broj | šifra | Master akademske studije Arhitektura 2014/15 I godina – 1. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A15 | MASA-A12012 |
STUDIO M02A – SeminarCilj predmeta Potreba da se studentima omogući izbalansirana ponuda različitih i savremenih pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja odredila je da Seminar M02-A postane autonomna oblast dela rada na Studiju koja u zavisnosti od načina rada na konkretnom kursu razvija visok stepen slobode izbora i unapređenja nezavisnih i individualnih radnih metoda. |
Lista izbornih seminara: |
New Babylon – Constant Nieuwenhuys: https://newhumanist.org.uk
STUDIO M02A – SEMINAR:
URBANI GENERATORI : DIJAGRAMSKE PROGRAMSKE PLATFORME
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
Dijagram je pojednostavljena i strukturirana vizuelna reprezentacija koncepata, ideja, konstrukcija, odnosa, statističkih podataka, anatomije itd. korišćena na svim poljima ljudske delatnosti da bi slikom pojasnila neku temu. Arhitektonski dijagram je oblast primene znanja o konceptualizaciji ideje gde se postavkom dijagramske programske celine studenti uvode u prostorno-programske koncepte i modele i njihovo prevođenje u interakciji ideje i realizacije ideje.
KURIKULUM: URBANI GENERATORI : DIJAGRAMSKE PROGRAMSKE PLATFORME FORMULAR: URBANI GENERATORI : DIJAGRAMSKE PROGRAMSKE PLATFORMEFoto © Aleksandra Leković
Izvor fotografije: http://srbijafoto.rs/2015/01/14/izlozba-aleksandre-lekovic-omedjeni-linijama/
STUDIO M02A – SEMINAR:
BITNOSTI
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, vanredni profesor
Težišna orijentacija seminara je da studentima omogući proširenje znanja o složenim principima projektovanja kroz analizu i razumevanje uticajnih faktora u procesu donošenja odluka i izboru projektanskog pristupa tokom projektantskog procesa. Studio – Seminar u odnosu na Studio-Projekat postavljen je kao istraživački i teorijski deo rada sproveden kroz različite metode i pristupe analitici koja prethodi i prati rad na izradi arhitektonsko-urbanističkog projekta, a materijalizuju se kroz elaborat čiji je ishod određen karakterom programa na predmetu Studio M02A–projekat _ INTERPOLACIJA.
KURIKULUM: BITNOSTI FORMULAR: BITNOSTISTUDIO M02A – SEMINAR:
ZATEČENO – NOVO (RELACIJE U SPECIFIČNOM KONTEKSTU)
Nastavnik:
mr Aleksandar Videnović, docent
Upoznavanje studenata sa potrebom kvalitetnog sagledavanja, opsežne analize i poštovanja konteksta u intervenisanju u konkretnom prostoru i vremenu, odnosno uvažavanja složenosti i slojevitosti geneze neposrednog okruženja u kome se projektuje. Izraženi ambijentalni konflikti, blizina rečne obale, topografija terena, jaki tranzitni pravci, planiran novi deo grada (grad na vodi), zatečena fizička struktura, funkcija sadržaja, zadužbine, ostaci retro privrednih delatnosti u prostoru, arhitektura pod ambijentalno i spomeničkom zaštitom, samo su neki od aspekata koji se u značajnoj meri moraju uvažavati pri izradi novih arhitektonsko – urbanističkog rešenja.
KURIKULUM: ZATEČENO – NOVO (RELACIJE U SPECIFIČNOM KONTEKSTU) FORMULAR: ZATEČENO – NOVO (RELACIJE U SPECIFIČNOM KONTEKSTU)STUDIO M02A – SEMINAR:
NOVE KAPIJE BEOGRADA
Nastavnik:
dr. Đorđe Stojanović, docent
Seminar prati rad u studiju čiji je cilj projektovanje Novih kapija Beograda na lokaciji sadašnjih Istočnih kula.
KURIKULUM: NOVE KAPIJE BEOGRADA FORMULAR: NOVE KAPIJE BEOGRADASTUDIO M02A – SEMINAR:
PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA
Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, docent
Cilj seminara je kreiranje simulacije projektnog zadatka kao neophodnog elementa u procesu projektovanja. Kroz istraživanje specifičnih arhitektonskih principa, u odnosu na savremene društvene pojave u gradu, studenti stiču znanja koja im omogućavaju stručnu i održivu prednost prilikom projektovanja kompleksnih arhitektonskih struktura.
KURIKULUM: PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA FORMULAR: PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJASTUDIO M02A – SEMINAR:
SKEČBUK – NACRTANE MISLI
Nastavnik:
arh. Igor Rajković, docent
Pobediti belinu papira.
Svakodnevno, na istom mestu se mogu zabeležiti, nacrtati, filtrirati i promišljati informacije koje kasnije mogu biti korisne tokom izrade projekta. Takođe, skečbuk beleži naše emocije i emocije okoline. Skečbuk prati projekat, ali i projekat prati skečbuk.