broj | šifra______ | Integrisane osnovne i master akademske studije arhitekture 2018/19 IV godina – 7. semestar STUDIO 05 – ARHITEKTURA |
---|---|---|
66 | IASA-47061 |
STUDIO 05A – ProjekatCilj predmeta Rad u studiju okružen je širokim stručnim interesovanjima arhitekture, urbanizma i tehnologija kao i saznanjima drugih naučnih disciplina. Sva sredstva se udružuju kako bi se formirala složena intelektualna celina koja apsorbuje razumevanje potreba savremenog društva. Obradom sve složenijih arhitektonskih zadataka podstiče se integralno razmišljanje kroz praktičan i teorijski odgovor studenata na kompleksnost urbanog okruženja. |
Lista izbornih projekata: |
SANAA – Louvre-Lens Museum, Francuska | Izvor
STUDIO 05A – PROJEKAT:
OBALE KULTURE: CENTAR SIMULTANIH STUDIJA ARHITEKTURE-UMETNOSTI-DIZAJNA
Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor
Umetnički edukativni centar simultanih studija koji generiše nova teorijska i praktična znanja i veštine, usavršava i proizvodi dela u kreativnoj atmosferi srodnih umetničkih oblasti, u kontekstu izuzetnih urbanih i prirodnih karakteristika. Aktiviranje samostalne, autentične i kreativne pozicije studenata u zadatku i temi.
KURIKULUM: OBALE KULTURE: CENTAR SIMULTANIH STUDIJA ARHITEKTURE-UMETNOSTI-DIZAJNASTUDIO 05A – PROJEKAT:
NA LEPOM PLAVOM DUNAVU
Nastavnik:
arh. Ivan Rašković, redovni profesor
Isprojektovati na arhitektonsko-urbanističkom nivou vizitorski centar za izučavanje civilizacije Dunava, kojim se ostvaruje veza između zatečenih arheoloških, arhitektonskih i infrastrukturnih artefakata i njihovih mogućih savremeneprogramsko-prostorne nadogradnje kroz temu rekreacije i edukacije u prirodi.
KURIKULUM: NA LEPOM PLAVOM DUNAVUSTUDIO 05A – PROJEKAT:
FAKULTET (…….) UMETNOSTI
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, vanredni profesor
Ključne reči: istraživanje, kreacija, produkcija, prezentacija, performans, edukacija, prostor
Pogramski okvir – prostor namenjen obrazovanju iz oblasti umetnosti i dodirnih multidisciplinarnih i eksperimentalnih oblasti.
“(…….)” – oblast ili specifičnost umetnosti po izboru studenta.
Prostorni okvir – po izboru studenta
1. segment bloka 39, Novi Beograd
2. segment bloka između ulica Teodora Drajzera, Bulevara Vojvode Putnika i Radanske
3. lokacija po izboru, u skladu sa kritičkim stavom o programskom okviru.
Veština da se arhitektonskom intervencijom ponudi programski i prostorni model transformacije.
Foto © Julien Palast – SKINDEEP
STUDIO 05A – PROJEKAT:
BEYOND 60: RTS Akademija filma i televizije, Košutnjak, Beograd
Nastavnik:
arh. Milan Đurić, vanredni profesor
Cilj kursa je istraživanje meta otvorenih koncepcija obrazovanja u procesima transformacija klasičnih (ideoloških) i savremenih-dinamičkih modela obrazovanja. Fluidnim kapacitetima arhitektonskog programa, od kontrole prostora i vremena (kao distribucijom moći), do principa samoregulacije u obradi informacija, projektuju se hibridne koncepcije „novog“ obrazovanja. Analogni i virtuelni prostor, posredstvom filmske i televizijske industrije postaju generatori prostornog sadržaja, ne samo edukacije, već šire gledano, kulture i novih tehnologija. Konkretan i uži cilj studia je izrada idejnog arhitektonsko-urbanističkog rešenja akademije dramskih filma i televizije kao programskog aneksa pretpostavljene nove zgrade RTS-a.
KURIKULUM: BEYOND 60: RTS Akademija filma i televizije, Košutnjak, BeogradAeroput, Jugoslavija, 1935.
STUDIO 05A – PROJEKAT:
TURISTIČKI EDUKATORIJUM
Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, vanredni profesor
Projektni zadatak je postavljen kroz pitanje primene i primenljivosti savremenih oblika edukacije u turizmu i arhitektonskih implikacija koje proizilaze iz istraživanja na relaciji: od edukacije turističkih radnika do edukacije turista.
KURIKULUM: TURISTIČKI EDUKATORIJUMSTUDIO 05A – PROJEKAT:
“KONJI SVETOG MARKA” : METAMATERIJALIZACIJA ZGRADE ARHIVA SRBIJE
Nastavnik:
dr Vladimir Milenković, vanredni profesor
Isprojektovati novi ambijent zgrade Arhiva Srbije u kojem se njena fizička struktura tumači kroz metamaterijalizaciju same pozicije, geometrije i stilskih karakteristika. Izabrati obim intervencije koji tematizuje povećanu dostupnost prostorne strukture, otvarajući mogućnosti za oblike njene konstantne promenljivosti – agilnosti – dinamičnosti.
