UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr
  • Kurs MASU M1.4. – Seminar 1

    By Arhitektonski fakultet on 24/01/2014
    Seminar predstavlja jednonedeljni kurs koji obrađuje po jednu aktuelnu temu iz urbanističke prakse. Kurs drže različiti predavači po pozivu iz oblasti urbanizma ili srodnih oblasti. Izbor teme predavanja u okviru jednog seminara se vrši tako da daje opšti pregled neophodnih znanja iz oblast urbanizma.
  • Kurs MASU M1.3. – Metode i tehnike istraživanja

    By Arhitektonski fakultet on 24/01/2014
    Naglasak kursa je na osposobljavanju studenata za definisanje teme istraživanja, kritički pregled literature, upotrebu sazananja dobijenih uvidom u izvore za definisanje istraživačkih pitanja i za izabor adekvatnog metoda istraživanja koji će omogućiti pronalaženje odgovora na pitanja. Teme koje se obrađuju uključuju: • Definisanje problema koji se istražuje • Kritički pregled literature • Formulacija istraživačkih pitanja/hipoteza • Izbor metoda istraživanja: kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja, • Tipovi i struktura istraživanja • Definisanje predloga istraživanja, • Veštine pisanja istraživanja, • Različiti oblici tekstova, • Upotreba kompjutera u urbanističkim istraživanjima.
  • Kurs MASU M1.2. – Savremeni urbanistički koncepti

    By Arhitektonski fakultet on 24/01/2014
    Upoznavanje sa savremenim pristupima urbane obnove sa težištem na drugoj polovini 20. veka, kao i ključnim faktorima koji je uslovljavaju. Kritički osvrti na teoretske pristupe. Interdisciplinarno sagledavanje urbane obnove. Kulturološka dimenzija urbane obnove. Urbana obnova i gentrifikacija. Sociološki aspekti urbane obnove. Upravljanje urbanom obnovom. Studije slučaja – pozitivni i negativni primeri i iskustva.
  • Kurs MASU M1.1. – Savremeni urbani fenomen

    By Arhitektonski fakultet on 24/01/2014
    Nastava je usmerena na sagledavanje specifičnosti savremenog grada - društveno-ekonomski kontekst, urbane transformacije, arhitekturu i trendove. Fenomeni se posmatraju na tri prostorna nivoa – globalnom, regionalnom i lokalnom. Posebna pažnja posvećuje se odnosu između opštih zakonitosti aktuelnih procesa i njihovih lokalnih karakteristika. Predmet ravnopravno posmatra gradsku strukturu i arhitekturu – njihov novoformirani identitet, atraktivnost i konkurentnost.
  • Kurs M7.1. – Kreativni centar lokalne zajednice – dnevni boravak dece sa invaliditetom

    By Arhitektonski fakultet on 16/01/2014
    1. semestar Osmisliti idejno rešenje kreativnog centra lokalne zajednice sa fokusom na prostore za dnevni boravak dece sa invaliditetom. Prostor treba da bude ineraktivan i fleksibilan, kako bi tokom dana odgovorio na osnovnu namenu, a u periodima kada se ne koristi u te svrhe, da ima mogućnost za smeštaj drugih sadržaja i privlačenje drugih korisnika.
  • Kurs M7.3. – Projekat – objekat – DETALJ

    By Arhitektonski fakultet on 26/12/2013
    3. semestar Analizirati i vrednovati detalje objekata stambene arhitekture u procesu izgradnje. Detalj je moguće posmatrati, analizirati i vrednovati kroz projekat, kao i kroz izvedenu formu. Zrelost arhitekte ogleda se kroz njegov pristup detalju. Detalj odražava iskrenost i veštinu arhitekte, njegovu želju da se približi svom budućem objektu, posvećenost i znanje. Detalj predstavlja pre svega skup estetskih i tehnoloških problema koji prate projektantski proces do konačne izgradnje celokupnog objekta. On na objektu predstavlja posvećenost projektu i budućem objektu. Detalji su simbioza estetike i tehnike gde se na jednom mestu prožimaju lepota i kvalitet. Pristup detaljima je propraćen odgovarajućom veštinom i rešavanjem problemskih situacija koje se tiču svakog detalja ponaosob.
  • Kurs M7.3. – „1 na 1“ – Detalji zapadne Evrope u 1 na 1

