УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr
  • Курс МАСУ М1.4. – Семинар 1

    By Архитектонски факултет on 24/01/2014
    Семинар представља једнонедељни курс који обрађује по једну актуелну тему из урбанистичке праксе. Курс држе различити предавачи по позиву из области урбанизма или сродних области. Избор теме предавања у оквиру једног семинара се врши тако да даје општи преглед неопходних знања из област урбанизма.
  • Курс МАСУ М1.3. – Методе и технике истраживања

    By Архитектонски факултет on 24/01/2014
    Нагласак курса је на оспособљавању студената за дефинисање теме истраживања, критички преглед литературе, употребу сазанања добијених увидом у изворе за дефинисање истраживачких питања и за изабор адекватног метода истраживања који ће омогућити проналажење одговора на питања. Теме које се обрађују укључују: • Дефинисање проблема који се истражује • Критички преглед литературе • Формулација истраживачких питања/хипотеза • Избор метода истраживања: квалитативне и квантитативне методе истраживања, • Типови и структура истраживања • Дефинисање предлога истраживања, • Вештине писања истраживања, • Различити облици текстова, • Употреба компјутера у урбанистичким истраживањима.
  • Курс МАСУ М1.2. – Савремени урбанистички концепти

    By Архитектонски факултет on 24/01/2014
    Упознавање са савременим приступима урбане обнове са тежиштем на другој половини 20. века, као и кључним факторима који је условљавају. Критички осврти на теоретске приступе. Интердисциплинарно сагледавање урбане обнове. Културолошка димензија урбане обнове. Урбана обнова и гентрификација. Социолошки аспекти урбане обнове. Управљање урбаном обновом. Студије случаја – позитивни и негативни примери и искуства.
  • Курс МАСУ М1.1. – Савремени урбани феномен

    By Архитектонски факултет on 24/01/2014
    Настава је усмерена на сагледавање специфичности савременог града - друштвено-економски контекст, урбане трансформације, архитектуру и трендове. Феномени се посматрају на три просторна нивоа – глобалном, регионалном и локалном. Посебна пажња посвећује се односу између општих законитости актуелних процеса и њихових локалних карактеристика. Предмет равноправно посматра градску структуру и архитектуру – њихов новоформирани идентитет, атрактивност и конкурентност.
  • Курс М7.1. – Креативни центар локалне заједнице – дневни боравак деце са инвалидитетом

    By Архитектонски факултет on 16/01/2014
    1. семестар Осмислити идејно решење креативног центра локалне заједнице са фокусом на просторе за дневни боравак деце са инвалидитетом. Простор треба да буде инерактиван и флексибилан, како би током дана одговорио на основну намену, а у периодима када се не користи у те сврхе, да има могућност за смештај других садржаја и привлачење других корисника.
  • Курс М7.3. – Пројекат – објекат – ДЕТАЉ

    By Архитектонски факултет on 26/12/2013
    3. семестар Анализирати и вредновати детаље објеката стамбене архитектуре у процесу изградње. Детаљ је могуће посматрати, анализирати и вредновати кроз пројекат, као и кроз изведену форму. Зрелост архитекте огледа се кроз његов приступ детаљу. Детаљ одражава искреност и вештину архитекте, његову жељу да се приближи свом будућем објекту, посвећеност и знање. Детаљ представља пре свега скуп естетских и технолошких проблема који прате пројектантски процес до коначне изградње целокупног објекта. Он на објекту представља посвећеност пројекту и будућем објекту. Детаљи су симбиоза естетике и технике где се на једном месту прожимају лепота и квалитет. Приступ детаљима је пропраћен одговарајућом вештином и решавањем проблемских ситуација које се тичу сваког детаља понаособ.
  • Курс М7.3. – „1 на 1“ – Детаљи западне Eвропе у 1 на 1

    By Архитектонски факултет on 20/12/2013
    3. семестар Анализа изабраног детаља изведеног објекта јавне намене на територији западне европе (Минхен-Амстердам, Берлин). Анализа употребљене технологије. Након анализе, а користећи добијене закључке, предложити примену исте технологије за употребу на свом пројекту са слободоручним скицама детаља.
  • Курс М7.1. – Енергетски пасош

    By Архитектонски факултет on 20/12/2013
    1. семестар За испројектовани школски објекат на студију М4.1, израдити Енергетски пасош, коришћењем адекватног софтвера (KnaufTerm2). Циљ: Елементарно упознавање са методологијом израде Енергетских пасоша за зграду. Метод: Квантификовање геометријских података 3D моделом, дефинисање основних архитектонских материјала и уношење у кориснички софтвер.
  • Курс М7.1. – Зелено склониште – алтернативни материјали у архитектури

