УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr
  • odörtjol

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ГРАДОВИ КОЈИ УЧЕ Наставник: др Марија Маруна, редовни професор;др Данијела Миловановић Родић, доцент Студент: Соња Јовановић, Филип Васић, Новак Ђукић Тема пројекта: Предмет истраживања и тежиште самог пројекта како ће се касније испоставити управо је карика коју сматрамо најслабијом међу студентским пројектима који узимају у обзир одрживост, а то је она између односа друштва и екологије са економијом. Наравно, веројемо да сваки пројекат прављен сада за садашњост односно будућност треба да прати и најсавременија технолошка достигнућа каквих има много а која су у циљу екологије и одрживости. Желели смо да направимо пројекат који бар на нивоу мисаоног експеримента може бити економски оправдан а да не угрози заједницу и контекст, напротив, који би можда могао да се одигра и на сцени каква јесте и да већ из садашњости представља пример будућих светлијих могућности. Ово је, надамо се, идеја о пројекту који је иницијатор пројектовања за бољи и здравији град, а не последица условљена таквим градом. У програмском смислу, он подразумева стамбену зону, аудиторијум и музеј мириса, погон за производњу парфема/козметике и научни центар са медијатеком и различитим просторима у којима се може одвијати програм и образовање разних нивоа, превасходно у домену ботанике, хемије, биологије, фармације.
  • ДУНАВСКА ОАЗА

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ЕКОЛОШКИ ДУХ МЕСТА Наставник: др Иван Симић, доцент Студент: Никола Симић Тема пројекта: Имајући у виду аспекте одрживости, рад на овом пројекту се од самог почетка кретао у једном смеру, а то је зелена архитектура. Претходно разрађена локација, рад у групи, и постављени историјски правци су умногоме дефинисали кретања и даљи развој саме локације. У самом почетку постављено је јасно дефинисано зеленило, шест типова дрвећа које прави засебне амбијенте. Мој део пројекта јесте комерцијални садржај који је једна од 3 главне тачке окупљања. Модуларност и метаболизам су правци у којим се развила структура. Првенствено жеља да ова структура не буде јасно дефинисана, него разбијена. Да представља симбиозу комерцијалног, спортског и туристичког центра на Дорћолу. Током пројектовања овог урбанистичког решења веома нам је било битно да искористимо реку у сврху брендирања тако да смо обнављањем луке гледали да повежемо остатак Београда са овим урбаним комплексом и тако активирамо ово подручје.
  • МОДУЛАРНИ ВРТОВИ

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ЕКОЛОШКИ ДУХ МЕСТА Наставник: др Иван Симић, доцент Студент: Ања Голијанин, Ана Глигоријевић Тема пројекта: Предмет истраживања био је Дунавски кеј на Дорћолу. Локација нам је значајна због својих потенцијала – добра микроклима због реке, доступност, повезаност са осталим деловима Дорћола и целог Београда, неколико зона које се налазе у близини, а које су прилагођене различитим старосним добима, еколошки аспект и велики део неискоришћеног и неодржаваног простора, који се може искористити на много бољи начин. Део локације који смо ми највише истраживале је део око марине Дорћол, поред напуштене електране. То подручје бисмо обогатиле занимљивим модуларним становањем, до ког смо дошле на основу истраживања актера са локације, оно би било прилагођено свим старосним добима и групама и оно што би га красило је огромна количина зеленила. Најпре би то биле пузавице које би висиле са челичних лукова и фасада објеката, којима је то идеално станиште због велике количине атмосферске влаге, али уз то би постојале и разне баште са ситнијим растињем. С друге стране обале, електрана би добила своју пренамену, увеле бисмо садржаје попут библиотеке, концертне дворане, ресторана, простора за децу, али поред ње би се налазиле и три нове грађевине – музеј наутике, галерија и школа за бродарство. Циљ нам је подизање свести о култури, уметности и одрживости, поред побољшања квалитета локације и привлачења туриста и становника из разних делова града. У сваком делу локације, посетиоци би се осећали као да се налазе у врту, што је и главна идеја нашег пројекта „Модуларни вртови“.
  • МАРИНА НА ДОРЋОЛУ

