Modul M4 – Arhitektonsko-urbanistički projekat
CILJ NASTAVE NA MODULU: Cilj nastave je da se do sada stečena znanja i veštine probude, povežu i unaprede, te primene na jedinstvenom zadatku. Zadatak obuhvata problematiku urbanističkog i arhitektonskog projekta, kako na nivou istraživanja i generalizacije, tako i na nivou projektovanja i realizacije. Cilj je razvoj razumevanja odnosa između ljudi (korisnika i posmatrača) i zgrada, kao i zgrada i njihovog konteksta. Takođe, teži se izgrađivanju sposobnosti arhitektonskog oblikovanja, koja odgovara estetskim i funkcionalnim kao i tehničkim zahtevima.
Studenti razvijaju sposobnosti integralnog obrađivanja gradskog plana, tipologije javnih prostora i odgovarajućih modela izgradnje javnih i/ili stambenih sadržaja. Modul M4 u prvom semestru master studija podrazumeva projekat i tematska predavanja sa raznim sadržajnim i metodološkim težištima, koji se predlažu na osnovu posebnih tendencija i kvalifikacija svakog nastavnika – rukovodioca projekta. Studenti upoznaju kompleksne zadatke arhitekture i planiranja grada i okoline, razvijajući, tokom rada u studiju, sposobnosti timskog rada i odnos prema realnom profesionalnom okruženju.
Na osnovu iskustva na ovom projektu, kao i tokom dosadašnjeg toka studija, studenti se opredeljuju za liniju usmerenja.
POTREBNA PREDZNANJA: Završene Osnovne akademske ili aplikativne studije sa najmanje 60 ESPB realizovanih kroz rad na arhitektonskim i urbanističkim projektima u studiju.
NAZIV PREDMETA:
MODUL M4 – Arhitektonsko-urbanistički projekat, 2 ESPB
GODINA STUDIJA:
I godina – 1. semestar Master akademskih studija Arhitektura – 2013/14.
Kurs M4.4. – Seminar 3
Javni prostori i sadržaji
Osnovni zadatak nastave na ovom predmetu jeste upoznavanje sa fenomenom javnih prostora grada, osposobljavanje za njihovo tipološko sagledavanje, kao i uvođenje u proces formiranja smernica za njihov dalji razvoj.
Predmetom se kompleksno razmatraju ključna morfološka obeležja javnih gradskih prostora kao i njihova međuzavisnost sa funkcionalnim karakteristikama kao i kulturnim kontekstom u kome se nalaze. Ukupni fenomen javnih gradskih prostora posmatra se morfogenetski odnosno u sklopu istorijskog kontinuiteta njegovog nastanka, razvoja i promena kroz vreme.
Kurs M4.4. Seminar 3 – Javni prostori i sadržaji
JAVNI PROSTORI I SADRŽAJI
Nastavnik:
dr Vladan Đokić, redovni profesor
Osnovni cilj nastave na ovom seminaru jeste upoznavanje sa fenomenom javnih prostora grada, osposobljavanje za njihovo tipološko sagledavanje, kao i uvođenje u proces formiranja smernica za njihov dalji razvoj. Na seminaru se kompleksno razmatraju ključna morfološka obeležja javnih gradskih prostora kao i njihova međuzavisnost sa funkcionalnim karakteristikama kao i kulturnim kontekstom u kome se nalaze. Ukupni fenomen javnih gradskih prostora posmatra se morfogenetski odnosno u sklopu istorijskog kontinuiteta njegovog nastanka, razvoja i promena kroz vreme.
NOVO KURIKULUM: JAVNI PROSTORI I SADRŽAJI NOVO Formular zapisnika za ocenjivanje: JAVNI PROSTORI I SADRŽAJIKurs M4.4. Seminar 3 – Javni prostori i sadržaji
MODEL U ARHITEKTURI
Nastavnik:
arh. Mihailo Timotijević, redovni profesor
Nastava na seminaru ima za cilj da, kroz teorijsku nastavu, studente upozna sa složenim principima projektovanja, elementima i aspektima prostora i programskih sadržaja posebnih objekata obrazovanja kao i sa uslovnostima društvenog konteksta i značajem savremenih modela edukacije kao uticajnim faktorima u izboru projektanskog pristupa i formiranju prostornog koncepta.
Težišna orijentacija seminara je izučavanje savremenih tendencija i aspekata projektanskih pristupa i rešenja u oblasti objekata i prostora namenjenih različitim, specifičnim i posebnim, oblastima i oblicima obrazovanja.
NOVO KURIKULUM: MODEL U ARHITEKTURI NOVO Formular zapisnika za ocenjivanje: MODEL U ARHITEKTURIKurs M4.4. Seminar 3 – Javni prostori i sadržaji
OBRAZOVANJE_TIPOLOGIJA I MORFOLOGIJA
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić-Milošević, docent
Nastava na seminaru ima za cilj da, kroz teorijsku nastavu, studente upozna sa složenim principima projektovanja, elementima i aspektima prostora i programskih sadržaja posebnih objekata obrazovanja kao i sa uslovnostima društvenog konteksta i značajem savremenih modela edukacije kao uticajnim faktorima u izboru projektanskog pristupa i formiranju prostornog koncepta.
Težišna orijentacija seminara je izučavanje savremenih tendencija i aspekata projektanskih pristupa i rešenja u oblasti objekata i prostora namenjenih različitim, specifičnim i posebnim, oblastima i oblicima obrazovanja.
NOVO KURIKULUM: OBRAZOVANJE_TIPOLOGIJA I MORFOLOGIJA NOVO Formular zapisnika za ocenjivanje: OBRAZOVANJE_TIPOLOGIJA I MORFOLOGIJA