-
Курс М8.3. – Дрвене структуре
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Циљ наставе је да студенти овладају савременим програмским принципима пројектовања, конструисања и димензионисања савремених дрвених конструктивних система (дрвени решеткасти носачи у систему ЛКВ). Предмет рада је заснован на принципима модерног пројектовања конструкција у дрвету, у области креирања различитих облика дрвених структура. -
Курс М8.3. – Реконструкција и санација објеката високоградње
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Циљ наставе је упознавање са основним принципима реконструкције и санације објеката високоградње као веома важним делом инжењерске делатности из области архитектуре и грађевинарства. Стицање неопходних знања из ове области уз упознавање са логиком конструисања, реконструисања у циљу промене намене простора, као и санирања и отклањање проблема насталих под дејством разних узрока: неравномерног слегања тла, дејства земљотреса, неадекватне градње или одржавања, пожара, као и услед старости самог објекта - конструкције. Стицање нових знања из ове области могуће је применом савремених техничких и технолоших решења у области реконструкције објеката високоградње, уз примену савремених принципа санације и заштите као и кроз упознавање са великим и значајним искуствима из праксе примењеним на савременим архитектонским објектима као и на објектима градитељске прошлости. -
Курс М7.3. – Анимација малог хибрида
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Креативно представити актуелни пројекат артефакта са Мастер пројекта 3 у предвиђеном и/или новом контексту по избору. Перформанс, односно представљање пројекта видео анимацијом треба да покаже успешност сврхе (чему служи), функције (шта и како ради), конструкције и материјала (од чега је), у датом контексту и/или другом контексту и његове трансформације (нпр. прича о амбијенту, атмосфери, догађају, спектаклу кроз трансформације: светло-звук, постојеће-привремено, дан-ноћ, лето, зима, овде-тамо, итд). Могуће је приказати и процес пројектовања и настанка и развијања концепта и идеја пројекта. -
Курс М7.3. – Моделовање сцене
By Архитектонски факултет on 17/12/20133. семестар Израда физичког модела (макете) сцене и аудиторијума објекта спектакла. Упознавање студената са комплексним односима волумена, структура и функција сцене и гледалишта, израдом физичких модела. Специфични приступи решавања савремених потреба града у области културе. -
Курс М7.3. – Визуелни транскрипти
By Архитектонски факултет on 16/12/20133. семестар Формулисање архитектонске визуелне секвенце у презентацијском дискурсу спектакла. Основни циљ радионице је развијање креативног и интерпретативног мишљења кроз различите облике комуникације архитектонско-урбанистичких концепција методама селекције и транспоновања пројектантских решења. Резултат радионице исказати кроз цртеже, фотографије, колаж, видео запис. Рад је потребно предати у дигиталној и штампаној форми. Изложба студентских радова, Универзитетска библиотека „Светозар Марковић“, април 2014. -
Курс М7.3. – Програмирање простора
By Архитектонски факултет on 16/12/20133. семестар Студенти ће анализом рада на студију происпитати постојеће моделе организације простора кроз сагледавање целокупног тематског оквира. Продукт радионице ће имати форму истраживачког пројектовања, где сваки студент одговарајући на тему демократизације испитивати потенцијале простора. -
Курс М7.3. – Атмосфера
By Архитектонски факултет on 16/12/20133. семестар Циљеви архитектонског стваралаштва изван физичких оквира везани су и за креирање "атмосфере" места која обухвата одређене сензорне квалитете које поједини простори емитују. Специфичан начин компоновања елемената, употреба различитих облика, манипулација простором, материјалима, односима светлости и сенке, има и одговарајућу емоционалну изражајност. Наизменично дејство утисака и импресија који се генеришу из перципирања физичког феномена архитектуре је искуство које одређује став према одређеном простору. Трагање за специфичном синестезијом, уочавање интригантних односа у простору и препознавање генеришућих сила које утичу на перцепцију, су неке од кључних тема за рад у радионици. -
