-
Град искуства (Experience City)
By Архитектонски факултет on 13/10/2015Курс М9.1. - Теза и Курс М9.2. - Пројекат: ГРАД ИСКУСТВА (EXPERIENCE CITY) Наставник: др Ева Ваништа Лазаревић, редовни професор Студент: Александра Вусуровић Пројекат: Концепција брендирања градова која се базира на култури, креативним и искуственим праксама је веома актуелна, имајући у виду њихов значај у урбаном развоју. Овај тренд који је у порасту и његова широка заступљеност у многим градовима огледа се у уоченим ефектима брендирања културе и забаве на физичко, економско и друштвено окружење. -
Архипелаг културе и уметности
By Архитектонски факултет on 13/10/2015Курс М9.1. - Теза и Курс М9.2. - Пројекат: АРХИПЕЛАГ КУЛТУРЕ И УМЕТНОСТИ Наставник: арх. Зоран Лазовић, редовни професор Студент: Марија Митровић Пројекат: Мастер рад представља истраживање међуодноса сврхе/функције и контекста, и састојаће се од пројектовања архитектонског објекта културе и уметности обухватајући феномен савремених урбаних хибрида: - примарно са садржајима културе и уметности; - секундарно са комплементарним садржајима забаве и угоститељства (трговине, пословања, образовања, становања, саобраћаја...), а који чине основу културе живота савременог урбаног човека и срж урбаности градова, градских центара и четврти. -
Курс М7.3. – Перформативност архитектонског амбијента
By Архитектонски факултет on 01/07/20143. семестар Кроз серију амбијенталних приказа (монтажа) студенти истражују перформативне карактеристике изабраног дела (или изабраних делова) пројекта. Предмет задатка могу бити монтаже пројектованог простора сцене, гледалишта или неког другог архитектонског простора који поседује капацитет за извођење или перформанс (холски простор, спољашњи отворени простори, коридори, галеријски и радионички простори и слично). -
Курс М7.1. – Никшићка језера – Нови облици и садржаји на води
By Архитектонски факултет on 11/06/20141. семестар Циљ рада је индивидуално и интердисциплинарно сагледавање услова изградње у пределу Никшићке пољане, у близини акумулационих језера хидроелектране Перућица. Испитује се и закључује о карактеристикама предела кроз макету и дискусију у интердисциплинарном окружењу. -
Курс М7.3. – 1 до 1000
By Архитектонски факултет on 22/05/20143. семестар Основни циљ радионице је уочавање, дефинисање и транскрипција есенције концептуалне замисли у пројектантском процесу у коме се непосредни контекст, предмет интервенције и интервенција третира као холистичка категорија. Користећи се логичком методом индукције (од личног и појединачног до заједничког и целовитог), критички сагледати сопствену концептуалну замисао у односу на предмет истраживања и графички интерпретирати дефинисан закључак. -
Курс М7.1. – Простори за прославу Новогодишње ноћи
By Архитектонски факултет on 10/04/20141. семестар Овогодишња радионица се дешава у време новогодишњих празника, па је интресано искористити прилику да се истражи трансформација простора у којима се одвија свакодневни живот у просторе славља и спектакла. Студенти ће нацтрати аксонометрије простора у којима су праславили Нову годину и фотографије славља у том простору. -
Курс М7.2. – Радионица 2
By Архитектонски факултет on 24/03/20142. семестар Основни циљ је развијање креативности и латералног односа према пројектантском процесу. Искуство концентрисаних пројектантских радионица пружа могућност студентима да развију способности брзог и ефикасног доношења пројектантских одлука. Програм радионица доприноси и стицању додатних знања о „лепим“ и „примењеним“ уметностима, у мери у којој оне врше утицај на квалитет архитектонског пројекта. -
Курс М8.3. – ГРАД БУДУЋНОСТИ
By Архитектонски факултет on 21/01/2014 -
Курс М7.1. – Креативни центар локалне заједнице – дневни боравак деце са инвалидитетом
By Архитектонски факултет on 16/01/20141. семестар Осмислити идејно решење креативног центра локалне заједнице са фокусом на просторе за дневни боравак деце са инвалидитетом. Простор треба да буде инерактиван и флексибилан, како би током дана одговорио на основну намену, а у периодима када се не користи у те сврхе, да има могућност за смештај других садржаја и привлачење других корисника. -
Курс М7.3. – Пројекат – објекат – ДЕТАЉ
