UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr
broj šifra Master akademske studije Arhitektura 2014/15
I godina – 1. semestar

MODUL ARHITEKTURA
A15 MASA-A12012

STUDIO M02A – Seminar

Cilj predmeta
Cilj predmeta je određen pozicijom nastavne oblasti Seminar M02-A u okvirima Studija M02-A Master akademskih studija arhitektura (Integrisanih osnovnih i master akademskih studija arhitektura).

Potreba da se studentima omogući izbalansirana ponuda različitih i savremenih pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja odredila je da Seminar M02-A postane autonomna oblast dela rada na Studiju koja u zavisnosti od načina rada na konkretnom kursu razvija visok stepen slobode izbora i unapređenja nezavisnih i individualnih radnih metoda.

Lista izbornih seminara:

201415_MASA-A12011-02-M02A_o

New Babylon – Constant Nieuwenhuys: https://newhumanist.org.uk

STUDIO M02A – SEMINAR:
URBANI GENERATORI : DIJAGRAMSKE PROGRAMSKE PLATFORME

Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor

Dijagram je pojednostavljena i strukturirana vizuelna reprezentacija koncepata, ideja, konstrukcija, odnosa, statističkih podataka, anatomije itd. korišćena na svim poljima ljudske delatnosti da bi slikom pojasnila neku temu. Arhitektonski dijagram je oblast primene znanja o konceptualizaciji ideje gde se postavkom dijagramske programske celine studenti uvode u prostorno-programske koncepte i modele i njihovo prevođenje u interakciji ideje i realizacije ideje.

KURIKULUM: URBANI GENERATORI : DIJAGRAMSKE PROGRAMSKE PLATFORME FORMULAR: URBANI GENERATORI : DIJAGRAMSKE PROGRAMSKE PLATFORME

STUDIO M02A – SEMINAR:
BITNOSTI

Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, vanredni profesor

Težišna orijentacija seminara je da studentima omogući proširenje znanja o složenim principima projektovanja kroz analizu i razumevanje uticajnih faktora u procesu donošenja odluka i izboru projektanskog pristupa tokom projektantskog procesa. Studio – Seminar u odnosu na Studio-Projekat postavljen je kao istraživački i teorijski deo rada sproveden kroz različite metode i pristupe analitici koja prethodi i prati rad na izradi arhitektonsko-urbanističkog projekta, a materijalizuju se kroz elaborat čiji je ishod određen karakterom programa na predmetu Studio M02A–projekat _ INTERPOLACIJA.

KURIKULUM: BITNOSTI FORMULAR: BITNOSTI

201415_MASA-A12012-04-M02A_o

Savamala, interpolacija, studentski rad

STUDIO M02A – SEMINAR:
ZATEČENO – NOVO (RELACIJE U SPECIFIČNOM KONTEKSTU)

Nastavnik:
mr Aleksandar Videnović, docent

Upoznavanje studenata sa potrebom kvalitetnog sagledavanja, opsežne analize i poštovanja konteksta u intervenisanju u konkretnom prostoru i vremenu, odnosno uvažavanja složenosti i slojevitosti geneze neposrednog okruženja u kome se projektuje. Izraženi ambijentalni konflikti, blizina rečne obale, topografija terena, jaki tranzitni pravci, planiran novi deo grada (grad na vodi), zatečena fizička struktura, funkcija sadržaja, zadužbine, ostaci retro privrednih delatnosti u prostoru, arhitektura pod ambijentalno i spomeničkom zaštitom, samo su neki od aspekata koji se u značajnoj meri moraju uvažavati pri izradi novih arhitektonsko – urbanističkog rešenja.

KURIKULUM: ZATEČENO – NOVO (RELACIJE U SPECIFIČNOM KONTEKSTU) FORMULAR: ZATEČENO – NOVO (RELACIJE U SPECIFIČNOM KONTEKSTU)

201415_MASA-A12011-05-M02A_o

Istočna kapija Beograda, izgrađeno 1976.

STUDIO M02A – SEMINAR:
NOVE KAPIJE BEOGRADA

Nastavnik:
dr. Đorđe Stojanović, docent

Seminar prati rad u studiju čiji je cilj projektovanje Novih kapija Beograda na lokaciji sadašnjih Istočnih kula.

KURIKULUM: NOVE KAPIJE BEOGRADA FORMULAR: NOVE KAPIJE BEOGRADA

201415_MASA-A12011-06-M02A_o

Hans Palmboom, dokumentarna fotografija

STUDIO M02A – SEMINAR:
PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA

Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, docent

Cilj seminara je kreiranje simulacije projektnog zadatka kao neophodnog elementa u procesu projektovanja. Kroz istraživanje specifičnih arhitektonskih principa, u odnosu na savremene društvene pojave u gradu, studenti stiču znanja koja im omogućavaju stručnu i održivu prednost prilikom projektovanja kompleksnih arhitektonskih struktura.

KURIKULUM: PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA FORMULAR: PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA

201415_MASA-A12012-07-M02A_o

Crtež: Igor Rajković

STUDIO M02A – SEMINAR:
SKEČBUK – NACRTANE MISLI

Nastavnik:
arh. Igor Rajković, docent

Pobediti belinu papira.
Svakodnevno, na istom mestu se mogu zabeležiti, nacrtati, filtrirati i promišljati informacije koje kasnije mogu biti korisne tokom izrade projekta. Takođe, skečbuk beleži naše emocije i emocije okoline. Skečbuk prati projekat, ali i projekat prati skečbuk.

KURIKULUM: SKEČBUK – NACRTANE MISLI FORMULAR: SKEČBUK – NACRTANE MISLI

© [2013 - 2018] Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski Fakultet | University of Belgrade - Faculty of Architecture