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    3. semestar Analiza izabranog detalja izvedenog objekta javne namene na teritoriji zapadne evrope (Minhen-Amsterdam, Berlin). Analiza upotrebljene tehnologije. Nakon analize, a koristeći dobijene zaključke, predložiti primenu iste tehnologije za upotrebu na svom projektu sa slobodoručnim skicama detalja.
  • Kurs M7.1. – Energetski pasoš

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    1. semestar Za isprojektovani školski objekat na studiju M4.1, izraditi Energetski pasoš, korišćenjem adekvatnog softvera (KnaufTerm2). Cilj: Elementarno upoznavanje sa metodologijom izrade Energetskih pasoša za zgradu. Metod: Kvantifikovanje geometrijskih podataka 3D modelom, definisanje osnovnih arhitektonskih materijala i unošenje u korisnički softver.
  • Kurs M7.1. – Zeleno sklonište – alternativni materijali u arhitekturi

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    1. semestar Primenom savremenih ekoloških koncepata i principa projektovanja u duhu održive arhitekture, očekuje se izrada idejnog rešenja istraživačkog punkta – skloništa u prirodi, planiranog od alternativnih građevinskih materijala dostupnih na lokaciji. U prvom delu zadatka, kroz analitičko sagledavanje i inventarisanje potencijalnih resursa na izabranim lokacijama na prostoru Srbije studenti vrše odabir konkretnih alternativnih materijala (prirodni materijali i poljoprivredni otpad – zemlja, slama i sl., ili neuobičajeni materijali koje tretiramo kao otpad – flaše, konzerve, gume, palete, ...) koji predstavljaju polaznu osnovu prilikom projektovanja. Rezultat istraživanja dokumentovati grupno u formi karti, opisa i prigodnih ilustracija. Drugi deo zadatka vezan je za izradu idejnog rešenja istraživačkog punkta-skloništa okvirne površine 5-10 m2 na predloženoj lokaciji. Rešenjem prikazati osnove, presek i izglede punkta u razmeri 1:50, kao i karakteristične detalje za dati način građenja u razmeri 1:10.
  • Kurs M7.1. – Projekat i materijalizacija kupatila

    By Arhitektonski fakultet on 20/12/2013
    1. semestar Projektovati kupatilo u stanu u okviru objekta koji studenti rade u nastavi u studiju. Podsticanje kreativnosti i izučavanje problema organizacije, funkcije, instalacija, enterijera i materijalizacije na primeru kupatila u stanu. Radionica je prevashodno namenjena studentima koji su tokom letnjeg semestra radili na projektu stabmeno-poslovnog objekta u Niškoj ulici na Vračaru, u Beogradu. Ona predstavlja nstavak procesa učenja projektovanja i materijalizacije objekta na konkretnoj lokaciji, uz poštovanje urbanističko-tehničkih uslova i važeće zakonske regulative. Cilj radionice je da studenti sagledaju posledice projektantskih odluka (prezentovanih u razmeri 1:50) na dizajn i organizaciju kupatila u stanu, odnosno da u velikoj razmeri (1:10-1:20) realizuju projekat enterijera kupatila sa svim elementima materijalizacije i opreme.
  • Kurs M8.1. – Arhitektura : javni prostor

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    1. semestar Cilj predmeta je da se shvati nužnost teorijskog istraživanja javnog prostora kao istrumenta socijalizacije i socijalne razmene u gradovima. Suočeni sa složenošću i kontradikcijama razvoja savremenih gradova u kojime javni prostor ima sve manji značaj, arhitektura više ne može da se oslanja na metode iz prošlosti već mora da traga za novima da bi se izborila za značajnu ulogu u društvu. Istraživanje značaja javnog prostora predstavlja put arhitekture ka osvajanju novih horizonata.
  • Kurs M8.1. – Splav u SPlAv

