СТУДИО С04а – ПРОЈЕКАТ:
ВРАЧАРСКА ИНТЕРВЕНЦИЈА
Наставник:
др Ивана Ракоњац, доцент
Студент:
Јована Стефановић
Сквотовање отвара питање јавног простора. Људи свих узраста имају потребу за својим простором; не само простором за живот, већ и јавним простором за игру, дружење и заједничке активности. Сквотери стварају аутономне просторе у којима преузимају контролу над својом свакодневицом.
Увођењем новог типа сквотовања, у коме су главни актери деца, долазимо до простора уређеног према дечијој мери. Стављањем у другачији контекст постојећих 5 конфигурација сквотовања према Хансу Пруијту, добијамо сасвим другачију слику датих феномена и нове кориснике простора:
1. Из нужде родитељи остављају децу у простор за игру док су преокупирани другим обавезама.
2. Деца то доживљавају као вид алтернативног становања и живота у заједници са својим вршњацима.
3. Конзервацијско сквотовање се дешава управо на нивоу школе „Краљ Петар Други” која је објекат под претходном заштитом.
4.Предузетно сквотовање и даље задржава своју првобитну идеју отварања нових културних и друштвених центара.
5. Из убеђења и вођени понашањем осталих, родитељи одводе своју децу у простор новог друштвеног центра.