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ЕКОЛОШКИ ДУХ ПРИРОДЕ Наставник: др Иван Симић, доцент Студент: Богдан Ђокић Тема пројекта: Марина на Дорћолу представља мултифункционалну зону локације, али и кључ концепта дорћолског еко круга. Ревитализација марине несумњиво означава ревитализацију читавог простора Доњег Дорћола. Увођењем бројних садржаја, попут културног центра, отвореног амфитеатра на води, седења на зеленим платоима на отвореном или унутар павиљона посвећеним светлошћу и снази, као и реконструкцији докова, постиже се знатно већа социјална интеграција становника, бољи квалитет живота и виши степен посећености локације. Поред термоелектране Светлост и Снага, као примарни објекат на марини, истиче се културни центар - музеј посвећен историји Дорћола, као и архитектури термоелектране, са осталим садржајима поред биоскопа и акустичне сале. Зграда садржи елементе биофилијског дизајна, тј зелене тампон зоне на терасама, које запосленима служе као простор за одмор и уживање у природи, а самом објекту један од начина природног проветравања, стварајући визуелни осећај лакоће конструкције. Одигнут од тла, објекат природи враћа све што јој је одузео остављајући простор за зелене платое у приземљу. Фасаду објекта сачињавају перфориране плоче, чији су отвори пројектовани тако да у сваком тренутку пружају адекватно амбијентално осветљење потребно за одређене изложбе и галеријске поставке. Објекат и простор испред јесу приступачни свим корисницима, док најважнији ентеријерски елемент (спирално степениште), прати раније дефинисан обликовни принцип заснован на елементима елипсе.
  • ПРИРОДОМ ИНСПИРИСАНИМ РЕШЕЊИМА КА ИДЕНТИТЕТУ КУЛТУРЕ И МЕСТА

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ПРИРОДОМ ИНСПИРИСАНИМ РЕШЕЊИМА КА ИДЕНТИТЕТУ КУЛТУРЕ И МЕСТА Наставник: др Ксенија Лаловић, ванредни професор Студент: Миодраг Новаковић Тема пројекта: Након одабира дела локације кренуо сам са повлачењем главних праваца као и функционалних средина. Након тога сам се базирао на пројектовањем стамбене зоне која би у себи садржала и комерцијални садржај. У делу саме марине Дорћол бавио сам се пројектовањем Coworking простора. Нисам се толико бавио истраживањем и пројектовањем музеја кој треба да се нађе у објекту термоелектране Снага и Светлост. У даљем разрађивању пројекта бавио сам се више приобалним делом и формирањем новог пристана за чамце,мање бродове и јахте. Отворене јавне просторе сам третирао тако да могу бити доступни свима али да главни акценат буде на бициклистичком и пешачком кретању. Паркинге за обе зоне сам позиционирао тако да буду испод земље,а саобраћанице су конципиране да буду успореног саобраћаја.
  • MULTIART+S

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ПРИРОДОМ ИНСПИРИСАНИМ РЕШЕЊИМА КА ИДЕНТИТЕТУ КУЛТУРЕ И МЕСТА Наставник: др Ксенија Лаловић, ванредни професор Студент: Мина Марковић Тема пројекта: Анализом предметне локације, Доњег Дорћола, кроз различите категорије, попут њеног становништва, тренутних садржаја, и обележја које је чине препознатљивом, дошло се до коцепта стварања новог културно-уметничког центра ревитализацијом браунфилда, на подручју Марине "Дорћол". Доминантни елемент марине представља Термоелектрана "Снага и светлост", давно запостављени део индустријског наслеђа невиђеног просторног потенцијала. Према томе, фокус пројекта је ревитализација и пренамена зграде Термоелектране, која ће, са још једном, новом грађевином, представљати научно-уметнички центар Београда, који се идеално надовезује на већ постојеће културне садржаје Доњег Дорћола. У питању су простори флексибилних намена, опремљени свим алатима потребним једном ствараоцу или истраживачу. Захваљујући широком спректру садржаја, простори су прилагођени корисницима свих генерација. Заједно са новим студентским домом и библиотеком, као и линијским парком који прожима све функционалне целине, овај пројекат представља изузетан корак унапред по питању развоја културног идентитета Београда и Србије.
  • CULT/ure/alert

