UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr

Portfolio Categories MAS Arhitektura – modul

  • Grad iskustva (Experience City)

    By Arhitektonski fakultet on 13/10/2015
    Kurs M9.1. - Teza i Kurs M9.2. - Projekat: GRAD ISKUSTVA (EXPERIENCE CITY) Nastavnik: dr Eva Vaništa Lazarević, redovni profesor Student: Aleksandra Vusurović Projekat: Koncepcija brendiranja gradova koja se bazira na kulturi, kreativnim i iskustvenim praksama je veoma aktuelna, imajući u vidu njihov značaj u urbanom razvoju. Ovaj trend koji je u porastu i njegova široka zastupljenost u mnogim gradovima ogleda se u uočenim efektima brendiranja kulture i zabave na fizičko, ekonomsko i društveno okruženje.
  • Arhipelag kulture i umetnosti

    By Arhitektonski fakultet on 13/10/2015
    Kurs M9.1. - Teza i Kurs M9.2. - Projekat: ARHIPELAG KULTURE I UMETNOSTI Nastavnik: arh. Zoran Lazović, redovni profesor Student: Marija Mitrović Projekat: Master rad predstavlja istraživanje međuodnosa svrhe/funkcije i konteksta, i sastojaće se od projektovanja arhitektonskog objekta kulture i umetnosti obuhvatajući fenomen savremenih urbanih hibrida: - primarno sa sadržajima kulture i umetnosti; - sekundarno sa komplementarnim sadržajima zabave i ugostiteljstva (trgovine, poslovanja, obrazovanja, stanovanja, saobraćaja...), a koji čine osnovu kulture života savremenog urbanog čoveka i srž urbanosti gradova, gradskih centara i četvrti.
  • Kurs M7.3. – Performativnost arhitektonskog ambijenta

    By Arhitektonski fakultet on 01/07/2014
    3. semestar Kroz seriju ambijentalnih prikaza (montaža) studenti istražuju performativne karakteristike izabranog dela (ili izabranih delova) projekta. Predmet zadatka mogu biti montaže projektovanog prostora scene, gledališta ili nekog drugog arhitektonskog prostora koji poseduje kapacitet za izvođenje ili performans (holski prostor, spoljašnji otvoreni prostori, koridori, galerijski i radionički prostori i slično).
  • Kurs M7.1. – Nikšićka jezera – Novi oblici i sadržaji na vodi

    By Arhitektonski fakultet on 11/06/2014
    1. semestar Cilj rada je individualno i interdisciplinarno sagledavanje uslova izgradnje u predelu Nikšićke poljane, u blizini akumulacionih jezera hidroelektrane Perućica. Ispituje se i zaključuje o karakteristikama predela kroz maketu i diskusiju u interdisciplinarnom okruženju.
  • Kurs M7.3. – 1 do 1000

    By Arhitektonski fakultet on 22/05/2014
    3. semestar Osnovni cilj radionice je uočavanje, definisanje i transkripcija esencije konceptualne zamisli u projektantskom procesu u kome se neposredni kontekst, predmet intervencije i intervencija tretira kao holistička kategorija. Koristeći se logičkom metodom indukcije (od ličnog i pojedinačnog do zajedničkog i celovitog), kritički sagledati sopstvenu konceptualnu zamisao u odnosu na predmet istraživanja i grafički interpretirati definisan zaključak.
  • Kurs M7.1. – Prostori za proslavu Novogodišnje noći

    By Arhitektonski fakultet on 10/04/2014
    1. semestar Ovogodišnja radionica se dešava u vreme novogodišnjih praznika, pa je intresano iskoristiti priliku da se istraži transformacija prostora u kojima se odvija svakodnevni život u prostore slavlja i spektakla. Studenti će nactrati aksonometrije prostora u kojima su praslavili Novu godinu i fotografije slavlja u tom prostoru.
  • Kurs M7.2. – Radionica 2

    By Arhitektonski fakultet on 24/03/2014
    2. semestar Osnovni cilj je razvijanje kreativnosti i lateralnog odnosa prema projektantskom procesu. Iskustvo koncentrisanih projektantskih radionica pruža mogućnost studentima da razviju sposobnosti brzog i efikasnog donošenja projektantskih odluka. Program radionica doprinosi i sticanju dodatnih znanja o „lepim“ i „primenjenim“ umetnostima, u meri u kojoj one vrše uticaj na kvalitet arhitektonskog projekta.
  • Kurs M8.3. – GRAD BUDUĆNOSTI

    By Arhitektonski fakultet on 21/01/2014
  • Kurs M7.1. – Kreativni centar lokalne zajednice – dnevni boravak dece sa invaliditetom

