![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 03 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8614/16713794891_67331f8094_m.jpg)
![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 01 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8607/16715079475_47bc26f18c_m.jpg)
![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 02 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8652/16715079455_6073e39b85_m.jpg)
![2014/15 STUDIO M01A – PROJEKAT: Aleksandar Stamenkovic 04 (mentor: dr Vladimir Milenkovic)](https://farm9.static.flickr.com/8591/16714013402_175f2f5172_m.jpg)
Мастер академске студије Архитектура 2014/15
I година – 1. семестар
МОДУЛ АРХИТЕКТУРА
СТУДИО М01А – ПРОЈЕКАТ:
ЕСТЕТИКА ПРАЗНИНЕ: ЦЕНТАР ЗА НОВУ МУЗИКУ И АКУСТИКУ, МИТИЋЕВА РУПА, СЛАВИЈА, БЕОГРАД
Наставник: др Владимир Миленковић, доцент
Испројектовати Центар за нову музику и акустику у „празном“ простору кадрираном фрагментима физичке структуре, инфраструктуре и парковског зеленила како би се испитале могућности савремене архитектуре да одговори на контингентност (недовршеност, несигурност и неодређеност) унутар савременог друштвеног и професионалног контекста. Бира се обим интервенције у кадру реалне просторне и стилске „празнине“ која одговара оквирима задатог програма културе и образовања. Просторна интервенција се креће у распону од дискретне реконструкције припадајуће површине зеленила и инфраструктуре до озбиљнијих пројекција које подразумевају значајнију промену динамичности урбане секвенце Митићеве рупе на тргу Славија у Београду. ЦЗНМА може бити пројектован као депаданс Факултета музичке уметности или као независни институт у овој области.
„Таква атмосфера може се у суштини свести и кондензовати на једно провидно ваздушасто језгро, на неопходност да се доживи искуство празнине.“
Естетика празнине, Ђанђорђо Пасквалото, 2004.
Студент:
Александар Стаменковић
Опис пројекта:
„Таква атмосфера може се у суштини свести и кондензовати на једно провидно ваздушасто језгро, на неопходност да се доживи искуство празнине.“
Вода, на пример, прелази с једне стране, у лед, с друге, у пару, ми, пак, називамо и лед и воду и пару водом, што значи да мора бити нечега што се у свима тим стањима налази, а што више није квалитет који би био одређен мером, стога је “Лед” као главни концепт основа за даљи развој метода пројектовања, као и формални оквир за теоријско тумачење теме, генерисањем пукотина у леду чиме празнину схватамо као принцип или објекат анализа, добијамо просторе за музику и акустику, дубоко у санти леда, чиме је обим интервенције у кадру реалне просторне и стилске „празнине“ која одговара оквирима задате теме.
https://www.flickr.com/photos/arhitektonski_fakultet_beograd/sets/72157650619376520/