Dobrodošli na veb izložbu projekata urađenih na predmetu Arhitektonsko projektovanje, u prvom semestru Osnovnih akademskih studija u školskoj 2016/17. godini. Selekciju radova čine najbolji projekti tri segmenta semestralnog zadatka.
Semestralni zadatak na predmetu Arhitektonsko projektovanje se sastoji iz tri segmenta koji se rade od prve do petnaeste nedelje semestra i to su: arhitektonski projekat, arhitektonska analiza (istraživanje) i dimenzionisanje elemenata.
Osnovne akademske studije Arhitektura 2016/17 – I godina
Studijska celina PROSTOR I OBLIK
OASA-11011 Arhitektonsko projektovanje
Teodora Arsenijević – Studentski kamp
Svaki od tri segmenta zadatka se postupno razrađuje. Poseban akcenat se stavlja na metodološke pristupe koji afirmišu kreativno i odgovorno razmišljanje i delovanje studenata u toku sticanja osnovnih projektantskih znanja. Otvorenost i transparentnost postupaka kao i stalna revizija, korekcija i unapređivanje arhitektonskog projekta su zadaci koji se postavljaju pred studente.
Kroz rad na projektu studenti se upoznaju sa osnovnim materijalnim elementima arhitekture. Takođe akcenat se stavlja na izučavanje postupaka i pojmova koji čine jezik arhitekture, od inspiracije i ideje, preko razrade i provere, pa sve do grafičkog i izražajnog aspekta arhitektonskog projekta. Cilj zadatka je i stvaranje predstave kod studenata o znanju i saznanju kao važnim pojmovima u kontekstu projektantskog obrazovanja, čijom afirmacijom se stiče baza koja je osnov za različite intelektualne, duhovne i kreativne postupke koje arhitektonsko projektovanje kao sintezna aktivnost podrazumeva.
ZADATAK 01: Arhitektonski projekat (50 poena)
Studentski kamp
Urbanističko-arhitektonski projekat smeštajnog kompleksa za studente na Adi Ciganliji, uža zona Ada Safari
Lokacija:
Širi prostorni okvir zadatka nalazi se na teritoriji opštine Čukarica, na Adi Ciganliji, poznatom rečnom poluostrvu na Savi u Beogradu. U odnosu na strukturu grada, pozicija lokacije je izmeštena izvan centralne gradske zone, bliže obodnim delovima grada. Uži prostorni okvir odnosi sa na Adu Safari, prirodno jezero na Adi Ciganliji. Izbor uže lokacije na osnovu kojeg je i postavljen projektni zadatak, dominantno je pod uticajem nekoliko važnih faktora kao što su: izrazito prirodno okruženje unutar izgrađene gradske sredine, tangentna pozicija vode, dominantno visoko rastinje, šuma, livada, plaža u neposrednom okruženju. Krajnje definisanje uže lokacije ostavljeno je studentima da ga razviju paralelno sa programskim okvirom zadatka. Polazeći od činjenice da se studenti prvi put susreću sa jednim projektantskim zadatkom, jasno je da će rezumevanje konteksta i njegovog karaktera, kao i kritičko sagledavanje lokacije sa svim svojim pogodnostima i organičenjima biti ključno prilikom zauzimanja stava i definisanja arhitektonsko-urbanističkog koncepta.
Projektni zadatak:
Tema zadatka je projektovanje malog studentskog kampa na Adi Ciganliji namenjenog privremenom boravku studenata, predviđenog trajanja do 30 dana. Jedan od osnovnih zadataka studenata biće da, kroz dublje tumačenje teme, definišu uži tematski okvir, odnosno da formulišu smernice mogućih namena (letnji, sportski, lovački, naučni…). Kamp je potrebno projektovati za 20 studenata, 10 muškog i 10 ženskog pola i do 4 predavača ili organizatora.
Pročitajte opširnije opis zadatka na prvom slajdu ove galerije…
Povezani tekstovi:
Veb izložba: Master Studio M01 – Projekat 2016/17
Veb izložba: MAS Arhitektura – Master završni rad 2015/16
Veb izložba: Master Studio M02 – Projekat 2015/16
Veb izložba: Re_akcija na izbegličku krizu: Studenti Arhitektonskog fakulteta za izbeglice
Veb izložba: Master Studio M01 – Projekat 2015/16
Veb izložba: OASA-23060 – Studio 01A – Porodično stanovanje
Veb izložba: Modul M9 – Master projekat 2014/15
Veb izložba: Master Studio M01 – Projekat 2014/15
Veb izložba: Master Studio M02 – Projekat 2014/15
ZADATAK 02: Selfi (15 poena)
Studenti kroz fotografisanje različitih svakodnevnih situacija prema zadatoj temi istražuju prostorne odnose od mikro do makro razmere. Izrada selfija praćena je dimenzionalnom analizom kroz crtež radi se tokom svih 15 nedelja. Analogno razvoju projekta studenti vežbaju da prepoznaju, markiraju i interpretiraju različite prostorne situacije, sa ciljem da savladaju dimenzije prostornih elemenata i da kroz dimenzionisanje razvijaju osećaj, rutine i projektantske tehnike.
Pročitajte opširnije opis zadatka na prvom slajdu ove galerije…
ZADATAK 03: Arhitektonske analize (15 poena)
Tokom izrade projekta svih 15 nedelja studenti rade arhitektonske analize koje im direktno pomažu u razvoju određene faze projekta. Proces projektovanja praćen je istraživanjem kroz niz arhitektonskih analiza koje se sintetišu tokom procesa kroz dijagram, crtež, model, film ili drugi medijum. Analizira se kontekst, lokacija, tipologija, literatura, itd.
Istraživanje kroz seriju raznovrsnih arhitektonskih analiza ima za cilj da razvije kreativna, konceptualna i logička mišljenja studenta, ali i analitične veštine studenta u savladavanju arhitektonskih problema u sveobuhvatnom smislu. Kroz paralelno, praktične i teorijske vežbe, studenti se upoznaju sa arhitektonskim elementima, eksperimentišu sa njihovom upotrebom i postavljanjem u različite kontekste i savremene situacije, dok se upotrebom literature neguje apstraktno i kritičko razmišljanje. Studenti se vežbaju da razumeju projektantski problem, formulišu zadatak, i posebno da istraživanja dobijene rezultate, primene i ugrade u svoje projekte.
Pročitajte opširnije opis zadatka na prvom slajdu ove galerije…