    By Arhitektonski fakultet on 16/01/2014
    1. semestar Osmisliti idejno rešenje kreativnog centra lokalne zajednice sa fokusom na prostore za dnevni boravak dece sa invaliditetom. Prostor treba da bude ineraktivan i fleksibilan, kako bi tokom dana odgovorio na osnovnu namenu, a u periodima kada se ne koristi u te svrhe, da ima mogućnost za smeštaj drugih sadržaja i privlačenje drugih korisnika.
  • Kurs M7.3. – Projekat – objekat – DETALJ

    By Arhitektonski fakultet on 26/12/2013
    3. semestar Analizirati i vrednovati detalje objekata stambene arhitekture u procesu izgradnje. Detalj je moguće posmatrati, analizirati i vrednovati kroz projekat, kao i kroz izvedenu formu. Zrelost arhitekte ogleda se kroz njegov pristup detalju. Detalj odražava iskrenost i veštinu arhitekte, njegovu želju da se približi svom budućem objektu, posvećenost i znanje. Detalj predstavlja pre svega skup estetskih i tehnoloških problema koji prate projektantski proces do konačne izgradnje celokupnog objekta. On na objektu predstavlja posvećenost projektu i budućem objektu. Detalji su simbioza estetike i tehnike gde se na jednom mestu prožimaju lepota i kvalitet. Pristup detaljima je propraćen odgovarajućom veštinom i rešavanjem problemskih situacija koje se tiču svakog detalja ponaosob.
  • Kurs M7.3. – „1 na 1“ – Detalji zapadne Evrope u 1 na 1

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    3. semestar Analiza izabranog detalja izvedenog objekta javne namene na teritoriji zapadne evrope (Minhen-Amsterdam, Berlin). Analiza upotrebljene tehnologije. Nakon analize, a koristeći dobijene zaključke, predložiti primenu iste tehnologije za upotrebu na svom projektu sa slobodoručnim skicama detalja.
  • Kurs M7.1. – Energetski pasoš

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    1. semestar Za isprojektovani školski objekat na studiju M4.1, izraditi Energetski pasoš, korišćenjem adekvatnog softvera (KnaufTerm2). Cilj: Elementarno upoznavanje sa metodologijom izrade Energetskih pasoša za zgradu. Metod: Kvantifikovanje geometrijskih podataka 3D modelom, definisanje osnovnih arhitektonskih materijala i unošenje u korisnički softver.
  • Kurs M7.1. – Zeleno sklonište – alternativni materijali u arhitekturi

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    1. semestar Primenom savremenih ekoloških koncepata i principa projektovanja u duhu održive arhitekture, očekuje se izrada idejnog rešenja istraživačkog punkta – skloništa u prirodi, planiranog od alternativnih građevinskih materijala dostupnih na lokaciji. U prvom delu zadatka, kroz analitičko sagledavanje i inventarisanje potencijalnih resursa na izabranim lokacijama na prostoru Srbije studenti vrše odabir konkretnih alternativnih materijala (prirodni materijali i poljoprivredni otpad – zemlja, slama i sl., ili neuobičajeni materijali koje tretiramo kao otpad – flaše, konzerve, gume, palete, ...) koji predstavljaju polaznu osnovu prilikom projektovanja. Rezultat istraživanja dokumentovati grupno u formi karti, opisa i prigodnih ilustracija. Drugi deo zadatka vezan je za izradu idejnog rešenja istraživačkog punkta-skloništa okvirne površine 5-10 m2 na predloženoj lokaciji. Rešenjem prikazati osnove, presek i izglede punkta u razmeri 1:50, kao i karakteristične detalje za dati način građenja u razmeri 1:10.
  • Kurs M7.1. – Projekat i materijalizacija kupatila

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    1. semestar Projektovati kupatilo u stanu u okviru objekta koji studenti rade u nastavi u studiju. Podsticanje kreativnosti i izučavanje problema organizacije, funkcije, instalacija, enterijera i materijalizacije na primeru kupatila u stanu. Radionica je prevashodno namenjena studentima koji su tokom letnjeg semestra radili na projektu stabmeno-poslovnog objekta u Niškoj ulici na Vračaru, u Beogradu. Ona predstavlja nstavak procesa učenja projektovanja i materijalizacije objekta na konkretnoj lokaciji, uz poštovanje urbanističko-tehničkih uslova i važeće zakonske regulative. Cilj radionice je da studenti sagledaju posledice projektantskih odluka (prezentovanih u razmeri 1:50) na dizajn i organizaciju kupatila u stanu, odnosno da u velikoj razmeri (1:10-1:20) realizuju projekat enterijera kupatila sa svim elementima materijalizacije i opreme.
  • Kurs M8.3. – Tekstura gradskih prostora

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    3. semestar Cilj kursa je sticanje i osmišljavanje veštine transformisanja teksture gradskih prostora unutar formirane fizičke strukture grada, a u skladu s promenama savremenog doba u okviru: klimatskih uticaja, primene ICTehnologije, činjenice da više od 50% svetske populacije živi u gradovima, kao i sve izraženijim promenama starosne strukture stanovništva u gradovima Evrope.
  • Kurs M7.3. – Parterno uređenje trga ispred Hrama Svetog Marka