    By Архитектонски факултет on 20/12/2013
    1. семестар Применом савремених еколошких концепата и принципа пројектовања у духу одрживе архитектуре, очекује се израда идејног решења истраживачког пункта – склоништа у природи, планираног од алтернативних грађевинских материјала доступних на локацији. У првом делу задатка, кроз аналитичко сагледавање и инвентарисање потенцијалних ресурса на изабраним локацијама на простору Србије студенти врше одабир конкретних алтернативних материјала (природни материјали и пољопривредни отпад – земља, слама и сл., или неуобичајени материјали које третирамо као отпад – флаше, конзерве, гуме, палете, ...) који представљају полазну основу приликом пројектовања. Резултат истраживања документовати групно у форми карти, описа и пригодних илустрација. Други део задатка везан је за израду идејног решења истраживачког пункта-склоништа оквирне површине 5-10 м2 на предложеној локацији. Решењем приказати основе, пресек и изгледе пункта у размери 1:50, као и карактеристичне детаље за дати начин грађења у размери 1:10.
  • Курс М7.1. – Пројекат и материјализација купатила

    By Архитектонски факултет on 20/12/2013
    1. семестар Пројектовати купатило у стану у оквиру објекта који студенти раде у настави у студију. Подстицање креативности и изучавање проблема организације, функције, инсталација, ентеријера и материјализације на примеру купатила у стану. Радионица је превасходно намењена студентима који су током летњег семестра радили на пројекту стабмено-пословног објекта у Нишкој улици на Врачару, у Београду. Она представља нставак процеса учења пројектовања и материјализације објекта на конкретној локацији, уз поштовање урбанистичко-техничких услова и важеће законске регулативе. Циљ радионице је да студенти сагледају последице пројектантских одлука (презентованих у размери 1:50) на дизајн и организацију купатила у стану, односно да у великој размери (1:10-1:20) реализују пројекат ентеријера купатила са свим елементима материјализације и опреме.
  • Курс М8.1. – Архитектура : јавни простор

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    1. семестар Циљ предмета је да се схвати нужност теоријског истраживања јавног простора као иструмента социјализације и социјалне размене у градовима. Суочени са сложеношћу и контрадикцијама развоја савремених градова у којиме јавни простор има све мањи значај, архитектура више не може да се ослања на методе из прошлости већ мора да трага за новима да би се изборила за значајну улогу у друштву. Истраживање значаја јавног простора представља пут архитектуре ка освајању нових хоризоната.
  • Курс М8.1. – Сплав у СПлАв

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    1. семестар Циљ наставе је даљи развој пројектантских вештина кроз анализу актуелних тенденција у пројектовању рекреативних садржаја (spa, wellness, fitness) у контексту новог начина живота савременог друштва. У оквиру наставе се продубљују досада стечена знања студената у специфичним пројектантским условима и савременим околностима. Испитују се аспекти контекста, адаптације, реконструкције и екстензије старих објеката као и савремена стремљења код пројектовања нових.
  • Курс М8.1. – Приватно и јавно у стамбеној архитектури антике и средњег века

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    1. семестар Хеленизација у уметности и архитектури, започета у другом веку пре наше ере, постаје основни оквир приватног и јавног живота у Римском царству. У стамбеној архитектури овакав став и начин живота доводи до стварања интернационалне римске куће која суверено влада својим изгледом и организацијом на читавом простору Римске империје. Током позне антике долази до трансформације односа јавно и приватно, а виле и палате постају место које више личи на приватизовани форум. Основни циљ изборног предмета је упознавање студената са најрепрезентативнијим грађевинама резиденцијалне архитектуре позне антике, као и тумачење трансформације домуса и вила у центре моћи, уметности и јавног живота. Стечена специфична знања била би од непосредне користи за разумевање потоњег развоја средњовековног и ренесансног града и успостављања црквене хијејрхије на једној и племстав на другој страни. Грађанин -домаћин и трансформација приватног и јавног у контексту ранохришћанског двора. Епископски двор као нови центар моћи.
  • Курс М8.1. – Графичка идентификација

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    1. семестар Циљ курса Графичка идентификација је да се студенти кроз теоријски и практичан рад оспособе за самостално креирање и примену основних елемената графичке идентификације. Током једносеместралног курса, студенти ће овладати елементарним знањима и вештинама израде графичког знака у форми иницијала, монограма, логотипа, пиктограма или симбола, и његовој примени у савременим облицима визуелних комуникација.
  • Курс М8.1. – Дигитална анимација – курс 1

