Modul M6 – Projekat 2 – usmerenje (A, U, AT)
Usmerenje A – Arhitektura
CILJ NASTAVE NA MODULU:
Prvi i drugi projekat usmerenja A imaju srodne ciljeve, s tim što se, kroz kontakt sa različitim nastavnicima, i student osposobljava da prepozna i definiše sopstvene projektantske principe, metode i postupke. Student razvija i svest o neophodnosti kontinualnog profesionalnog razvoja. Ukoliko je projekat organizovan kroz oba semestra usmerenja (2. i 3), neophodno je da predviđeni projektantski postupak – metod – odgovara zadatom okviru, na primer kao:
– postavka, repeticija i variranje;
– ideja, produbljivanje i razrada;
– studija i projekat, i sl.
Ovim postupcima kod studenata se razvija posebna sposobnost da brzo, kreativno i fleksibilno odgovaraju na izazove i promene izražene u realnosti profesionalne prakse.
POTREBNA PREDZNANJA:
Položen Modul M4 – Arhitektonsko-urbanistički projekat.
NAZIV PREDMETA:
MODUL M6 – Projekat 2 – usmerenje A: Kurs M6A.2. – Seminari, 2ESPB
GODINA STUDIJA:
II godina – 3. semestar Master akademskih studija Arhitektura, 2014/15.
Kurs M6A.2. – Seminari:
DISKUSIJA PROJEKTA
Nastavnik:
mr Milan Vujović, vanredni profesor
Diskusija: pretresanje, raspravljanje, istraživanje razgovorom, objašnjavanje putem izmene misli i raznih gledišta.
Seminar je, po svojoj strukturi i konceptu, oslonjen na Studio projekat M6A.1. Cilj seminara je da se omogući studentima da komuniciraju sa svim nastavnicima koji rukovode studijima na M6A.1, kojima su naklonjeni, ili ih smatraju relevantnim za temu kojima bi želeli da se bave.Sistem nastave je takav da student na početku semestra bira studio i profesora prema svojim ličnim afinitetima, kriterijumima ili željama. Rangiranje se vrši prema prosečnoj oceni i često se dešava da se željeni studio, usled niže prosečne ocene, zameni nekim drugim, trećim itd.
Seminar „Diskusija projekta“ ima cilj da se studenti sretnu, u neposrednom kontaktu, sa svim profesorima koji rade na predmetu, da se sa njima konsultuju, i da kroz diskusiju i analizu svojih projekata, učvrste ili pročiste svoja opredeljenja i stavove o konkretnoj temi rada, ali i o arhitekturi u širem smislu. Nastava se odvija u fakultetskim salama (ne u amfiteatru) u kojima je moguće organizovati neposredniji i neformalniji ambijent za susret studenata i nastavnika.
Cilj seminara je da se osnaži kapacitet studenata za razgovor u okviru oblasti arhitektonskog projektovanja. Posebno važna je dimenzija diskusije na relaciji student-nastavnik koja prevazilazi okvire pojedinačnog studija. Prilika da se čuje više različitih mišljenja je, zapravo, prilika da se razvije svest o arhitekturi kao otvorenoj i pluralnoj disciplini koja je mnogoznačna i čije su poruke mnogostruke. Takođe, seminar bi trebalo da otvori vrata za bolje razumevanje arhitekture kao misaone i intelektualne discipline koja ima svoja ishodišta u teorijskim i naučnim oblastima. Na kraju, izradom završnog seminarskog rada, studenti se uvode u zadatke koji ih očekuju u sledećem semestru (Teza master projekta i Master projekat) i olakšava se i skraćuje mukotrpni put do diplome arhitektonskog fakulteta.
http://studioprojekatmv.wordpress.com/
KURIKULUM: DISKUSIJA PROJEKTA FORMULAR: DISKUSIJA PROJEKTAKurs M6A.2. – Seminari:
MODEL U ARHITEKTURI 2
Nastavnik:
arh. Mihailo Timotijević, redovni profesor
Cilj seminara je da studenti steknu teorijska i paraktična znanja o svojstvima makete u arhitekturi. Nizom tematskih jedinica, kroz širok spektar pogleda na arhitekturu modela i neposredna iskustva projektanata, seminar nudi tumačenja značaja i znaćenja modela za arhitekturu.
KURIKULUM: MODEL U ARHITEKTURI 2 FORMULAR: MODEL U ARHITEKTURI 2