STUDIO M01A – PROJEKAT:
NASTAVNI HAB U ZEMUNU I DIGITALNE PLATFORME GRADA: START UP CITY
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
Nastavni hab je zamišljen kao mesto razmene znanja studenata, fakulteta, preduzetnika i lokalnog stanovništva. Istražuje fenomen međusobne saradnje kroz zajedničko rešavanje nepredvidivih nastavnih procesa u okruženju novih tehnologija. Sa druge strane, tehnologija stvara uslove za nove interakcije i širenje društvenih mreža uz aktivizam i globalni talas društvenih inovacija.
Student:
Andrijana Kuzmanović
Opis projekta:
KADRIRANJE / OTKRIVANJE . posmatranje grada, okruženja, predela / samoposmatranje
Predeo predstavlja tenziju.
John Wylie, Landscape
Predeo misli sebe kroz mene, ja sam njegova svest.
Paul Cézanne
Između čoveka i okruženja, posmatrača i posmatranog, blizu-daleko, unutra-spolja, ovde i tamo nastaje prostor stalne neizvesnoti. Ovaj prostor je prostor pitanja Gde je granica; pitanjem se stvara, odgovor ga poništava.
Kako omogućiti da ovaj prostor opstane?
Kako učiniti prostor tenzije stabilnim?
Kako ga stvoriti bez pitanja?
Obezbedivši da granica posmatrača i posmatranog ne postoji. Suživotom u granici.
Prostor neprekidnog pitanja.
Prostor HUB-a na ivici Zemuna projektovan je kroz četiri dominantna kadra. Svaki kadar pomera prostor i vreme dodira dva entiteta i uslovljava njihov drugačiji odnos u radnji posmatranja; onaj od koga radnja polazi i na koga je usmerena.
1. Kadar ≠ gubitak tla/mase i potraga za širinom (posmatranje); biblioteka
2. Kadar i ka drugom kadru ∝ misao, poljana (posmatranje sa); prostori rada
3. Kadar ∞ zalogaj (nadražaj); bazen
4. Kadra x ne-kadar, mrak (drugo posmatranje); virtuelno učenje
Od sumita do ponora, odozgo nadole, stanovnik je iskušenik jednom krenuvši na putovanje od introvertnosti do ekstrovertnosti; njegovo ishodište je njihova granica, odnosno pozicija kojom završava svoje hodočašće; čovek je pokretna granica.
https://www.flickr.com/photos/arhitektonski_fakultet_beograd/albums/72157698944125875