Programski ”pokriti” komplementarnost u odnosnu na institucije visokoškolskog obrazovanja uzimajući u obzir promenadu parka koja se linearno prostire duž Tašmajdanskog grebena, od crkve Svetog Marka do Studentskog doma “Lola”, direktno probijajući geometriju reprezentativnog istorijskog zdanja.
KURIKULUM: “KONJI SVETOG MARKA” : METAMATERIJALIZACIJA ZGRADE ARHIVA SRBIJEUniversity of Sheffield © Edward Crooks / The Theatre of Progress
STUDIO 05A – PROJEKAT:
POLI-TEATAR
Nastavnik:
dr Đorđe Stojanović, vanredni profesor
Studenti će imati zadatak da osmisle arhitektonsko rešenje za gradski auditorijum, polivalentni, više-namenski prostor, koncipiran tako da omogući održavanje predavanja (kao i predstava, koncerata, izložbi itd.) ali tako da se može koristiti i kako javni gradski prostor, dostupan u intervalima kada nema navedenih događaja.
KURIKULUM: POLI-TEATARSTUDIO 05A – PROJEKAT:
VIZITORSKO – EDUKATIVNI CENTAR
OBEDSKA BARA
Nastavnik:
dr Aleksandar Videnović, vanredni profesor
U skladu sa tematskim okvirom, koji apostrofira edukakaciju, a u arealima i prirodi kao kontekstu u projektovanju celina, zadatak predstavlja osmišljavanje i sofisticirano uklapanje višenamenskih, prvenstveno vizitorsko – edukativnih sadržaja na lokalitetu i u ambijentima koje karakterišu dominirajuća naturalnost i promenljivost pejzaža.
KURIKULUM: VIZITORSKO – EDUKATIVNI CENTARPIOVENEFABI + Stefano Graziani + YellowOffice – Liqeni i Kasharit, projekat parka, Tirana, Albanija, 2014.
STUDIO 05A – PROJEKAT:
ADA CIGANLIJA – OAZA EDUKACIJE
Nastavnik:
arh. Goran Vojvodić, vanredni profesor
Prostorni okvir zadatka predstavlja Ada Ciganlija – rekreativni centar Beograda. Koristeći se karakterom i bonitetom zatečene infrastrukture, analizom morfologije terena kao i prepoznavanjem nedostajućih sadržaja potrebno je kreirati edukativni kompleks na/pored vode. Ovaj centar bi predstavljao, ne samo „ostrvo edukacije“ u urbanom okruženju, već i relevantan činilac unapređenja same lokacije i društvenu dobit šireg značaja.
Cilj projektnog zadatka je iniciranje analitičkog razmišljanja, razvijanja sposobnosti sagledavanja, kao i prepoznavanja karaktera i osobenosti predložene lokacije. Poseban akcenat je na unapređenju prostora i njegovih kvaliteta kroz projektovanje prepoznatih i inovativnih sadržaja, sa ciljem proširenja edukativne i prateće delatnosti. Osnovni cilj rada je popularizacija edukacije kroz projektovanje formalnih i/ili neformalnih vidova obrazovanja i okupljanja u skladu sa savremenim trendom arhitektonskog oblikovanja.
KURIKULUM: ADA CIGANLIJA – OAZA EDUKACIJESTUDIO 05A – PROJEKAT:
IT CENTAR
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
IT centar se programski sastoji od IT škole i VR i Gaming podceline na lokaciji u užem delu gradskog jezgra. Ovog semestra bavimo se hibridnim modelima prostora za učenje, rad i igru u okvirima savremenih tehnologija a kroz istraživanje i analizu toka realnog i virtuelnog kontinuiteta prostora. To znači i izazov zalaženja u nepoznato i neistraženo polje projektovanja virtuelnog prostora.
Imajući u vidu temu zadatka koja se bavi naprednim tehnologijama, rad u studiju je suštinski oslonjen je na istraživanje bliskog odnosa projektantskog procesa i procesa novih tehnologija fabrikacije arhitekture. Studijski rad, pored standardnih znanja u procesu projektovanja, problematizuje relacije i društvene odnose koje konkretizuje naš dizajn.
KURIKULUM: IT CENTARSTUDIO 05A – PROJEKAT:
STUDENTSKI EKSPERIMENTARIJUM NA TREŠNJI
Nastavnik:
dr Milan Maksimović, docent
Arhitektura i priroda – idejno, programsko i arhitektonsko-urbanističkog rešenje novog istraživačko-edukativnog centra za studente na jezeru Trešnja kod Beograda.
KURIKULUM: OBALE KULTURE: STUDENTSKI EKSPERIMENTARIJUM NA TREŠNJI