УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr
Фрејм из филма: Свет – THE WORLD by Jia Zhangke, 2004

Семинар води:
Özgür Yaren, ванредни професор, Универзитет у Анкари

Време и место:
Четвртак, 22.новембар 2018. године у 18.00 часова
Библиотека Архитектонског факултета у Београду
Семинар ће бити на енглеском језику и садржаће предавање, видео клипове и дискусију.
Процењено време трајања семинара је 3 сата.

За додатне информације, контактирајте: yaren@ankara.edu.tr


Историја филма не може се исписати без градова. Као модерни медиј, филм је настао у граду, уз помоћ урбане инфраструктуре и примарно се обраћа урбаној публици. Још од самих почетака, филм се промовише кроз биоскопске дворане амбициозне архитектуре. На платну, филмови нису само они који приказују, већ и замишљају стварне, историјски специфичне или фантазмагорисјке градове.

Овај семинар се бави испитивањем везе између филма и архитектуре са фокусом на урбано и град. Семинар је намењен студентима Мастер студија архитектуре и урбанизма, као и докторантима са Архитектонског факултета у Београду. Циљ семинара је да представи историју филма са снажним акцентом на урбани простор и архитектонске елементе, а самим тим и пружи алтернативну перцепцију простора и окружења, посредством кинематографске културе.

Семинар ће имати два фокуса:

  1. Видећемо на који начин перцепције урбаног окружења граде људе и филмске ликове. На који начин град (било историјски специфичан или измишљен) функционише, када је реч о субјективности?
  2. Покушаћемо да анализирамо филмове са фокусом на њихове архитектонске и просторне аспекте. Посебно ћемо се позабавити револуционарним импулсом у дистопијским критикама урбаног простора и урбаних утопија датим на филму.

Теме од интереса:
• Филмска ре-интерпретација урбаног простора;
• Измишљени градови и урбана имагинација у кинематографији;
• Утопије и дистопије кроз урбано окружење;
• Модернистички и постмодернистички град на филму;
• Субјективизација архитектонских елемената и урбаног пејзажа (окружење као протагониста; окружење расположење или стање свести) и
• Деструкција и реконструкција: филм рушевина и филм нео-рушевина.

Предложени филмови:
• Алфавил – Alphaville (France, Jean Luc Godard, 1965)
• Метрополис – Metropolis (Germany, Fritz Lang, 1926)
• До последњег даха – A bout de souffle / Breathless (France, Jean-Luc Godard, 1959)
• Истребљивач – Blade Runner (USA, Ridley Scott, 1982)
• Оно што ће доћи – Things to Come (GB, William Cameron Menzies, 1936)
• Човек са филмском камером – Man with a Movie Camera (USSR, Dziga Vertov, 1928-9)
• Багдадски лопов – The Thief of Bagdad (USA, Raoul Walsh, 1924)
• Деликатесна радња – Delicatessen (France, Jean Pierre Jeunet, 1991)
• Мртва природа – Still Life (China, Jia Zhangke, 2006).

Добродошли!

Ozgur_Yaren_portret

Биографија
Özgür Yaren је ванредни професор на Универзитету у Анкари. Yaren држи предавања о филму и фотографији, а тема његовог истраживања обухвата мигрантску кинематографију, турску кинематографију, филм и естетику. Недавно је истраживао турске експлоатационе филмове и културни легитимитет у области филма. Члан је одбора САНАРТ Асоцијације за естетику и визуалну културу и члан је Европске социолошке асоцијације.

Изабрани радови
*За цео текст и апстракте, посетите страницу: https://ankara.academia.edu/ÖzgürYaren

Yaren, Ö. & Karademir-Hazir, I. (forthcoming) “Critics, Politics, and Cultural Legitimation: An Exploratory Analysis of the Turkish Film Field”, European Journal of Cultural Studies.

Yaren, Ö. (2018), “Turkish Sex Influx: Exploiting Class, Constituting Desire,” Camera Obscura, 33(1(97)):1-27. https://doi.org/10.1215/02705346-4336817

Yaren, Ö. (2017), “Turkish Erotics: The Rise of the Sex Influx,” The Journal of Popular Culture. Vol. 50, No. 6:1356-1375, DOI:10.1111/jpcu.12627

Yaren, Ö. (2013), “Weddings Scenes as Metaphors for Homeland”, Imaginaries Out of Place: Cinema, Transnationalism and Turkey, Gökçen Karanfil, Serkan Savk (ed). Newcastle:Cambridge Scholars Publishing, 154-169.

Yaren, Ö. (2011), “Die Fremde
Det europæiske rum og indvandrerkvinder som ofre” (Die Fremde: European Space and Women Victims in Migrant Films), Kosmorama – Tidsskrift for filmkunst og filmkultur, 247:55-64.

Yaren, Ö. (2010), “Global Fears, Local Dressing: New Turkish Horrors”, Hrvatski Filmski Ljetopis 63:38-45.

Still Life-Jia Zhangke_2006

Фрејм из филма: Мртва природа – Still Life (China, Jia Zhangke, 2006).

Филм Град 24 – 24 City (China, Jia Zhangke, 2008).