Курс М7.3. – Модел / Концепт / Контекст
By Архитектонски факултет on 16/12/20133. семестар Кроз израду архитектонских модела дефинисати јасан однос према концепту и контексту конкретног пројектантског задатка. Модел третирати као основно пројектантско средство у проблематизацији овог односа. Израда неколико типова архитектонских модела у различитим размерама и степенима детаљности како би се јасно дефинисало објашњење пројектантског процеса са конкретним задатком. Модели и усмена одбрана тока пројектантског процеса. -
Курс М7.3. – Перформанс, човек и простор
By Архитектонски факултет on 16/12/20133. семестар Истражити појам отелотворења кроз (и у односу на) простор, време, двојност, контраст, манипулацију чулима и ритуалима свакодневице, комуникације, кодирање, режирање, итд. Циљ радионице је да се кроз низ креативних поступака открију и успоставе могуће релације тела, чула, свести, времена и простора. Поступци и метод, као и детаљно разрађени резултати радионице биће тема прве групне brainstorming сесије. Рад је предвиђен у три фазе: тема, акција - реализација, реакција - перформанс. Локација је БИГЗ, Чекаоница. -
Курс М7.1. – Скечбук (нацртане мисли)
By Архитектонски факултет on 16/12/20131. семестар Победити белину папира. Реаговати ручним цртежом на задату тему (провокацију). Забележити мисао у тренутку. Промишљати кроз скицу. Из серије цртежа препознати сопствени рукопис. Препознати рукопис претворити у дигитални запис. Циљ радионице је да се на брз, јасан и архитекти примерен начин, мисао претвори у руком забележен цртеж. Први корак чини више провокативних тема кроз које се страх од белог папира своди на минимум. Захваљујући томе, мисао постаје битна, а њено бележење путем цртежа јасно. Други корак је да се у серији цртежа препозна сопствени рукопис. Трећи корак представља дигитализациу сопственог рукописа. -
Курс М7.1. – Мале интервенције: Шумице
By Архитектонски факултет on 16/12/20131. семестар Задатак радионице је уочавање и вредновање специфичних околности и проблема конкретног градског простора, а затим развијање техника за (архитектонско) деловање у односу на постављен проблем или тему. Просторни оквир радионице је насеље Шумице. Задатак радионице је промишљање и архитектонско деловање у односу на свакодневицу и јавни простор суседства. Мера интервенције је интегрисана у оквир и размеру окружења, јер је намера да се кроз интервенције реагује на директна и опипљива питања свакодневице унутар простора који је у питању. Задатак радионице је формулисан као додатак уз програм студија М4. -
Курс М7.1. – Модел модела 1:20
By Архитектонски факултет on 16/12/20131. семестар У односу на елементе пројекта на студију М4 истражити могућности за интерпертацију архитектонског модела велике размере као просторне студије изабраног фрагмента. Фрагмент тумачити у распону од тематског преко концепцијског до чисто материјалног, а у складу са начином саме израде модела на основу које се и дефинишу услови за његову финализацију. -
Курс М7.1. – Мапирање
By Архитектонски факултет on 16/12/20131. семестар Ова кратка графичка вежба је заснована на дискусији о два есеја, “Mapping the intangible”, (Stan Allen, 2000) и “The Intricacy of the otherness”, (Kostas Terzidis 2006). Циљ радионице је да се произведе графички запис на основу информација прикупљених кроз опсервацију понашања ученика у неколико школских дворишта у Београду у различитим временским периодима. Резултујући дијаграми би требало да приказу променљиве аспекте простора и увести компоненту времена у архитектонско размишљање. Акценат је стављен на развој технике за осматрање и документацију у циљу развијања разумевање простора кроз појмове струцтуре и конфигурације. -
Курс М8.3. – (Пр)оцена еколошких карактеристика зграда