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    1. семестар Autodesk Softimage спада међу водеће апликације за 3D карактер анимацију, визуелне ефекте, визуелизације и видео игре. Обука у овако комплексном софтверу кандидатима даје веома широк опсег знања примењив у различитим дисциплинама – од филмске и рекламне индустрије, индустрије видео игара, архитектонских визуелизација и анимација до научно истраживачких пројеката и самосталних уметничих радова.
  • Курс М8.1. – Архитектура и национални идентитет

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    1. семестар Основни циљ наставе је да се студенти упознају са основним облицима, потицајима и механизмима улоге архитектуре у процесима конструкције националног идентитета. Партикуларни циљеви наставе обухватају стицање знања и компетенција који ће студентима омогућити да уоче, разумеју и интерпретирају сложене улоге архитектуре као дискурса и као носиоца идеје о нацији као најкомплекснијој интелектуалној конструкцији модерног доба. Посебан циљ наставе на предмету представља проучвање архитектуре изван дисциплинарног ендо-теоријског фокуса архитектонске теорије и историје. На тај начин студентима ће бити омогућено да архитектуру посматрају као интегрални део културе која заступа, производи и трансформише друштвене идентитете и тако представља облик конструкције знања и спровођења моћи.
  • Курс М8.3. – Текстура градских простора

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    3. семестар Циљ курса је стицање и осмишљавање вештине трансформисања текстуре градских простора унутар формиране физичке структуре града, а у складу с променама савременог доба у оквиру: климатских утицаја, примене ИЦТехнологије, чињенице да више од 50% светске популације живи у градовима, као и све израженијим променама старосне структуре становништва у градовима Европе.
  • Курс М7.3. – Партерно уређење трга испред Храма Светог Марка

    By Архитектонски факултет on 18/12/2013
    3. семестар Представити пројекат партерног уређења платоа/трга ипред Храма Св. Марка на Ташмајдану. Индивидуални рад са консултацијама. Приказ решења партерног уређења (основе, пресеци-изгледи, детаљи) у размери 1:500, 1:50, 1:10 (у зависности од потребе приказа) и 3D приказ (фотографије макете, 3D модел, аксонометрија, перспективни приказ, ...).
  • Курс М8.3. – Архитекти и грађанске иницијативе за одрживи развој: Зелена школа живота, Крушевац

    By Архитектонски факултет on 17/12/2013
    3. семестар У складу са разумевањем да је одржива решења могуће креирати само кроз интердисциплинарни, трансдисциплинарни и колаборативни рад и међусобно учење свих укључених, предмет је конципиран тако да се студентима архитектуре омогући контакт, сарадња и размена знања са конкретним грађанским иницијативама. Основни циљ предмета је истраживање феномена грађанских иницијатива за побољшање квалитета живота локалних заједница, које за последицу имају акције и интервенције у физичком простору. Грађанске иницијативе представљају реакцију на проблем оних којих се проблем тиче и оних који желе да делају и представљају мрежу дистрибуираног знања, идеја и ресурса, људи који деле слична вредносна опредељења, животне стилове или проблеме, који су успоставили неку врсту партнерства ради остваривања својих интереса, и који то чине на активан и организован начин, што их чини великим потенцијалом за ефективно и ефикасно креирање и остваривање одрживих решења. Циљ овог предмета је разумевање феномена грађанских иницијатива, стицање знања о њиховом потенцијалу за остваривање одрживих решења различитих развојних проблема, разумевање повезаности професије архитеката/урбаниста и овог феномена, као и стицање практичних професионалних вештина комуникације и колаборације архитеката у оквиру пројеката грађанских иницијатива. Затим, испитивање ефективности различитих истраживачких метода у оквиру колаборативних процеса формулисања одрживих решења за конкретне локалне иницијативе и у сарадњи са њиховим представницима. Осим трагања за просторно-програмским решењима њихових егзистенцијалних проблема, циљ наставе је и подстицање комуникације и успостављање релација између различитих група актера на локалу.
  • Курс М8.3. – Енглески за архитекте 3

    By Архитектонски факултет on 17/12/2013
    3. семестар Развој вербалних способности у области страног језика струке (енглеског) у специфичном дискурсу дебате и аргументације у области архитектуре. У фокусу су контраверзне теме из области архитектуре о којима се дискутује на часу и о којима студенти припремају семинарски рад за завршни испит. Интегрисаним приступом настави развија се комплетна комуникативна способност кроз слушање, читање, говорење и писање, али је примарни циљ да се синтетички искористе ранија знања из учења енглеског језика и развије комплексан лексички и граматички апарат који је потребан да би се дискутовало, аргументовало и дебатовало на енглеском језику у области архитектуре.