By Архитектонски факултет on 26/12/20133. семестар Анализирати и вредновати детаље објеката стамбене архитектуре у процесу изградње. Детаљ је могуће посматрати, анализирати и вредновати кроз пројекат, као и кроз изведену форму. Зрелост архитекте огледа се кроз његов приступ детаљу. Детаљ одражава искреност и вештину архитекте, његову жељу да се приближи свом будућем објекту, посвећеност и знање. Детаљ представља пре свега скуп естетских и технолошких проблема који прате пројектантски процес до коначне изградње целокупног објекта. Он на објекту представља посвећеност пројекту и будућем објекту. Детаљи су симбиоза естетике и технике где се на једном месту прожимају лепота и квалитет. Приступ детаљима је пропраћен одговарајућом вештином и решавањем проблемских ситуација које се тичу сваког детаља понаособ. -
Курс М7.3. – „1 на 1“ – Детаљи западне Eвропе у 1 на 1
By Архитектонски факултет on 20/12/20133. семестар Анализа изабраног детаља изведеног објекта јавне намене на територији западне европе (Минхен-Амстердам, Берлин). Анализа употребљене технологије. Након анализе, а користећи добијене закључке, предложити примену исте технологије за употребу на свом пројекту са слободоручним скицама детаља. -
Курс М7.1. – Енергетски пасош
By Архитектонски факултет on 20/12/20131. семестар За испројектовани школски објекат на студију М4.1, израдити Енергетски пасош, коришћењем адекватног софтвера (KnaufTerm2). Циљ: Елементарно упознавање са методологијом израде Енергетских пасоша за зграду. Метод: Квантификовање геометријских података 3D моделом, дефинисање основних архитектонских материјала и уношење у кориснички софтвер. -
Курс М7.1. – Зелено склониште – алтернативни материјали у архитектури
By Архитектонски факултет on 20/12/20131. семестар Применом савремених еколошких концепата и принципа пројектовања у духу одрживе архитектуре, очекује се израда идејног решења истраживачког пункта – склоништа у природи, планираног од алтернативних грађевинских материјала доступних на локацији. У првом делу задатка, кроз аналитичко сагледавање и инвентарисање потенцијалних ресурса на изабраним локацијама на простору Србије студенти врше одабир конкретних алтернативних материјала (природни материјали и пољопривредни отпад – земља, слама и сл., или неуобичајени материјали које третирамо као отпад – флаше, конзерве, гуме, палете, ...) који представљају полазну основу приликом пројектовања. Резултат истраживања документовати групно у форми карти, описа и пригодних илустрација. Други део задатка везан је за израду идејног решења истраживачког пункта-склоништа оквирне површине 5-10 м2 на предложеној локацији. Решењем приказати основе, пресек и изгледе пункта у размери 1:50, као и карактеристичне детаље за дати начин грађења у размери 1:10. -
Курс М7.1. – Пројекат и материјализација купатила
By Архитектонски факултет on 20/12/20131. семестар Пројектовати купатило у стану у оквиру објекта који студенти раде у настави у студију. Подстицање креативности и изучавање проблема организације, функције, инсталација, ентеријера и материјализације на примеру купатила у стану. Радионица је превасходно намењена студентима који су током летњег семестра радили на пројекту стабмено-пословног објекта у Нишкој улици на Врачару, у Београду. Она представља нставак процеса учења пројектовања и материјализације објекта на конкретној локацији, уз поштовање урбанистичко-техничких услова и важеће законске регулативе. Циљ радионице је да студенти сагледају последице пројектантских одлука (презентованих у размери 1:50) на дизајн и организацију купатила у стану, односно да у великој размери (1:10-1:20) реализују пројекат ентеријера купатила са свим елементима материјализације и опреме. -
Курс М8.3. – Текстура градских простора
By Архитектонски факултет on 18/12/20133. семестар Циљ курса је стицање и осмишљавање вештине трансформисања текстуре градских простора унутар формиране физичке структуре града, а у складу с променама савременог доба у оквиру: климатских утицаја, примене ИЦТехнологије, чињенице да више од 50% светске популације живи у градовима, као и све израженијим променама старосне структуре становништва у градовима Европе. -
Курс М7.3. – Партерно уређење трга испред Храма Светог Марка
