Pierre Chareau – Maison de Verre | Фото © Mark Lyon
Mary Vaughan Johnson је главни доцент и кустос у Maison de Verre у Паризу и предавач на Columbia University’s Graduate School of Architecture, Planning and Preservation и École Spéciale d’Architecture. Она ће приказати и дискутовати нове погледе на једну од најмоћнијих архитектонских модерних икона у оквиру предавања и студентске радионице.
/ПРЕДАВАЊЕ/
/14.00h/
/Универзитет у Београду – Архитектонски факултет/
/Свечана сала 200/
/РАДИОНИЦА/
/16.00 – 21.00h/
/Универзитет у Београду – Архитектонски факултет/
/Сала 301/
/LECTURE/
/14.00h/
/University of Belgrade – Faculty of Architecture/
/Room 200/
/WORKSHOP/
/16.00 – 21.00h/
/University of Belgrade – Faculty of Architecture/
/Room 301/
Предавање
Maison de Verre, Pierre Chareau
Интерпретирана као “машина за становање” Maison de Verre је несумњиво једна од најмоћнијих архитектонских модерних икона, које је описао Kenneth Frampton као total machine object и као total work of art. Ова изјава изгледа да имплицира неку врсту оксиморона сугеришући да постоје оба као један објекат који припада обичном, индустријализованом модерном свету и изванредном свету уметности. Док су претходни научници истраживали Maison de Verre као модерну икону и њен однос према француском покрету авангарде Mary Vaughan Johnson тврди да њен статус као “машине за становање” треба да буде истражен подробније са антрополошког становишта.
Interpreted as a ‘machine for living’ the Maison de Verre is undoubtedly one of the most powerful architectural Modern icons, described by Kenneth Frampton as both a ‘total machine object’, and a ‘total work of art’. This statement seems to imply a kind of oxymoron suggesting that it exists both as an object belonging to the ordinary and mundane world of an industrialized Modern world and to the extraordinary world of art. While previous scholars have investigated the Maison de Verre as a Modern icon and its relationship to the French avant-garde movement Mary Vaughan Johnson argues that its status as a ‘machine for living’ needs to be explored more fully from an anthropological point of view.
Pierre Chareau – Maison de Verre | Фото © Mark Lyon
Радионица
ARCHITECTURAL COSMOPOIESIS: An exercise in drawing
Намера радионице је да преиспита улогу архитектонског цртежа у савременом контексту ширења и сазревања дигиталних технологија. Mary Vaughan Johnson предлаже промишљање когнитивне перцепције архитекте кроз процес цртања. Вежба цртања подразумева пројекат тоалета са фокусом на један одабрани детаљ, док су уместо боја или графита предвиђене течне или прашкасте намирнице и/или зачини у боји (сенф, паприка, какао, боровнице, чај…) Џонсон методологију ове вежбе заснива на тезама и експериментима архитекте и теоретичара архитектуре Марка Фраскарија (Marco Frascari).
Радионица је отворена за студенте Основних и Мастер студија Универзитета у Београду – Архитектонског факултета. Број учесника је ограничен на 15 студената. Пријаве са именом, презименом и бројем индекса слати на a.cirovic@arh.bg.ac.rs до понедељка, 18. маја 2015. године. Селекција ће бити вршена по редоследу пријава.
РАДИОНИЦА: ARCHITECTURAL COSMOPOIESIS: An exercise in drawingAndre Breton et al. 1938 – Cadavre exquis | © Centre Pompidou, MNAM-CCI, Dist. RMN-Grand Palais / Philippe Migeat
Био
Mary Vaughan Johnson тренутно борави у Паризу, као главни доцент и кустос Maison de Verre док завршава своју дисертацију под називом L’Art de Vivre Moderne in the Toilet Rooms of the Maison de Verre. Презентовала је свој рад на националним и интернационалним конференцијама. Mary Johnson је докторанд из области архитектонске презентације и образовања у Washington-Alexandria Architecture Center у Александрији, Вирџинија и има диплому магистра наука и архитектуре из Georgia Tech у Атланти, Џорџија. Бави се архитектонском праксом и наставом у области архитектуре више од 20 година, а тренутно предаје историју и теорију архитектуре на Columbia University’s Graduate School of Architecture, Planning and Preservation у Паризу и École Spéciale d’Architecture где такође предаје архитектонски цртеж.
Mary Vaughan Johnson currently resides in Paris, France, as the chief docent and curator of the Maison de Verre while completing her dissertation entitled, L’Art de Vivre Moderne in the Toilet Rooms of the Maison de Verre. She has made presentations at both national and international conferences on her subject. Mary Johnson is a PhD candidate in Architectural Representation and Education at the Washington-Alexandria Architecture Center in Alexandria, Virginia and holds a Bachelor of Science and Master of Architecture from Georgia Tech in Atlanta, Georgia. She has practiced and taught architecture for more than 20 years and is currently teaching architectural history and theory at Columbia University’s Graduate School of Architecture, Planning and Preservation in Paris and the Ecole Spéciale d’Architecture where she also teaches architectural drawing.
Organizacija i koncepcija: Anđelka Ćirović, asistent na Departmanu za arhitekturu