Место одржавања: Moise палата, Црес
Време одржавања: уторак, 3. мај – субота, 7. мај
Организатори: Центар за напредне студије Југоисточне Европе; DeltaLab (Свеучилиште у Ријеци); Технички универзитет у Берлину; Политехника у Торину; PerspectLab, Институт за филозофију и друштвену теорију (Универзитет у Београду).
Летња школа на Цресу 2022. поставља питање пројективног карактера теорије. Постоји тврдња да права иновација у архитектури увек представља пројекат теорије. Чинећи видљивим иманентне дефиците, друштвене услове и парадоксе архитектуре, критичка теорија отвара архитектуру за ново.
Ово је утолико важније данас када, под притиском дебата о одрживости, енергетским билансима и сертификатима, архитектонском праксом све више доминира инструментални, технички разум. Постоји чак и уверење да се можемо потпуно одрећи теорије. Томе се, међутим, мора супротставити тврдњом да без теорије нема институције архитектуре. На трагу идеје филозофкиње Кристин Блетлер (Christine Blättler), може се рећи да теорија усмерава „поглед са метафизичког смисла на материјално суштинско значење“. То такође значи да теорија заправо омогућава архитектуру: нема праве иновације без теорије.
Летња школа The Project of Theory има за циљ постављање питања односа теорије и архитектонске праксе. Предложене теме ће укључивати (али нису ограничене на):
- Значај теорије за праксу архитектуре
- Однос архитектуре и других дисциплина, попут филозофије, социологије, теорије уметности, науке итд.
- Друштвене услове архитектонског рада и однос архитектонске праксе према друштвеној и критичкој теорији
- Реконцептуализацију теорије у доба Антропоцена
- Теоријске моделе који су у основи концепата актуелне архитектонске праксе
- Теорију као медиј иновације: Како теорија може постати медиј кроз који ново проналази пут у концепцију и праксу архитектуре?
- Онтологију објеката архитектуре
Летња школа је отворена за студенте на свим нивоима постдипломских студија. Од учесника ће се захтевати да унапред прочитају текстове, презентују теме претходно одобрене од стране уредничког тима, као и да активно учествују у излагањима и дискусијама.
Додатни ЕСПБ бодови су доступни студентима мастер и докторских студија. Услови за ЕСПБ бодове су (1) присуство на најмање 80% свих предавања, (2) презентација претходно припремљеног оригиналног рада на овогодишњу тему летње школе. Организатори ће припремити званични сертификат који ће садржати детаљан преглед обавеза студената (довољно за 3 ЕСПБ). Да ли ће ЕСПБ бодови бити признати као део основних бодова предвиђених студијским програмом или као додатна постигнућа у додатку дипломи зависи искључиво од одлуке институција из којих студенти долазе.
Додатне информације о летњој школи можете пронаћи овде:
https://ifdt.bg.ac.rs/index.php/2022/03/21/the-project-of-theory/?lang=en