УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr
  • Курс 2.6.1. – Геометрија облика

    By Архитектонски факултет_Уредник on 30/09/2013
    2. семестар Оспособљавање студената за примену стеченог знања у стручно-компетентној анализи геометријских карактеристика изведених архитектонско-урбанистичких простора и њихово коришћење у другим контектима. Развијање способности "пројектантског мишљења у перспективи", упознавањем са потребом непрекидне провере визуелног утиска који геометрија постојеће/пројектоване форме оставља на реалног посматрача. Активирање стечених знања у процесу фотомонтаже осмишљене архитектонске форме у фотографију постојећег стања. Вежбања се одржавају у салама Факултета, у мањим групама, како би се свеобухватно препознали и максимално подстакли појединачни потенцијали студената али и фаворизовао тимски рад и сучељавање критичких ставова.
  • Курс 2.6.2. – Ликовне форме

    By Архитектонски факултет_Уредник on 09/09/2013
    2. семестар
  • Курс 2.6.3. – Архитектонска графика

    By Архитектонски факултет_Уредник on 30/09/2013
    2. семестар Циљ изборног курса 3D Визуелне комуникације је подстицање студената на аналитички и креативни истраживачки поступак проучавања феномена просторних односа геометризованих архитектоничних форми и начина њиховог представљања кроз дводимензионални и тродимензионални цртеж, мануелни и компјутерски модел, фотографију, анимацију...
  • Курс 2.6.4. – CAAD

    By Архитектонски факултет_Уредник on 30/09/2013
    2. семестар
  • Курс 3.1. – Грађена средина

    By Архитектонски факултет_Уредник on 09/09/2013
    1. семестар Свеобухватно и структуирано разумевање феномена грађене средине и процеса њеног развоја и трансформације. На предмету се стиче способност повезивања културолошке и техничке димензије изграђеног простора.
  • Курс 3.2. – Обликовање градских простора

    By Архитектонски факултет_Уредник on 09/09/2013
    2. семестар
  • Курс 4.1. – Архитектонске конструкције 1

    By Архитектонски факултет_Уредник on 09/10/2013
    1. и 2. семестар Упознавање са основном терминологијом, принципима и елементима материјализације објеката и физичких феномена којима је изложен. Кроз наставу на студијском подручју студенти савладавају логику пројектовања и начина грађења конструкције објеката у масивним системима грађења.
  • Курс 4.2. – Материјали у архитектури

    By Архитектонски факултет_Уредник on 09/10/2013
    1. семестар Упознавање са основном терминологијом и информацијама о материјалима у архитектури, уз сагледавање односа према физичким феноменима којима су материјали, односно, њима грађени објекти, изложени.
  • Курс 5.1. – Механика и отпорност материјала

    By Архитектонски факултет_Уредник on 09/07/2013
    1. семестар Настава из области Механике и отпорности материјала омогућава да се дефинишу елементи конструктивних склопова архитектонских објеката, упозна природа, расподела и величина сила које се супротстављају деловању спољњег оптерећења и деформисању елемената. Настава из ове области омогућава да се правилно дефинишу напрезања елемената конструктивних склопова архитектонских објеката како би они били димензионисани тако да могу примати силе и пренети их на суседне елементе, што је предуслов за формирање стабилне и технички исправне конструкције.
  • Курс 5.2. – Принципи конструисања архитектонских објеката

    By Архитектонски факултет_Уредник on 10/07/2013
    2. семестар Упознавање студената са принципима конструисања архитектонских објеката, приступом, системима и начинима формирања конструктивних склопова кроз препознавање и формирање статичких шема на конкретним примерима објеката, савладавање анализе оптерећења и упознавање са статички неодређеним носачима (континуалним носачима) са прорачуном статичких утицаја.
  • Курс 6.1. – Геометрија облика 1

    By Архитектонски факултет_Уредник on 10/07/2013
    1. семестар На предмету се врши упознавање студената са геометријом архитектонских форми (тела, површи и њихових композиција) уочених у пракси и коришћених за дефинисање конструктивних и елемената преграђивања (екстеријерно и ентеријерно), као и са методама које су намењене њиховојгеометријско-конструктивној обради и представљању у две димензије - у „ортогоналним приказима“, добијеним за међусобно паралелне зраке сагледавања а сагласно захтевима CAАD технологије.
  • Курс 6.2. – Геометрија облика 2

