Modul M7 – Projektantska radionica
Plan rada
NAZIV PREDMETA:
MODUL M7 – Projektantska radionica: Kurs M7.3. – Radionica 3 – Knjiga režije ostvarljivosti vizije „Beograda na vodi” – scenario, agenda, akcioni plan
II godina – 3. semestar Master akademskih studija Arhitektura – 2013/14.
BROJ KREDITA: 2 ESPB
TERMINI ODRŽAVANJA NASTAVE:
TERMIN ODRŽAVANJA ISPITA:
TERMINI ODRŽAVANJA KOLOKVIJUMA:
dr Miodrag Ralević, redovni profesor
SARADNICI U NASTAVI:
arh. Sanja Simeunčević Radulović, asistent
dr Ratka Čolić, dipl.inž.arh.
Branislav Antonić, dipl.inž.arh.
BROJ KABINETA: 246
VREME ZA KONSULTACIJE sa studentima (jednom nedeljno dva sata):
TELEFON: +381 11
EMAIL:
Uputstvo
ZADATAK:
Zadatak radionice je REŽIRANJE razvoja „Beograda na vodi”, priobalja Beograda, kako bi se ostvarila postavljena vizija, na takav način da se omogući fleksibilan, tržišan, poslovan i otvoren sistem upravljanja gradom. Formiranje scenarija koji ukazuje na moguće razvoje grada kroz vreme, slojeve i prostor, i akcioni plan načina zajedničkog delovanja na polju grada svih zainteresovanih aktera. Poligon rada je priobalje Beograda.
CILJEVI I METOD RADA:
Cilj radionice je razmatranje i otkrivanje puteva i mogućnosti OSTVARENJA sveukupne ponude modelskih opcija. Proces se struktuira kroz više problemskih nivoa:
- Kriterijumi predstavljaju skup vrednosnih parametara koji predstavljaju „merila“ koja treba ispoštovati na različitim mogućim nivoima, pri čemu formiraju skale različitih parametara: humanosti, atraktivnosti, profitabilnosti, efikasnosti i estetičnosti.
- Tokovi aktiviranja ponude modelskih opcija, imaju za cilj njihovo poređenje i logičko povezivanje u prostorno-vremenskom kodu, pri čemu se formiraju kombinatorne matrice po različitim principima: nadovezivanja, preplitanja, nizanja, smenjivanja, itd. Putevi ostvarenja ponude, celokupan proces sagledavaju kroz fokus realizacije i eksploatacije pri čemu se vrši poslednja provera ostvarljivosti ponuđenih modelskih opcija, po parametrima realnosti, primene određene tehnologije, profitabilne efektivnosti, itd.
- Procedure delovanja sagledavaju vidove i oblike učešća različitih aktera, po principu „ko-kada-gde-kako“, treba da deluje da bi ostvario svoje (privatne) opšte (javne, zajedničke) ciljeve i interese. Pri tome se obuhvataju brojni korisnici (stanovnici, zaposleni, …), stručnjaci (institucije, organizacije, izvođačke, planerske, …), finansijski „lobiji“ (vlasnici, ulagači, banke, asocijacije, …) i državno-gradske strukture (upravne-komunalne, …).
- Marketing ostvarenja ima za cilj formiranje koncepta poslovnog sistema u cilju plasmana ponude na tržište, njegove realizacije aktiviranjem interesa pojedinih grupa (stanovništva, finansijera, asocijacija, građevinska preduzeća i dr.) i sagledavanje efekata eksploatacije u cilju ostvarenja profita.
REZULTATI RADIONICE:
Formiranje knjige ostvarenja vizija.
Razumevanje načina funkcionisanja grada kao „poslovnog sistema“.
Akcioni plan delovanja u prostoru i vremenu.
Upravljanje funkcijama razvojem grada kroz vreme.
Simulaciona igra „nastajanja i trajanja“ vizije.
Dokumenti
Više informacija o kursu možete naći ovde:
KURIKULUM: Kurs M7.3. – Knjiga režije ostvarljivosti vizije „Beograda na vodi” – scenario, agenda, akcioni planInteraktivni portfolio MASA 2013/14 kurseva
Sve informacije u vezi sa MASA 2013/14 kursevima: