UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr

Kurs MASU M2.6 Kolaborativne tehnike i alati – radionica: Gamelogic/Citylogic Novi Beograd

Radionica: Gamelogic/Citylogic Novi Beograd

MSc Milena Ivković, Blok 74, Roterdam, Holandija

Studentima Master akademskih studija Integralni urbanizam u okviru predmeta Kolaborativne tehnike i alati, čiji je rukovodilac doc. dr Ksenija Lalović, 10. decembra je održano gostujuće predavanje Milene Ivković pod nazivom „Gamelogic/Citylogic“, nakon čega je organizovana radionica na temu primene principa igre u cilju povećanja kvaliteta javnih prostora na području Novog Beograda.

Milena Ivković, arhitekta i urbanista, osnivač je i kreativni direktor biroa Blok74, sa sedištem u Roterdamu, Holandija. Inspirisana vezom između logike igre (gamelogic) i logike grada (citylogic), biro Blok74 razvija nove metode urbanističkog istraživanja, projektovanja i komunikacije. Od 2011. godine Milena sarađuje sa različitim dizajnerima, programerima i umetnicima u primeni principa „gejmifikovanja“ na gradski prostor i na metode urbanističkog projektovanja. Pored toga, Milena sarađuje i sa briselskom Yellow Design Foundation, na projektima sa temom community-oriented design. U periodu od 2000. do 2011. g. radila je u poznatim holandskim biroima Rein Geurtsen i KuiperCompagnons, kao i za gradski urbanistički biro grada Roterdama. Diplomirala je i magistrirala na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu.

radionica-Gamelogic-Citylogic
Milena Ivković, doc. dr Ksenija Lalović i studenti Master akademskih studija integralni urbanizam

U okviru predavanja predstavljeni su rezultati višegodišnjeg istraživanja na temu primene principa igre u praksi urbanističkog projektovanja. Naime, od početka 80-tih godina XX veka i prvih digitalnih igara, pa do najnovijih gejmerskih hitova, gradski prostor je postao gotovo nezaobilazni scenografski element. Tanka granica između realnog i izmišljenog grada može se uspešno iskoristiti kao osnov za nove metodologije i pristup praksi urbanističkog projektovanja i planiranja. Svi elementi potrebni za dobru igru mogu se naći u realnom svetu urbanizma: akteri različitih profila, strateška pravila, ograničeni fizički prostor i poeni (politički ili lični) koji se mogu osvojiti.

Radionica je pokazala kako se prenosom mehanizama poznatih postojećih digitalnih i analognih igara može pristupiti rešavanju nekog od konkretnih problema javnih prostora Bloka 45, Paviljona i Vojvođanske ulice, kao zadatog prostornog obuhvata. Kroz skiciranje interaktivnog scenarija igre studenti su se upoznali sa mogućnostima korišćenja ovog medija za uspostavljanje novog dijaloga sa korisnicima prostora i generisanja boljih prostornih rešenja.