УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr

Курс МАСУ М2.6 Колаборативне технике и алати – радионица: Gamelogic/Citylogic Нови Београд

Радионица: Gamelogic/Citylogic Нови Београд

МСц Милена Ивковић, Блок 74, Ротердам, Холандија

Студентима Мастер академских студија Интегрални урбанизам у оквиру предмета Колаборативне технике и алати, чији је руководилац доц. др Ксенија Лаловић, 10. децембра је одржано гостујуће предавање Милене Ивковић под називом „Gamelogic/Citylogic“, након чега је организована радионица на тему примене принципа игре у циљу повећања квалитета јавних простора на подручју Новог Београда.

Милена Ивковић, архитекта и урбаниста, оснивач је и креативни директор бироа Блок74, са седиштем у Ротердаму, Холандија. Инспирисанa везом између логике игре (gamelogic) и логике града (citylogic), биро Блок74 развија нове методе урбанистичког истраживања, пројектовања и комуникације. Од 2011. године Милена сарађује са различитим дизајнерима, програмерима и уметницима у примени принципа „гејмификовања“ на градски простор и на методе урбанистичког пројектовања. Поред тога, Милена сарађује и са бриселском Yellow Design Foundation, на пројектима са темом community-oriented design. У периоду од 2000. до 2011. г. радила је у познатим холандским бироима Rein Geurtsen и KuiperCompagnons, као и за градски урбанистички биро града Ротердама. Дипломирала је и магистрирала на Архитектонском факултету у Београду.

radionica-Gamelogic-Citylogic
Милена Ивковић, доц. др Ксенија Лаловић и студенти Мастер академских студија интегрални урбанизам

У оквиру предавања представљени су резултати вишегодишњег истраживања на тему примене принципа игре у пракси урбанистичког пројектовања. Наиме, од почетка 80-тих година XX века и првих дигиталних игара, па до најновијих гејмерских хитова, градски простор је постао готово незаобилазни сценографски елемент. Танка граница између реалног и измишљеног града може се успешно искористити као основ за нове методологије и приступ пракси урбанистичког пројектовања и планирања. Сви елементи потребни за добру игру могу се наћи у реалном свету урбанизма: актери различитих профила, стратешка правила, ограничени физички простор и поени (политички или лични) који се могу освојити.

Радионица је показала како се преносом механизама познатих постојећих дигиталних и аналогних игара може приступити решавању неког од конкретних проблема јавних простора Блока 45, Павиљона и Војвођанске улице, као задатог просторног обухвата. Кроз скицирање интерактивног сценарија игре студенти су се упознали са могућностима коришћења овог медија за успостављање новог дијалога са корисницима простора и генерисања бољих просторних решења.