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    1. semestar Cilj nastave je dalji razvoj projektantskih veština kroz analizu aktuelnih tendencija u projektovanju rekreativnih sadržaja (spa, wellness, fitness) u kontekstu novog načina života savremenog društva. U okviru nastave se produbljuju dosada stečena znanja studenata u specifičnim projektantskim uslovima i savremenim okolnostima. Ispituju se aspekti konteksta, adaptacije, rekonstrukcije i ekstenzije starih objekata kao i savremena stremljenja kod projektovanja novih.
  • Kurs M8.1. – Privatno i javno u stambenoj arhitekturi antike i srednjeg veka

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    1. semestar Helenizacija u umetnosti i arhitekturi, započeta u drugom veku pre naše ere, postaje osnovni okvir privatnog i javnog života u Rimskom carstvu. U stambenoj arhitekturi ovakav stav i način života dovodi do stvaranja internacionalne rimske kuće koja suvereno vlada svojim izgledom i organizacijom na čitavom prostoru Rimske imperije. Tokom pozne antike dolazi do transformacije odnosa javno i privatno, a vile i palate postaju mesto koje više liči na privatizovani forum. Osnovni cilj izbornog predmeta je upoznavanje studenata sa najreprezentativnijim građevinama rezidencijalne arhitekture pozne antike, kao i tumačenje transformacije domusa i vila u centre moći, umetnosti i javnog života. Stečena specifična znanja bila bi od neposredne koristi za razumevanje potonjeg razvoja srednjovekovnog i renesansnog grada i uspostavljanja crkvene hijejrhije na jednoj i plemstav na drugoj strani. Građanin -domaćin i transformacija privatnog i javnog u kontekstu ranohrišćanskog dvora. Episkopski dvor kao novi centar moći.
  • Kurs M8.1. – Grafička identifikacija

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    1. semestar Cilj kursa Grafička identifikacija je da se studenti kroz teorijski i praktičan rad osposobe za samostalno kreiranje i primenu osnovnih elemenata grafičke identifikacije. Tokom jednosemestralnog kursa, studenti će ovladati elementarnim znanjima i veštinama izrade grafičkog znaka u formi inicijala, monograma, logotipa, piktograma ili simbola, i njegovoj primeni u savremenim oblicima vizuelnih komunikacija.
  • Kurs M8.1. – Digitalna animacija – kurs 1

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    1. semestar Autodesk Softimage spada među vodeće aplikacije za 3D karakter animaciju, vizuelne efekte, vizuelizacije i video igre. Obuka u ovako kompleksnom softveru kandidatima daje veoma širok opseg znanja primenjiv u različitim disciplinama – od filmske i reklamne industrije, industrije video igara, arhitektonskih vizuelizacija i animacija do naučno istraživačkih projekata i samostalnih umetničih radova.
  • Kurs M8.1. – Arhitektura i nacionalni identitet

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    1. semestar Osnovni cilj nastave je da se studenti upoznaju sa osnovnim oblicima, poticajima i mehanizmima uloge arhitekture u procesima konstrukcije nacionalnog identiteta. Partikularni ciljevi nastave obuhvataju sticanje znanja i kompetencija koji će studentima omogućiti da uoče, razumeju i interpretiraju složene uloge arhitekture kao diskursa i kao nosioca ideje o naciji kao najkompleksnijoj intelektualnoj konstrukciji modernog doba. Poseban cilj nastave na predmetu predstavlja proučvanje arhitekture izvan disciplinarnog endo-teorijskog fokusa arhitektonske teorije i istorije. Na taj način studentima će biti omogućeno da arhitekturu posmatraju kao integralni deo kulture koja zastupa, proizvodi i transformiše društvene identitete i tako predstavlja oblik konstrukcije znanja i sprovođenja moći.
  • Kurs M8.3. – Tekstura gradskih prostora