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ПРИРОДОМ ИНСПИРИСАНИМ РЕШЕЊИМА КА ИДЕНТИТЕТУ КУЛТУРЕ И МЕСТА Наставник: др Ксенија Лаловић, ванредни професор Студент: Миа Павловић, Јелена Пецић, Бојана Перенчевић Тема пројекта: Захваљујући бројним анализама спроведеним на предметном подручју, дошле смо до поставке концепта који се заснива на културолошким и социолошким принципима одрживости. Главни фокус пројекта представља креирање нове културне зоне на подручју Марине Дорћол. Преузимањем и концентрисањем већ постојећег културног садржаја у Београду са додатком новог, који на иновативне начине привлачи људе, формирале смо нови културни дистрикт, који својим програмом и пропратним садржајем људе задржава на локацији. Један од затечених проблема на локацији представљао је неадекватан садржај у оквиру старе индустријске зоне, обзиром на добру позицију у граду, одлучиле смо да она буде пренамењена у ново стамбено насеље које би представљало баланс између густе и традиционалне матрице Дорћола и разиграног амбијента културног дистрикта. Дизајном отвореним јавних простора у маниру одрживости ово стамбено насеље у потпуности одише иновативним идејама које се прожимају кроз сва три дела локације. Ову повезаност употпуњује потез Линијског парка који преузима програме свих делова локације које обухвата и обогаћује их зеленим амбијентом.
  • ЖИВА ФАБРИКА

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ЖИВА ФАБРИКА Наставник: др Александра Ступар, редовни професор Студент: Сара Адиљи Тема пројекта: ЦИЉ - Створити центар који би представљао место где се повезују и уливају садржаји културно-уметничко-образовних установа града а истовремено место које прихвата и пружа могућности онима који имају потребу да се искажу. ЕКО БЛОК - увођење еко линије кроз локацију,рециклажа,уређене зелене површине, комфор у отвореном простору. Подземне гараже - car free зона, приступачност садржаја на пешачком растојању, смањење визуелног загађења, чист ваздух, смањење гужви у саобраћају. Еколошки аспект - зеленило присутно у сваком блоку, спуштање аутомобила у подземне гараже свуда где је то могуће, мрежа бициклистичких стаза, обновљиви извори енергије. Предности - повезаност свих културно - уметничких садржаја на једном месту - простор за едукацију, истраживање, уметност. Мултифункционална зона - простор за изложбу, пијацу, штандове креативних радионица, плес, концерте, предавања на отвореном. Културни центар је настао регенерацијом некадашње Термоелектране, задржана је структура и додате су челичне конструкције које симулирају некадашњи индустријски простор, а данас би биле место за радионице,изложбе на отвореном.
  • ЖИВА ФАБРИКА

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ЖИВА ФАБРИКА Наставник: др Александра Ступар, редовни професор Студент: Милица Мандић Тема пројекта: Почетна идеја је била да се приложени део локације ослободи колског саобраћаја и паркинг места испред зграда. Да се уведе мрежа бициклистичких и пешачких стаза, које би биле добро повезане са остатком града. Самим премештањем паркинг места у подземне гараже које се налазе испод линијског парка, добија се могућност да се максимално искористи потенцијал одрживости простора. Сам пројекат је базиран на систему плоча, односно платформи, које су направљене од рециклираног материјала. Обjекат „плоча" који је намењен за седам, односно девет врста уметности, повезује линијски парк са излазом на реку. Желела сам да простор оживи у сваком смислу. Повезивање разних група људи, разних старосних доба, различитог образовања. Желела сам да се тај простор у културолошком смислу унапреди, али као такав да не буде досадан, да постоје разне радионице у оквиру тих садржаја, да постоји место за старије популације, као и паркови за децу. Једноставно, да буде простор кроз који би свака особа желела, ако не да са намером дође, барем прође или се задржи неко време. Циљ је био да се постигне функционалан, а у исто време одржив и занимљив простор. Дизајн самог простора није било тешко осмислити, јер „форма прати функцију”.
  • ЖИВА ФАБРИКА

    By Архитектонски факултет_Уредник on 17/07/2020
    ЖИВА ФАБРИКА Наставник: др Александра Ступар, редовни професор Студент: Душан Петровић Тема пројекта: Циљ овог пројекта јесте реактивација дате локације и укључење заједнице у процес рециклаже. Отворени простор око пруге и постојећих зграда постао је место рециклажног и едукационог центра пројекта, у том делу налазе се уређене травнате и пешачке површине, као и каскадиране водене површине. Следећи акценат је на павиљонима, унутар њих оргaнизују се едукациони семинари како за млађе тако и за старије чланове заједнице. Једна од значајних карактеристика јесте поплочање које претвара и складишти енергију за осветљење целокупног подручја, напајање мобилних уређаја, електричних бицикала, и стварање специфичне ноћне слике пројекта.У складу са рециклажом, на одређеним местима локације постојали би контејнери за прикупљање рециклажног материјала. Даљим поступком би се тај материјал деградирао и реактивирао у склопу павиљона и урбаног мобилијара пројекта. Везано за одрживост, постојали би још и соларни панели смештени на крововима зграда, као и кровне баште за релаксацију станара.
  • НАУЧНО-КУЛТУРНИ ЦЕНТАР