By Архитектонски факултет on 13/12/20133. семестар Основни циљ наставе је развијање критичког сагледавања еколошких карактеристика архитектонских објеката. Студенти се упознају са основним принципима и параметрима који се користе приликом оцене еколошких карактеристика архитектонских објеката и потом их проверавају најпре на одабраним примерима из праксе, а потом и на споственим пројектима рађеним у оквиру студија М6.1. (алт. М4.1. или М5.1.). -
Курс М8.3. – Осветљење у архитектури
By Архитектонски факултет on 13/12/20133. семестар Циљ предмета је да се студенти упознају са условима и принципима пројектовања осветљења у архитектури. Анализира се природа светлости, њен утицај на површине са којима долази у контакт, критеријуми за пројектовање осветљења, параметри квалитета осветљења, као и ефекти који могу да се постигну. Многобројни и разнородни утицаји на квалитет осветљења или светлосни комфор сагледавају се у ширем смислу, у оквиру опште архитектонске концепције. Анализирају се услови који су резултат захтева корисника, простора, објеката, предмета или површина који се осветљавају, да би се одредиле могућности и ограничења под којима се одређени квалитет осветљења може остварити. -
Курс М9.1. – Теза
By Архитектонски факултет on 13/12/20134. семестар Суштински напредак у педагошком процесу представља захтев да дипломски кандидат, на основу веома отвореног просторног или тематског оквира задатог од стране ментора, одабере аспект истраживања и постави програмску структуру пројекта, као и да јасно и прецизно дефинише пројектни задатак (тезу), на основу којег ће приступити реализацији пројекта. Од изузетног значаја је однос тезе према савременим тенденцијама и кретањима у архитектури, као и критичка свест о односу према искуствима прошлости. Кандидат брани постављену тезу након шест недеља наставе, пред комисијом, и тек након њеног одобрења прелази на реализацију пројекта. -
Курс М7.3. – Књига режије остварљивости визије „Београда на води” – сценарио, агенда, акциони план
By Архитектонски факултет on 13/12/20133. семестар Задатак радионице је РЕЖИРАЊЕ развоја „Београда на води”, приобаља Београда, како би се остварила постављена визија, на такав начин да се омогући флексибилан, тржишан, послован и отворен систем управљања градом. Формирање сценарија који указује на могуће развоје града кроз време, слојеве и простор, и акциони план начина заједничког деловања на пољу града свих заинтересованих актера. Полигон рада је приобаље Београда. -
Курс М7.3. – Дневни и ноћни изглед објекта
By Архитектонски факултет on 13/12/20133. семестар Дати приказ спољног изгледа објекта (3D модел) у дневним и у ноћним условима у контексту непосредног окружења. На дневном изгледу симулирати услове дневне светлости која остварује и сенке на објекту, како би се добио што реалнији приказ. Ноћни изглед објекта подразумева осветљен објекат. Осветљење може да потиче из ентеријера (које се види кроз стаклене површине), може да се ради о посебном спољном осветљењу фасаде или делова објекта (ако су у питању пуне површине), или комбинацији ова два приступа. Два изгледа би требало да буду приказана из истог (сличног) угла. Оба изгледа приказати на истом листу, формата 50/70 cm, постављеног хоризонтално. Презентација у форми изложбеног плаката и у електронској форми (на CD-у, формат pdf). -
Курс М7.1. – Splish Splash
By Архитектонски факултет on 13/12/20131. семестар Пројектовање фасадног елемента од појединачних компоненти система. Задатак радионице је израда архитектонског пројекта фасадног елемента, чиме се код студената развија архитектонска способност за пројектовање иновативних и футуристичких фасада и њихова интерпретација уз примену различитих теоријских и рачунарских метода. -
Курс М7.1. – Промоција и маркетинг урбаног развоја у природном окружењу
By Архитектонски факултет on 13/12/20131. семестар На основу искуства са студијског oбиласка простора Власинског језера и окружења и прикупљеног материјала, студенти треба да осмисле промоцију и маркетинг урбаног развоја у контексту посебних природних вредности. Студијско путовање ће се обавити на простору Власинског језера и окружења у току зимског семестра 2013-14.