![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 02 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8652/16715079455_6073e39b85_m.jpg)
![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 03 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8614/16713794891_67331f8094_m.jpg)
![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 01 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8607/16715079475_47bc26f18c_m.jpg)
![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 04 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8591/16714013402_175f2f5172_m.jpg)
Master akademske studije Arhitektura 2014/15
I godina – 1. semestar
MODUL ARHITEKTURA
STUDIO M01A – PROJEKAT:
ESTETIKA PRAZNINE: CENTAR ZA NOVU MUZIKU I AKUSTIKU, MITIĆEVA RUPA, SLAVIJA, BEOGRAD
Nastavnik: dr Vladimir Milenković, docent
Isprojektovati Centar za novu muziku i akustiku u „praznom“ prostoru kadriranom fragmentima fizičke strukture, infrastrukture i parkovskog zelenila kako bi se ispitale mogućnosti savremene arhitekture da odgovori na kontingentnost (nedovršenost, nesigurnost i neodređenost) unutar savremenog društvenog i profesionalnog konteksta. Bira se obim intervencije u kadru realne prostorne i stilske „praznine“ koja odgovara okvirima zadatog programa kulture i obrazovanja. Prostorna intervencija se kreće u rasponu od diskretne rekonstrukcije pripadajuće površine zelenila i infrastrukture do ozbiljnijih projekcija koje podrazumevaju značajniju promenu dinamičnosti urbane sekvence Mitićeve rupe na trgu Slavija u Beogradu. CZNMA može biti projektovan kao depadans Fakulteta muzičke umetnosti ili kao nezavisni institut u ovoj oblasti.
„Takva atmosfera može se u suštini svesti i kondenzovati na jedno providno vazdušasto jezgro, na neophodnost da se doživi iskustvo praznine.“
Estetika praznine, Đanđorđo Paskvaloto, 2004.
Student:
Aleksandar Stamenković
Opis projekta:
„Takva atmosfera može se u suštini svesti i kondenzovati na jedno providno vazdušasto jezgro, na neophodnost da se doživi iskustvo praznine.“
Voda, na primer, prelazi s jedne strane, u led, s druge, u paru, mi, pak, nazivamo i led i vodu i paru vodom, što znači da mora biti nečega što se u svima tim stanjima nalazi, a što više nije kvalitet koji bi bio određen merom, stoga je “Led” kao glavni koncept osnova za dalji razvoj metoda projektovanja, kao i formalni okvir za teorijsko tumačenje teme, generisanjem pukotina u ledu čime prazninu shvatamo kao princip ili objekat analiza, dobijamo prostore za muziku i akustiku, duboko u santi leda, čime je obim intervencije u kadru realne prostorne i stilske „praznine“ koja odgovara okvirima zadate teme.
https://www.flickr.com/photos/arhitektonski_fakultet_beograd/sets/72157650619376520/