Mesto održavanja: Moise palata, Cres
Vreme održavanja: utorak, 3. maj – subota, 7. maj
Organizatori: Centar za napredne studije Jugoistočne Evrope; DeltaLab (Sveučilište u Rijeci); Tehnički univerzitet u Berlinu; Politehnika u Torinu; PerspectLab, Institut za filozofiju i društvenu teoriju (Univerzitet u Beogradu).
Letnja škola na Cresu 2022. postavlja pitanje projektivnog karaktera teorije. Postoji tvrdnja da prava inovacija u arhitekturi uvek predstavlja projekat teorije. Čineći vidljivim imanentne deficite, društvene uslove i paradokse arhitekture, kritička teorija otvara arhitekturu za novo.
Ovo je utoliko važnije danas kada, pod pritiskom debata o održivosti, energetskim bilansima i sertifikatima, arhitektonskom praksom sve više dominira instrumentalni, tehnički razum. Postoji čak i uverenje da se možemo potpuno odreći teorije. Tome se, međutim, mora suprotstaviti tvrdnjom da bez teorije nema institucije arhitekture. Na tragu ideje filozofkinje Kristin Bletler (Christine Blättler), može se reći da teorija usmerava „pogled sa metafizičkog smisla na materijalno suštinsko značenje“. To takođe znači da teorija zapravo omogućava arhitekturu: nema prave inovacije bez teorije.
Letnja škola The Project of Theory ima za cilj postavljanje pitanja odnosa teorije i arhitektonske prakse. Predložene teme će uključivati (ali nisu ograničene na):
- Značaj teorije za praksu arhitekture
- Odnos arhitekture i drugih disciplina, poput filozofije, sociologije, teorije umetnosti, nauke itd.
- Društvene uslove arhitektonskog rada i odnos arhitektonske prakse prema društvenoj i kritičkoj teoriji
- Rekonceptualizaciju teorije u doba Antropocena
- Teorijske modele koji su u osnovi koncepata aktuelne arhitektonske prakse
- Teoriju kao medij inovacije: Kako teorija može postati medij kroz koji novo pronalazi put u koncepciju i praksu arhitekture?
- Ontologiju objekata arhitekture
Letnja škola je otvorena za studente na svim nivoima postdiplomskih studija. Od učesnika će se zahtevati da unapred pročitaju tekstove, prezentuju teme prethodno odobrene od strane uredničkog tima, kao i da aktivno učestvuju u izlaganjima i diskusijama.
Dodatni ESPB bodovi su dostupni studentima master i doktorskih studija. Uslovi za ESPB bodove su (1) prisustvo na najmanje 80% svih predavanja, (2) prezentacija prethodno pripremljenog originalnog rada na ovogodišnju temu letnje škole. Organizatori će pripremiti zvanični sertifikat koji će sadržati detaljan pregled obaveza studenata (dovoljno za 3 ESPB). Da li će ESPB bodovi biti priznati kao deo osnovnih bodova predviđenih studijskim programom ili kao dodatna postignuća u dodatku diplomi zavisi isključivo od odluke institucija iz kojih studenti dolaze.
Dodatne informacije o letnjoj školi možete pronaći ovde:
https://ifdt.bg.ac.rs/index.php/2022/03/21/the-project-of-theory/?lang=en