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    3. semestar Cilj kursa je sticanje i osmišljavanje veštine transformisanja teksture gradskih prostora unutar formirane fizičke strukture grada, a u skladu s promenama savremenog doba u okviru: klimatskih uticaja, primene ICTehnologije, činjenice da više od 50% svetske populacije živi u gradovima, kao i sve izraženijim promenama starosne strukture stanovništva u gradovima Evrope.
  • Kurs M7.3. – Parterno uređenje trga ispred Hrama Svetog Marka

    By Arhitektonski fakultet on 18/12/2013
    3. semestar Predstaviti projekat parternog uređenja platoa/trga ipred Hrama Sv. Marka na Tašmajdanu. Individualni rad sa konsultacijama. Prikaz rešenja parternog uređenja (osnove, preseci-izgledi, detalji) u razmeri 1:500, 1:50, 1:10 (u zavisnosti od potrebe prikaza) i 3D prikaz (fotografije makete, 3D model, aksonometrija, perspektivni prikaz, ...).
  • Kurs M8.3. – Arhitekti i građanske inicijative za održivi razvoj: Zelena škola života, Kruševac

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar U skladu sa razumevanjem da je održiva rešenja moguće kreirati samo kroz interdisciplinarni, transdisciplinarni i kolaborativni rad i međusobno učenje svih uključenih, predmet je koncipiran tako da se studentima arhitekture omogući kontakt, saradnja i razmena znanja sa konkretnim građanskim inicijativama. Osnovni cilj predmeta je istraživanje fenomena građanskih inicijativa za poboljšanje kvaliteta života lokalnih zajednica, koje za posledicu imaju akcije i intervencije u fizičkom prostoru. Građanske inicijative predstavljaju reakciju na problem onih kojih se problem tiče i onih koji žele da delaju i predstavljaju mrežu distribuiranog znanja, ideja i resursa, ljudi koji dele slična vrednosna opredeljenja, životne stilove ili probleme, koji su uspostavili neku vrstu partnerstva radi ostvarivanja svojih interesa, i koji to čine na aktivan i organizovan način, što ih čini velikim potencijalom za efektivno i efikasno kreiranje i ostvarivanje održivih rešenja. Cilj ovog predmeta je razumevanje fenomena građanskih inicijativa, sticanje znanja o njihovom potencijalu za ostvarivanje održivih rešenja različitih razvojnih problema, razumevanje povezanosti profesije arhitekata/urbanista i ovog fenomena, kao i sticanje praktičnih profesionalnih veština komunikacije i kolaboracije arhitekata u okviru projekata građanskih inicijativa. Zatim, ispitivanje efektivnosti različitih istraživačkih metoda u okviru kolaborativnih procesa formulisanja održivih rešenja za konkretne lokalne inicijative i u saradnji sa njihovim predstavnicima. Osim traganja za prostorno-programskim rešenjima njihovih egzistencijalnih problema, cilj nastave je i podsticanje komunikacije i uspostavljanje relacija između različitih grupa aktera na lokalu.
  • Kurs M8.3. – Engleski za arhitekte 3

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Razvoj verbalnih sposobnosti u oblasti stranog jezika struke (engleskog) u specifičnom diskursu debate i argumentacije u oblasti arhitekture. U fokusu su kontraverzne teme iz oblasti arhitekture o kojima se diskutuje na času i o kojima studenti pripremaju seminarski rad za završni ispit. Integrisanim pristupom nastavi razvija se kompletna komunikativna sposobnost kroz slušanje, čitanje, govorenje i pisanje, ali je primarni cilj da se sintetički iskoriste ranija znanja iz učenja engleskog jezika i razvije kompleksan leksički i gramatički aparat koji je potreban da bi se diskutovalo, argumentovalo i debatovalo na engleskom jeziku u oblasti arhitekture.