Rotterdam Housing
MASU – I godina – 1. semestar
Plan rada
NAZIV PREDMETA:
MASU – I godina – 1. semestar: Kurs MASU M1.6. – Urbani marketing i menadžment
I godina – 1. semestar Master akademskih studija Integralni urbanizam – 2013/14.
BROJ KREDITA: 3 ESPB
STATUS PREDMETA:
Obavezan
USLOV:
Nema uslov
dr Miodrag Ralević, redovni profesor
SARADNIK U NASTAVI:
BROJ KABINETA:
VREME ZA KONSULTACIJE sa studentima (jednom nedeljno dva sata):
TELEFON: +381 11
EMAIL:
Uputstvo
CILJ PREDMETA:
Osnovni zadatak nastave je upoznavanje sa procesom, metodima i instumentima planiranja, organizacije i kontrole urbanog razvoja i savladavanje potrebnih znanja i veština za rešavanje problema kroz istraživanje mogućnosti unapređenja strukutre urbanih sistema.
Nastava je usmerena ka razumevanju procesa, metoda i instrumenata upravljanja: planiranja, organizacije i kontrole urbanog razvoja u kontekstu unapređenja kvaliteta življenja i očuvanja životne sredine.
ISHOD PREDMETA:
Nakon završenog kursa studenti će biti osposobljeni za:
• Razumevanje procesa, metoda i instrumenata urbanog marketinga
• Razumevanje problema upravljanja urbanim razvojem
• Razumevanje složenosti procesa upravljanja sa nizom potprocesa i učešća ljudi
• Poznavanje upravljačkih problema i fenomena vezanih za efikasno izvršavanje određenih zadataka i poslova.
SADRŽAJ NASTAVE:
Teoretska osnova upravljačke funkcije – Pluralistička osnova upravljanja razvojem; informatička osnova upravljanja razvojem, tehnološki-tržišna polazišta upravljanja razvojem; kriterijumi i mehanizmi upravljanja razvojem.
Problemsko-operativna osnova upravljanja urbanim razvojem – Proces stvaranja (proizvodnje) urbanog prostora; proces selekcionisanja i odlučivanja; konceptualni pristupi formiranja urbanog i regionalnog razvoja; operativni nivo ostvarenja upravljačke funkcije; modelska osnova upravljanja urbanim i regionalnim razvojem; poslovni sistemi upravljanja urbanim i regionalnim razvojem.
Metodska osnova marketinskog pristupa upravljanju urbanim i regionalnim razvojem. Strateška osnova pluralističko-tržišnog razvoja; formiranje politika urbanog i regionalnog razvoja; postupci i tehnike marketiranja; operativne aktivnosti ostvarenja marketinskih ciljeva.
Modelsko-konceptualna osnova formiranja upravljačke teritorije – Višedimenzionalni multivalentni pristupi formiranja upravljačke trajektorije; modeli celovitih upravljačkih trajektorija; koncepti otkrivanja budućnosti regionalnog i urbanog razvoja; polja i oblici ponašanja urbanih i regionalnih struktura.
Polazišta urbanog marketinga – suštinsko poimanje marketinga: veština ostvarenja dobiti, istinitost. Ciljna funkcija marketinga: razmena, usavrašavanje, dobit, putevi ostvarenja marketinske funkcije: politike, strategije, operacije, mehanizmi. Kompetitivnost – kvalitet, kompetentnost, konkurentnost, struktura aktera: vlasnici, zaposleni, kupci-potrošači, država.
Postulati marketinskog delovanja – logičnost – ostvarljivost – kreativnost, uspešnost, profitabilnost, kooperativnost, pravovremenost, celovitost, interaktivnost, Oblikovanje budućnosti – delovanje u stvarnosti. Pravo na biranje – proces selekcionisanja.
METOD IZVOĐENJA NASTAVE:
Nastava se odvija kroz predavanja ex-cathedra, razgovor na temu predavanja i vežbe.
Dokumenti
Više informacija o kursu možete naći ovde:
KURIKULUM: Kurs MASU M1.6. – Urbani marketing i menadžmentInteraktivni portfolio MASU 2013/14 kurseva
Sve informacije u vezi sa MASU 2013/14 kursevima: