Studentski konkurs
Rezultati konkursa
Na konkurs za najbolje arhitektonsko – programsko rešenje aule Arhitektonskog fakulteta u Beogradu pristiglo je 16 radova, a žiri u sastavu mr Branko Pavić, mr Budimir Sudimac, arh. Dejan Miletić, stud. Andrija Krcunović i stud. Tijana Savić, ocenili su radove i proglasili autore najuspešnijeg rešenja.
Izdvojila su se dva rada od kojih su oba imala podjednako dobar odgovor na zadatak i žiri je jednoglasno odlučio da se prva nagrada ravnopravno podeli:
Nagrađen rad pod šifrom P2V4J3
Kako bi monumentalna identifikacija prostora opstala i ostala netaktnuta, a u isto vreme unapređena novim, prostorno – vizuelnim elementima, odlučili smo se da se ideja predloženog projekta bazira na konceptu Open-space multi-funkcionalnalnosti. Time se pruža određena slobodna i nedefinisana, ali u isto vreme prepoznatljiva namena istog. U cilju da se prvenstveno studentima, a onda i ostalim korisnicima to omogući, kako na funkcionalan, tako i na vizuelno prepoznatljiv način, u ovom slucaju, prostorno-upotrebljivi deo projekta bi predstavljale ‘kutije’, slobodno ‘bačene’ u prostoru, toliko da ne remete ni prolaz, ni svakodnevne aktivnosti, a da u isto vreme doprinose razvijanju novih aktivnosti.
Vizuelni deo bi se koncipirao na prikazu, taj prikaz stvaraju siluete najznačajnijih stvaralaca u svetu arhitekture. ’Kutije’ su ’bačene’ u prostor tako da sa već izgrađenim prostorom interaguju pružajući jednu novu atmosferu u auli fakulteta. Njihova uloga je prvenstveno neodređena, ali i multifunkcionalna. Sedenje, ležanje, kutija kao ’sto’ za arhitektonske projekte itd.
Konstrukcija kutija se sastoji od platformi koje se pomeraju po Y osi i tako omogućavaju slobodan odabir i samostalno stvaranje. Time se korisniku omogućava da sam napravi svoju kutiju od mogućih kombinacija i da je koristi kako on želi.
Na mestima arhitektonskog ’mostića’ gde postoje rupe, prazan prostor izmedju stubova bi bio sačinjen od metalnih šipki koje su reljefno oblikovane tako da se iz određenih uglova vide obrisi najznačajnijih ličnosti u svetu arhitekture. Te ključne tačke su obeležene na podu, a dok se ne otkriju, korisnik istražuje prostor koji kada je otkriven postaje prepoznatljiv i markantan.
To koristimo kao jak i prepoznatljiv vizuelni identitet koji omogućava svima da se informišu i osete prostor na jedan potpuno drugačiji, ali dovoljno blizak nacin. Krećući se kroz prostor, korisnik prelazi iz vizuelnog do opipljivog i upotrebljivog. Time se stvara jedna nova prostorna forma koja sama za sebe dobija novu funkciju i dozvoljava svojim korisnicima da je slobodno koriste, u isto vreme, igra ulogu bezbednosti jer zatvara prazan prostor izmedju stubova.
Autori:
1. Pavle Kostić 88/2012
2. Julija Džogaz 15/2012
3. Vladimir Jovanović 22/2012
Nagrađeni rad ❘ Autori: Pavle Kostić 88/2012 + Julija Džogaz 15/2012 + Vladimir Jovanović 22/2012
Nagrađen rad pod šifrom Q442BG
Krug kao koncept – predstavlja zadržen oblik, ili deo oblika oduzet iz stubova (cilindra) koji predstavljaju konstruktivnu, funkcijalnu i oblikovnu karakteristiku ovog prostora (fakulteta – i konkretno prostora koji se razrađuje). Mešanjem plitkih cilindra (ramova) dobija se modul koji se koristi za dalje kontrolisanje od strane korisnika.
Ramovi proizvode imaginaciju trećeg stuba i popunjavanje nedostatka (rupe). Imaginaran stub vizuelno sprečava približavanje zbog osećaja postojanja nečeg trećeg između dva. Transformabilnošću ramova moguće je odrediti sistem polica za odlaganje, od cilindara za sedenje do maketa i ostalih kreativnih ili upotrebnih stvari studenata. Frekfencija studenata je najveća na „mostiću“ i glavno mesto okupljanja na fakultetu zato je potrebno ovaj prostor i uoptpuniti da bi postao ugodniji i bezbedniji.
Modul (element) sa kojim se kontroliše je cilindar prečnika R=50cm (zbog odlaganja u „policu“) i visine H=20cm. Cilindar je moguće koristiti po želji korisnika, kao postament, sto, stolica… Radi oslobađanja prostora, ukolikoje to potrebno, postoji mogućnost odlaganja u „treći stub“. Ostatak aule (hodnici) su osmišljeni za prezentaciju različitog programa. Spuštajući paneli na koje se reflektuje slika sa projektora služe za prikaze studentskih radova ili edukativnog programa.
Zbog korišćenja tog prostora kao „izložbenog“ mogućnost elemenata je takva da mogu da se iskoriste kao postamenti za modele. Elementi kada nisu u funkciji mogu da se odloze u prostor između dva pilastra koja već postoje. Vertikalnim slaganjem zauzimaju mali površinski prostor. Cilj rešenja je da se jedan prostor upotrebom jednog elementa doživi na mnogo različitih nacina direktnim uticajem korisnika.
Autori:
1. Đurađ Vasić M-2013/161
2. Filip Rakonjac M-2013/153
3. Ana Milutinović 200/2012