    By Архитектонски факултет_Уредник on 10/07/2013
    2. семестар
  • Курс 6.3. – Математика у архитектури 1

    By Архитектонски факултет_Уредник on 10/07/2013
    1. семестар На предмету студенти савладавају теорију фрактала и оспособљавају се за њену самосталну опциону примену у архитектури и урбанизму.
  • Курс 6.4. – Математика у архитектури 2

    By Архитектонски факултет_Уредник on 10/07/2013
    2. семестар Садржај наставе омогућава стицање елементарних знања векторског рачуна и усвајање основних појмова аналитичке геометрије који се односе на линије, површи и објекте у простору. Стечена знања омогућавају аналитички приступ проблемима архитектонске геометрије.
  • Курс 6.5. – Принципи CAAD-а

    By Архитектонски факултет_Уредник on 10/07/2013
    2. семестар Обавезни предмет на коме студенти усвајају принципе координатног приступа геометрији простора и CAAD-а. Врши се оспособљавање за опциону самосталну примену у оквиру Пројекта.
  • Курс 7.1. – Историја архитектуре и насељавања 1

    By Архитектонски факултет_Уредник on 11/10/2013
    3. семестар Приказује се развој архитектуре и насељавања у контексту утицајних фактора као што су време, историјске околности, природни, архитектонски простор, типологија и симболика облика, однос архитектуре и других уметности, све с циљем да се укаже на неопходну радозналост духа студената који вишехиљадугодишње искуство могу да користе и у свом стваралаштву.
  • Курс 7.2. – Историја архитектуре и насељавања 2

    By Архитектонски факултет_Уредник on 12/10/2013
    4. семестар Студенти се упознају са сложеним процесом развоја архитектуре и насеља, трајним везама између идеја и логике грађења, значењем и променљивошћу архитектонских појава које су у сталном развоју и трансформацији.
  • Курс 7.3. – Историја уметности 1

    By Архитектонски факултет_Уредник on 12/10/2013
    3. семестар Циљ наставе је да се студенти упознају са основама историје уметности, које укључују теоријске аспекте проучавања уметности и визуелне културе, од праисторије до почетка новог века. Циљ наставе на предмету подразумева да студенти буду оспособљени за самостално идентификовање, дескрипцију и објашњење уметничких дела и уметничких процеса у датом историјском раздобљу и то на два колосека: путем анализе уметничког дела и интерпретације историјског процеса. У процесу наставе систематски се разрађују питања визуелног идентитета уметности, односа уметности и теорије, односа између визуелних уметности и архитектуре, односа између уметности и науке, културолошких аспеката уметности, те друштвених и политичких функција уметности.
  • Курс 7.4. – Историја уметности 2

    By Архитектонски факултет_Уредник on 12/10/2013
    4. семестар Циљ наставе је да се студенти упознају са основама историје уметности, које укључују теоријске аспекте проучавања уметности и визуелне културе, од праисторије до почетка новог века. Циљ наставе на предмету подразумева да студенти буду оспособљени за самостално идентификовање, дескрипцију и објашњење уметничких дела и уметничких процеса у датом историјском раздобљу и то на два колосека: путем анализе уметничког дела и интерпретације историјског процеса.
  • Курс 8. – Студио пројекат 1 – архитектура

    By Архитектонски факултет_Уредник on 12/10/2013
    3. семестар Упознавање студената са методима повезивања основних архитектонских елемената у једноставне функционалне и логичне конструктивне склопове који су усклађени са елементима окружења. Стицање искуства у примени теоријских сазнања о елементима архитектуре, урбанизма и архитектонских конструкција у решавању практичних задатака током поступка пројектовања. Развијање вештине пројектовања мањих вишенаменских архитектонских објеката са стамбеним, пословним и услужним садржајима на задатој локацији у изграђеном окружењу од концепта, преко идејног решења до идејног пројекта.