    By Архитектонски факултет_Уредник on 13/07/2020
    Наставник: др Бисерка Митровић, ванредни професор Студенти: Андријана Ђукић, Теодор Јовановић Опис пројекта: Анализом различитих коцепата градова као и саме локације одлучили смо да имплементирамо пронципе Еко града, те искористимо природни потенцијал локације. Циљеви који су били основ за израду решења јесу смањење штетности утицаја на животну средину, еколошки вид саобраћаја, примена паметних технологија као и стварање здравог окружења за кориснике. Увођењем речних канала на локацију формирали би се јединствени екосистеми у циљу проучавања али и повећања атрактивности самог простора. У оквиру ове целине јавили би се различити садржаји попут научних станица за истраживање нанотехнологија, изложбених и едукативних павиљона, различитих културних садржаја попут театра и музичких павиљона, али и смештајних капацитета и хала за развијање конгресног туризма. Јединствене физичке структуре допринеле би стварању нове силуете града која би утицала на визуелни идентитет посматрано са Дунава.
  • ЕКО ГРАД АДА ХУЈА

    By Архитектонски факултет_Уредник on 13/07/2020
    Наставник: др Иван Симић, доцент Студенти: Ђорђе Вујић, Милица Црнчевић, Marie Villmer, Raik Haase Опис пројекта: Користећи елементе концепта Еко Града, понуђено решење покушава да препозна квалитете локације и ревитализује их. Циљ је био развити функционални и еколошки урбани систем који је самоодржив. То значи да наш пројекат разматра употребу "затвореног круга" енергије, материјала, инфраструктуре, природе и начина живота. Дизајн креће од нуле - рециклажом земљишта, пречишћавањем водених токова и обале, уклањањем индустријских постројења и неформалних насеља и то све са циљем да се створи слободан простор за фазу регенерације. Размишљајући о многим аспектима, као што су урбани дизајн, социјално-културни аспекти и екологија, предлог решења побољшава амбијенталне и пејзажне вредности, истовремено чинећи све животним, једноставним и здравијим. Решење промовише способност пешачења, вожњу бицикла и употребу јавног градског превоза тако што се број улица смањује, мењамо њихове профиле и смештамо површински паркинг под земљу или у јавну гаражу. На крају, Ада Хуја поново постаје рекреативни део града Београда кроз дубоку везу са обалом, Супернатурал парком и зеленим појасом захваљујући имплементацију различитих намена.
  • ТОК (временски ток, пловни ток, ток садржаја)

    By Архитектонски факултет_Уредник on 13/07/2020
    Наставник: др Ратка Цолић, доцент Студент: Тијана Јовичић, Ђорђе Митровић, Давид Воларевић, Ненад Жујовић Опис пројекта: Предвиђено је да се пројекат реализује кроз три фазе. У првој фази развоја најпре би се оформила матрица саобраћајних токова надовезивањем на већ постојеће правце. Потом би се готово читаво подручје испунило биљним културама које би биле у функцији ремедијације контаминираног тла и његовог потпуног излечења. У другој фази развоја дошло би до постепеног формирања линијског парка у виду полицентричне структуре. На крајевима тих праваца управних на реку формирале би се чворне тачке у виду пунктова са непосредним зонама пристаништа. Велике слободне површине у овој фази би послужиле за одржавање различитих масовних манифестација са циљем да се простор Аде Хује постепено усади у колективну меморију грађана. На самом рубу новоформираног острва, насталог просецањем канала, нашао би се репер у функцији торња за регулацију водотокова. У трећој фази развоја иницијално одвојени зачеци линијског парка би сада формирали континуални потез. У складу са концептом здравог града увела би се густа матрица бициклистичких и пешачких стаза. Већина зона које су у претходним фазама биле испуњене различитим биљним културама постепено би прерасле у радничко насеље.
  • 4 Елемента : 4 Павиљона : Јурија Гагарина : Нови Београд