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    3. semestar Predstaviti projekat parternog uređenja platoa/trga ipred Hrama Sv. Marka na Tašmajdanu. Individualni rad sa konsultacijama. Prikaz rešenja parternog uređenja (osnove, preseci-izgledi, detalji) u razmeri 1:500, 1:50, 1:10 (u zavisnosti od potrebe prikaza) i 3D prikaz (fotografije makete, 3D model, aksonometrija, perspektivni prikaz, ...).
  • Kurs M8.3. – Arhitekti i građanske inicijative za održivi razvoj: Zelena škola života, Kruševac

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar U skladu sa razumevanjem da je održiva rešenja moguće kreirati samo kroz interdisciplinarni, transdisciplinarni i kolaborativni rad i međusobno učenje svih uključenih, predmet je koncipiran tako da se studentima arhitekture omogući kontakt, saradnja i razmena znanja sa konkretnim građanskim inicijativama. Osnovni cilj predmeta je istraživanje fenomena građanskih inicijativa za poboljšanje kvaliteta života lokalnih zajednica, koje za posledicu imaju akcije i intervencije u fizičkom prostoru. Građanske inicijative predstavljaju reakciju na problem onih kojih se problem tiče i onih koji žele da delaju i predstavljaju mrežu distribuiranog znanja, ideja i resursa, ljudi koji dele slična vrednosna opredeljenja, životne stilove ili probleme, koji su uspostavili neku vrstu partnerstva radi ostvarivanja svojih interesa, i koji to čine na aktivan i organizovan način, što ih čini velikim potencijalom za efektivno i efikasno kreiranje i ostvarivanje održivih rešenja. Cilj ovog predmeta je razumevanje fenomena građanskih inicijativa, sticanje znanja o njihovom potencijalu za ostvarivanje održivih rešenja različitih razvojnih problema, razumevanje povezanosti profesije arhitekata/urbanista i ovog fenomena, kao i sticanje praktičnih profesionalnih veština komunikacije i kolaboracije arhitekata u okviru projekata građanskih inicijativa. Zatim, ispitivanje efektivnosti različitih istraživačkih metoda u okviru kolaborativnih procesa formulisanja održivih rešenja za konkretne lokalne inicijative i u saradnji sa njihovim predstavnicima. Osim traganja za prostorno-programskim rešenjima njihovih egzistencijalnih problema, cilj nastave je i podsticanje komunikacije i uspostavljanje relacija između različitih grupa aktera na lokalu.
  • Kurs M8.3. – Engleski za arhitekte 3

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Razvoj verbalnih sposobnosti u oblasti stranog jezika struke (engleskog) u specifičnom diskursu debate i argumentacije u oblasti arhitekture. U fokusu su kontraverzne teme iz oblasti arhitekture o kojima se diskutuje na času i o kojima studenti pripremaju seminarski rad za završni ispit. Integrisanim pristupom nastavi razvija se kompletna komunikativna sposobnost kroz slušanje, čitanje, govorenje i pisanje, ali je primarni cilj da se sintetički iskoriste ranija znanja iz učenja engleskog jezika i razvije kompleksan leksički i gramatički aparat koji je potreban da bi se diskutovalo, argumentovalo i debatovalo na engleskom jeziku u oblasti arhitekture.
  • Kurs M8.3. – Arhitektura pozorišta

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Pozorišne igre su pratilac socijalnih i političkih transformacija u društvu. Ponikle iz paganskih verovanja sadržavale su u različitom istorijskom kontekstu obrazovni, zabavljački, religijski, a često i politizovani karakter. U skladu sa razvojnim putem pozorišnih igara formira se prostor za njihovo izvođenje. Cilj izbornog predmeta Arhitektura pozorišta je upoznavanje studenata završnih studija arhitekture sa istorijom razvoja arhitektonskih principa u projektovanju teatra i scenskog prostora kroz kontinuitet i diskontinuitet u razvoju oblika i primenjene konstrukcije. Kulturološki fenomen pozorišta biće razmatran i kroz mesto i položaj u gradu,organizovanje festivala i performansa i savremeni koncept razbijenog scenskog prostora.
  • Kurs M8.3. – Digitalna animacija – kurs 3

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Autodesk Softimage spada među vodeće aplikacije za 3D karakter animaciju, vizuelne efekte, vizuelizacije i video igre. Obuka u ovako kompleksnom softveru kandidatima daje veoma širok opseg znanja primenjiv u različitim disciplinama – od filmske i reklamne industrije, industrije video igara, arhitektonskih vizuelizacija i animacija do naučno istraživačkih projekata i samostalnih umetničih radova.