Studenti slušaju izlaganje vodiča u Smederevskoj tvrđavi (Foto: J. Marić)
Grupa od 25 studenata sa IV i V godine Integrisanih akademskih studija arhitekture i nastavno osoblje sa predmeta IASA-48061: STUDIO M06 Urbanizam – PROJEKAT 2018/19 na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, učestvovala je 26. februara 2019. godine na trećoj DANUrB – DANube Urban Brand / Dunav kao urbani brend nacionalnoj studentskoj radionici u Smederevu.
Ovo je bila jednodnevna terenska radionica. Svi učesnici iz Beograda su posetili nekoliko važnih mesta u Smederevu i susreli se sa lokalnim stejkholderima, sa kojima su započeli poslednju fazu DANUrB istraživanja oko strateškog razvoja grada.
Tokom ove radionice, studenti i njihovi mentori su posetili gradsku kuću, gde je bila uvodna diskusija o strateškim projektima grada, Narodni muzej u Smederevu, Smederevsku tvrđavu, staro gradsko jezgro i turistički lokalitet “Želvoz” u zapadnom naselju Jugovo kao područje potencijalne urbane regeneracije.
Rukovodioci predmeta:
dr Eva Vaništa Lazarević, profesor i dr Aleksandra Đukić, vanredni profesor
Saradnici:
Jelena Marić, asistent, i dr Branislav Antonić, asistent.
Studenti i nastavno osoblje fakulteta ispred Smederevske tvrđave (Foto: B. Antonić)
+ kliknuti za uvećanje!
Studenti u pripremama za merenje prostorne sintakse (Foto: B. Antonić)
Projekt: DANUrB – DANube Urban Brand / Dunav kao urbani brend
DANUrB – DANube Urban Brand – Izgradnja regionalne mreže kroz turizam i obrazovanje radi jačanja „dunavskog“ kulturnog identiteta i solidarnosti
Kulturna mreža ima za cilj da ojača regionalni kulturni identitet Podunavlja i stvori zajednički brend kroz negovanje prekogranične kulturne veze između naselja duž Dunava i kroz istraživanje neiskorišćenih ili skrivenih resursa kulturnog i društvenog kapitala u nameni boljeg privrednog i kulturnog boljitka. Glavni cilj projekta je stvaranje sveobuhvatne prostorno-kulturne mreže, „Dunavske kulturne promenade“, koja bi povezala sve zajednice duž reke, ujedinjujući ih u jednu turističku destinaciju kao brend, nudeći tematske turističke puteve i razvijajući mogućnosti koje mogu povećati broj posetilaca i produžiti njihov boravak u ovom području.
Učesnici na projektu – važni univerziteti, istraživačko-razvojni centri, lokalne samouprave, nevladine organizacije u oblasti kulture, turističke organizacije i privredna društva – će kreirati mrežu i zajedničku platformu za rad na kulturnoj i turističkoj strategiji da bi dokazale da urbano brendiranje Podunavlja može istovremeno doneti i društveni i privredni boljitak.
Zvaničan sastanak sa Vladislavom Živanović Ristović, glavnim urbanistom grada Smedereva u gradskoj kući (Foto: B. Antonić)
Studenti u Narodnom muzeju u Smederevu (Foto: B. Antonić)
Povezani tekstovi:
Projekat “DANUrB”: Izveštaj sa radnog sastanka u Beogradu, 22-23.02.2019.
Projekt “DANUrB”: partnerski sastanak na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu (22-23.02.2019)
Projekt “DANUrB”: prva DANUrB nacionalna radionica u Đerdapu – 30. novembar 2018.
Tim DANUrB projekta Arhitektonskog fakulteta u Beogradu je dobitnik nagrade za najbolji prekogranični projekat u oblasti kulture i kulturnog nasleđa u Srbiji
Projekt “DANUrB”: Izložba “Jačanje kulturnog identiteta na području Dunava” – Centar za kulturu Smederevo
Projekt “DANUrB”: druga nacionalna radionica, u Smederevu, 29. maj 2018.
Projekt “DANUrB”: Radionica u Novom Sadu, Bačkoj Palanci i Iloku, 06-09. maj 2018.
Projekt “DANUrB”: Prva nacionalna DANUrB radionica u Smederevu, 26. februar 2018.
Projekt “DANUrB”: Izveštaj sa radionice u Golupcu, 15-17. oktobar 2017.
Projekt “DANUrB”: radionica u Golupcu (15. – 17.10.2017.)
Projekt “DANUrB”: Izveštaj sa istraživačkog sastanka i studentske radionice (28-30. jun 2017, Šturovo–Ostrogon)
Izveštaj sa radionice: DANUrB projekat – Strategije održivog razvoja za Podunavlje, (06-10.03.2017, Krems)
Projekt: DANUrB – DANube Urban Brand / Dunav kao urbani brend
Projekt “Learning Economies”: Radionica sa stejkholderima na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, 2017.