    By Архитектонски факултет on 17/08/2018
    4 ЕЛЕМЕНТА : 4 ПАВИЉОНА : ЈУРИЈА ГАГАРИНА : НОВИ БЕОГРАД Наставник: др Владимир Миленковић, ванредни професор Студент: Ема Василијевић Тема пројекта: Испројектовати Павиљон у зони Булевара Јурија Гагарина. Обим интервенције изабрати тако да одговара реалној просторној, али и стилској мутацији контекста, у складу са задатим програмом. Четири павиљона тематизовати основним елементима: земља, вода, ваздух, ватра, а инфраструктуру посматрати као пети елемент: етар. Програм павиљона дефинисати у пољу науке, образовања, спорта и рекреације, шире посматрано и у пољу услуга које су комплементарне савременом универзитетском животу и раду.
  • Ада Циганлија – Оаза едукације

    By Архитектонски факултет on 12/07/2018
    Наставник: арх. Горан Војводић, ванредни професор Студент: Александра Максимовић Тема пројекта: Просторни оквир задатка представља Ада Циганлија – рекреативни центар Београда. Користећи се карактером и бонитетом затечене инфраструктуре, анализом морфологије терена као и препознавањем недостајућих садржаја потребно је креирати едукативни комплекс на/поред воде. Овај центар би представљао, не само „острво едукације“ у урбаном окружењу, већ и релевантан чинилац унапређења саме локације и друштвену добит ширег значаја.
  • Визиторско – едукативни центар

    By Архитектонски факултет on 12/07/2018
    Наставник: др Александар Виденовић, доцент Студент: Катарина Лажетић Тема пројекта: У складу са тематским оквиром, који апострофира ареале и природу као контекст у пројектовању целина, задатак представља осмишљавање и софистицирано уклапање вишенаменских, првенствено визиторско - едукативних садржаја на локалитету и у амбијентима које карактеришу доминирајућа натуралност и променљивост пејзажа.
  • Експериментаријум на Звездари

    By Архитектонски факултет on 12/07/2018
    Наставник: др Милан Максимовић, доцент Студент: Стефан Поткоњак Тема пројекта: Циљ задатка је пројектовање идејног, програмског и архитектонско-урбанистичког решења новог истраживачко-едукативног центра на Звездари, са развијеном програмском и просторном организацијом.
  • Наставни хаб у Земуну и дигиталне платформе града: Start Up City

    By Архитектонски факултет on 12/07/2018
    Наставник: арх. Александру Вуја, ванредни професор Студент: Андријана Кузмановић Тема пројекта: Наставни хаб је замишљен као место размене знања студената, факултета, предузетника и локалног становништва. Истражује феномен међусобне сарадње кроз заједничко решавање непредвидивих наставних процеса у окружењу нових технологија. Са друге стране, технологија ствара услове за нове интеракције и ширење друштвених мрежа уз активизам и глобални талас друштвених иновација.
  • Нова школа архитектуре као покретач обнове градског ткива

    By Архитектонски факултет on 12/07/2018
    Наставник: др Ђорђе Стојановић, доцент Студент: Катарина Одовић Тема пројекта: Студенти ће имати задатак да осмисле архитектонско решење нове архитектонске школе-факултета. Сложеност задатка се огледа у потреби за преиспитивањем приниципа савремног архитектонског образовања и програма као и њиховој адекватности у односу на тренутне и будуће потребе друштва.
  • Савремена „Гимназија“

    By Архитектонски факултет on 12/07/2018
    Наставник: арх. Весна Цагић Милошевић, ванредни професор Студент: Тамара Кенић Тема пројекта: Тематски оквир - Архитектура као учесник у образовању_Простори едукације. Програмски оквир - Савремена „Гимназија“ - простори за учење, истраживање, комуникацију, излагање, спорт, перформанс, предах... са свим неопходним пратећим садржајима намењени ученицима средњошколског узраста. Просторни оквир - по избору студента једна од две локације у Београду: 1. сегмент блока 44 у Новом Београду, јужни део уз Гандијеву улицу; 2. сегмент блока између улица Теодора Драјзера, Булевара Војводе Путника и Раданске. Вештина да се архитектонском интервенцијом понуди програмски и просторни модел трансформације.