Модул 23 – Стручна пракса, екскурзија или летња радионица
ЦИЉ НАСТАВЕ НА МОДУЛУ:
Стицање практичних искуства кроз похађање једне од летњих радионица или обављање једне или више екскурзија, које Факултет организује (укупно 5 дана – 40 сати).
ПОТРЕБНА ПРЕДЗНАЊА:
Нема.
НАЗИВ ПРЕДМЕТА:
МОДУЛ 23 – Стручна пракса, екскурзија или летња радионица: Курс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица, 2 ЕСПБ
ГОДИНА СТУДИЈА:
III година – 5. и 6. семестар Основних академских студија Архитектура – 2013/14.
Званични плакат догађаја
http://www.belgradescapeslab.blogspot.com/
Курс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
BELGRADE SCAPES LAB
Наставници:
др Ана Никезић, доцент
др Марија Маруна, доцент
Догађај се састоји од предавања и радионица домаћих и страних стручњака, који ће заједно са међународним тимовима студената и младих професионалаца анализирати и критички разматрати питање „величине“ у односу на стање и развој савременог Београда. Програм тежи да разложи велике изазове кроз радионице, компаративну анализу, гостујућа предавања и читање са релевантном аргументацијом, без изложби ради изложби и окупљања ради окупљања.
http://www.belgradescapeslab.blogspot.com/
BELGRADE SCAPES LAB
Званични плакат „Дани Ориса 2013“
http://www.oris.hr/hr/dani-orisa/
Курс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
ДАНИ ОРИСА 2013
Наставник:
арх. Владимир Лојаница, редовни професор
Посматрање, уочавање, издвајање и проницање у суштинске узрочно-последичне релације пројектног процеса. Заузимање личног критичког става у односу на виђено и одабрано. Дубље разумевање и вредновање архитектонских остварења и уочавање концептуалних принципа у циљу дефинисања универзалних принципа погодних за даљње аналогије и компарације.
ДАНИ ОРИСА 2013 Формулар записника за оцењивање: ДАНИ ОРИСА 2013Курс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
ДИЈАЛОГ/ДИСКУРС – Радионица и разговори са Ан Лакатон
Наставник:
арх. Милош Ненадовић, редовни професор
Радионица ДИЈАЛОГ/ДИСКУРС приближава студенте актуелним тенденцијама у савременој архитектонској пракси и новој интерпретацији архитектонских појмова кроз три дела: предавање Ан Лакатон на Архитектонском факултету; обилазак изложбе пројеката бироа Lacaton & Vassal у Француском институту и дискусија о изложби и на њој изложеним пројектима; представљање студентских пројеката и дискусија о пројектима, пројектантским приступима, одлукама и промени знања стечених у школи архитектуре у пракси.
ДИЈАЛОГ/ДИСКУРС – Радионица и разговори са Ан ЛакатонКурс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
PILLOW BOOK
Наставник:
арх. Дејан Миљковић, ванредни професор
Сарадници у настави:
арх. Давор Ереш, асистент
арх. Јелена Митровић, асистент
…”Транспарентност настаје као унутрашње својство, не ентеријер већ осветљено, непрозирно и магловито поље, ‘релациони простор’, проширена сфера перцепције, ни унутра ни споља, у којој се слика тренутно конфигурише у отвореној, кристалној структури односа као замрзнута у посебном тренутку њене материјализације, наговештавајући неухватљиву ‘фигуралност између’ тела и простора у кадру који је ухваћен и задржан.”…
по Зигфриду Гидиону: Простор, време и архитектура (1941.)
Задатак радионице је испројектовати 6 случајева виртуалне транспарентности бетона. Поступком разградње дигиталног записа (реалног формата 20/20cm, R1:1) формулисати имагинарно-реалну дубину бетонског кадрачија је геометријска парадигма коцка МБ45дим. 20cm3. Одговорити на питање: Зашто је бетон (6 пута) и тврд и мекан? Циљ радионице је развијање способности за концептуализацију дистанце од објекта материјализације.
PILLOW BOOKКурс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
ПРЕ САЛОНА – ИНТЕРАКЦИЈА
Наставник:
др Ана Никезић, доцент
Пројекат Пре Салона обухвата сарадњу студената са различитих државних факултета архитектуре у Србији. Радионица се бави иницирањем различитих врста актера путем увођења инсталација малог обима у задати простор. Током истраживања и процеса рада студентских мешаних тимова правиће се видео записи и презентовати на завршетку рада на радионици.
ПРЕ САЛОНА – ИНТЕРАКЦИЈАКурс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
РЕПОРТАЖА СА СТРУЧНЕ ЕКСКУРЗИЈЕ: СТАЊЕ ГРАДА
Наставник:
арх. Милош Ненадовић , доцент
Сарадник:
арх. Иван Симић, асистент
Циљ радионице је уочити и описати узрочно последичне везе између процеса развоја и урбанизације града и детаља из свакодневног живота, културе и обичаја његових становника. Ове везе описати у оквиру дефинисаног „стања града“.
РЕПОРТАЖА СА СТРУЧНЕ ЕКСКУРЗИЈЕ: СТАЊЕ ГРАДАКурс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
САВАМАЛА ИНКУБАТОР ‐ ИНТЕГРАЛНИ УРБАНИ ДИЗАЈН У РЕГЕНЕРАЦИЈИ САВАМАЛЕ
Наставник:
арх. Милош Ненадовић, доцент
Сарадник:
др Татјана Мрђеновић, асистент
Радионица има за циљ да кроз студентско истраживање и укључење интересних страна креира будућност развоја Савамале користећи се Интегралним урбаним дизајном у процесу регенерације. Специфичност радионице је у начину креирања будућих места. Он подразумева процес сагледавања различитих виђења реалности и будућности, као и њихову интеграцију у креирању нових и афирмацији постојећих идентитета. Акценат је на квалитативним унапређењима простора кроз интеграцију различитих димензија одрживости. Урбани дизајн посматран као креативан, социо-комуникативан и интердисциплинаран процес постаје арена у којој се усаглашавају различита виђења развоја у кохерентну целину.
Радионица ће се одвијати у другој половини маја и почетком јуна месеца 2014. године. Број студената је ограничен. Студенти који буду похађали радионицу биће укључени и у једнодневну стручну праксу „Новија архитектура Београда”. Број студената је ограничен. Пријављивање за радионицу се врши путем e-maila: tmrdjenovic@gmail.com до 08.05.2014.
Резултати радионице биће презентовани у оквиру програма EU: OIKONET – Lifelong learning programme.
САВАМАЛА ИНКУБАТОР ‐ ИНТЕГРАЛНИ УРБАНИ ДИЗАЈН У РЕГЕНЕРАЦИЈИ САВАМАЛЕКурс 23.2. – Стручна екскурзија или радионица:
УОЧАВАЊЕ И ПРЕПОЗНАВАЊЕ КАРАКТЕРИСТИЧНИХ ГРАДСКИХ АМБИЈЕНАТА
Наставник:
арх. Милош Ненадовић, доцент
Задатак радионице је да се кроз визуелну идентификацију изабраних градских амбијената, потеза или уличних фронтова, уоче и дефинишу особине које их чине карактеристичним за Београд. Потребно је препознати њихову специфичност и анализом одабране локације доћи до одговора како је кроз период од њеног настанка па до данас постала део менталне мапе града.
УОЧАВАЊЕ И ПРЕПОЗНАВАЊЕ КАРАКТЕРИСТИЧНИХ ГРАДСКИХ АМБИЈЕНАТА