СТУДИО М01А – ПРОЈЕКАТ:
НАСТАВНИ ХАБ У ЗЕМУНУ И ДИГИТАЛНЕ ПЛАТФОРМЕ ГРАДА: START UP CITY
Наставник:
арх. Александру Вуја, ванредни професор
Наставни хаб је замишљен као место размене знања студената, факултета, предузетника и локалног становништва. Истражује феномен међусобне сарадње кроз заједничко решавање непредвидивих наставних процеса у окружењу нових технологија. Са друге стране, технологија ствара услове за нове интеракције и ширење друштвених мрежа уз активизам и глобални талас друштвених иновација.
Студент:
Андријана Кузмановић
Опис пројекта:
КАДРИРАЊЕ / ОТКРИВАЊЕ . посматрање града, окружења, предела / самопосматрање
Предео представља тензију.
John Wylie, Landscape
Предео мисли себе кроз мене, ја сам његова свест.
Paul Cézanne
Између човека и окружења, посматрача и посматраног, близу-далеко, унутра-споља, овде и тамо настаје простор сталне неизвесноти. Овај простор је простор питања Где је граница; питањем се ствара, одговор га поништава.
Како омогућити да овај простор опстане?
Како учинити простор тензије стабилним?
Како га створити без питања?
Обезбедивши да граница посматрача и посматраног не постоји. Суживотом у граници.
Простор непрекидног питања.
Простор HUB-a на ивици Земуна пројектован је кроз четири доминантна кадра. Сваки кадар помера простор и време додира два ентитета и условљава њихов другачији однос у радњи посматрања; онај од кога радња полази и на кога је усмерена.
1. Кадар ≠ губитак тла/масе и потрага за ширином (посматрање); библиотека
2. Кадар и ка другом кадру ∝ мисао, пољана (посматрање са); простори рада
3. Кадар ∞ залогај (надражај); базен
4. Кадра x не-кадар, мрак (друго посматрање); виртуелно учење
Од сумита до понора, одозго надоле, становник је искушеник једном кренувши на путовање од интровертности до екстровертности; његово исходиште је њихова граница, односно позиција којом завршава своје ходочашће; човек је покретна граница.
https://www.flickr.com/photos/arhitektonski_fakultet_beograd/albums/72157698944125875