By Архитектонски факултет on 18/12/20133. семестар Представити пројекат партерног уређења платоа/трга ипред Храма Св. Марка на Ташмајдану. Индивидуални рад са консултацијама. Приказ решења партерног уређења (основе, пресеци-изгледи, детаљи) у размери 1:500, 1:50, 1:10 (у зависности од потребе приказа) и 3D приказ (фотографије макете, 3D модел, аксонометрија, перспективни приказ, ...). -
Курс М8.3. – Архитекти и грађанске иницијативе за одрживи развој: Зелена школа живота, Крушевац
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар У складу са разумевањем да је одржива решења могуће креирати само кроз интердисциплинарни, трансдисциплинарни и колаборативни рад и међусобно учење свих укључених, предмет је конципиран тако да се студентима архитектуре омогући контакт, сарадња и размена знања са конкретним грађанским иницијативама. Основни циљ предмета је истраживање феномена грађанских иницијатива за побољшање квалитета живота локалних заједница, које за последицу имају акције и интервенције у физичком простору. Грађанске иницијативе представљају реакцију на проблем оних којих се проблем тиче и оних који желе да делају и представљају мрежу дистрибуираног знања, идеја и ресурса, људи који деле слична вредносна опредељења, животне стилове или проблеме, који су успоставили неку врсту партнерства ради остваривања својих интереса, и који то чине на активан и организован начин, што их чини великим потенцијалом за ефективно и ефикасно креирање и остваривање одрживих решења. Циљ овог предмета је разумевање феномена грађанских иницијатива, стицање знања о њиховом потенцијалу за остваривање одрживих решења различитих развојних проблема, разумевање повезаности професије архитеката/урбаниста и овог феномена, као и стицање практичних професионалних вештина комуникације и колаборације архитеката у оквиру пројеката грађанских иницијатива. Затим, испитивање ефективности различитих истраживачких метода у оквиру колаборативних процеса формулисања одрживих решења за конкретне локалне иницијативе и у сарадњи са њиховим представницима. Осим трагања за просторно-програмским решењима њихових егзистенцијалних проблема, циљ наставе је и подстицање комуникације и успостављање релација између различитих група актера на локалу. -
Курс М8.3. – Енглески за архитекте 3
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Развој вербалних способности у области страног језика струке (енглеског) у специфичном дискурсу дебате и аргументације у области архитектуре. У фокусу су контраверзне теме из области архитектуре о којима се дискутује на часу и о којима студенти припремају семинарски рад за завршни испит. Интегрисаним приступом настави развија се комплетна комуникативна способност кроз слушање, читање, говорење и писање, али је примарни циљ да се синтетички искористе ранија знања из учења енглеског језика и развије комплексан лексички и граматички апарат који је потребан да би се дискутовало, аргументовало и дебатовало на енглеском језику у области архитектуре. -
Курс М8.3. – Архитектура позоришта
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Позоришне игре су пратилац социјалних и политичких трансформација у друштву. Поникле из паганских веровања садржавале су у различитом историјском контексту образовни, забављачки, религијски, а често и политизовани карактер. У складу са развојним путем позоришних игара формира се простор за њихово извођење. Циљ изборног предмета Архитектура позоришта је упознавање студената завршних студија архитектуре са историјом развоја архитектонских принципа у пројектовању театра и сценског простора кроз континуитет и дисконтинуитет у развоју облика и примењене конструкције. Културолошки феномен позоришта биће разматран и кроз место и положај у граду,организовање фестивала и перформанса и савремени концепт разбијеног сценског простора. -
Курс М8.3. – Дигитална анимација – курс 3
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Autodesk Softimage спада међу водеће апликације за 3D карактер анимацију, визуелне ефекте, визуелизације и видео игре. Обука у овако комплексном софтверу кандидатима даје веома широк опсег знања примењив у различитим дисциплинама – од филмске и рекламне индустрије, индустрије видео игара, архитектонских визуелизација и анимација до научно истраживачких пројеката и самосталних уметничих радова.