UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr
broj šifra Master akademske studije Arhitektura 2014/15
I godina – 1. semestar

MODUL ARHITEKTURA
A6 MASA-A11011

STUDIO M01A – Projekat

Cilj predmeta
Osnove rada na kursevima Master akademskih studija postavljene su kroz ravnotežu izbora Studija M01-A (M05), M02-A i M03-A (M07) koji pokrivaju različitost savremenog i inovativnog pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja.

Rad u studiju okružen je širokim stručnim interesovanjima arhitekture, urbanizma i tehnologija kao i saznanjima drugih naučnih disciplina. Sva sredstva se udružuju kako bi se formirala složena intelektualna celina koja apsorbuje razumevanje potreba savremenog društva. Obradom sve složenijih arhitektonskih zadataka podstiče se integralno razmišljanje kroz praktičan i teorijiski odgovor studenata na kompleksnost urbanog okruženja.

Lista izbornih projekata:

201415_MASA-A11011-STUDIO-M01A-PROJEKAT_Dj.Stojanovic_o

Festival “La Tomatina” – Svake poslednje srede u avgustu, Bunjol, Španija

STUDIO M01A – PROJEKAT:
APETIT ZA KONSTRUKCIJU: REGIONALNI CENTAR ORGANIZACIJE ZA HRANU UJEDINJENIH NACIJA (FAO)

Nastavnik:
dr Đorđe Stojanović, docent

Koristeći arhitekturu kao sredstvo, a hranu kao prizmu kroz koju se posmatra kvalitet života u gradovima, studenti će razviti projekat Regionalnog centra Organizacije za hranu Ujedinjenih nacija (FAO) i okolnog javnog prostora, na lokaciji pijace Đeram.

Više informacija: http://blog.4ofseven.com/

KURIKULUM: APETIT ZA KONSTRUKCIJU: REGIONALNI CENTAR ORGANIZACIJE ZA HRANU UJEDINJENIH NACIJA (FAO)FORMULAR: APETIT ZA KONSTRUKCIJU: REGIONALNI CENTAR ORGANIZACIJE ZA HRANU UJEDINJENIH NACIJA (FAO)

201415-MASA-A11011-01-07-STUDIO-PROJEKAT_Videnovic_o

Izvor: Bing Maps

STUDIO M01A – PROJEKAT:
BEOGRADSKA ČUBURA – DISKONTINUITET GRADA

Nastavnik:
mr Aleksandar Videnović, docent

Viši stepen školovanja mladih arhitekata, traga za novim principima rešavanja složenijih problema u urbanoj sredini u projektovanju gradskih poteza i blokova, uvažavajući sve njihove prirodne i stečene odlike. Cilj nastave je upoznavanje budućih arhitekata sa obavezama struke prema budućim korisnicima.

Potrebno je, da se na kreativan, smeo i studiozan način pristupi transformaciji okruženja, zanimljivih a do sada nedovoljno i neadekvatno tretiranih delova grada, koje uprkos atraktivnim pozicijama i značajnim potencijalima, kao posledica okolnosti koje nas zatiču, prati diskontinuitet u formiranju urbane slike.

KURIKULUM: BEOGRADSKA ČUBURA – DISKONTINUITET GRADA FORMULAR: BEOGRADSKA ČUBURA – DISKONTINUITET GRADA

STUDIO M01A – PROJEKAT:
E: EKOEDU

Nastavnik:
dr Ana Nikezić, docent

E: EkoEdu predstavlja platformu za promišljanje projekcije svakodnevnog života grada druge polovine 21. veka. Fokus je na istraživanju potencijala prostorne organizacije koja nije tipološki orijentisana, niti je kruto određena uslovima zatečenog konteksta, već je usmerena na razvoj hiper-senzitivnog predela (performance driven approach).

KURIKULUM: E: EKOEDU FORMULAR: E: EKOEDU

STUDIO M01A – PROJEKAT:
ESTETIKA PRAZNINE: CENTAR ZA NOVU MUZIKU I AKUSTIKU, MITIĆEVA RUPA, SLAVIJA, BEOGRAD

Nastavnik:
dr Vladimir Milenković, docent

Isprojektovati Centar za novu muziku i akustiku u „praznom“ prostoru kadriranom fragmentima fizičke strukture, infrastrukture i parkovskog zelenila kako bi se ispitale mogućnosti savremene arhitekture da odgovori na kontingentnost (nedovršenost, nesigurnost i neodređenost) unutar savremenog društvenog i profesionalnog konteksta. Bira se obim intervencije u kadru realne prostorne i stilske „praznine“ koja odgovara okvirima zadatog programa kulture i obrazovanja. Prostorna intervencija se kreće u rasponu od diskretne rekonstrukcije pripadajuće površine zelenila i infrastrukture do ozbiljnijih projekcija koje podrazumevaju značajniju promenu dinamičnosti urbane sekvence Mitićeve rupe na trgu Slavija u Beogradu. CZNMA može biti projektovan kao depadans Fakulteta muzičke umetnosti ili kao nezavisni institut u ovoj oblasti.

Takva atmosfera može se u suštini svesti i kondenzovati na jedno providno vazdušasto jezgro, na neophodnost da se doživi iskustvo praznine.
Estetika praznine, Đanđorđo Paskvaloto, 2004.

KURIKULUM: ESTETIKA PRAZNINE: CENTAR ZA NOVU MUZIKU I AKUSTIKU, MITIĆEVA RUPA, SLAVIJA, BEOGRAD FORMULAR: ESTETIKA PRAZNINE: CENTAR ZA NOVU MUZIKU I AKUSTIKU, MITIĆEVA RUPA, SLAVIJA, BEOGRAD

201415_MASA-A11011-01-07_STUDIO-M01A-PROJEKAT_SEMINAR_FOTIRIC_o

Foto: Anđelka Marković, b.arh.

STUDIO M01A – PROJEKAT:
ŽIVOT OBLIKA. AKADEMIJA ZA INDUSTRIJSKI DIZAJN I PROIZVODNI POGON

Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, docent

Projektni zadatak je postavljen kroz pitanje primene i primenljivosti savremenih oblika edukacije u polju primenjenih umetnosti, te prostornih (arhitektonskih) implikacija koje proizilaze iz relacije: sticanje znanja / primena tih znanja i veština.

KURIKULUM: ŽIVOT OBLIKA. AKADEMIJA ZA INDUSTRIJSKI DIZAJN I PROIZVODNI POGON FORMULAR: ŽIVOT OBLIKA. AKADEMIJA ZA INDUSTRIJSKI DIZAJN I PROIZVODNI POGON

MASA-A11011-01-07-STUDIO-M01A-PROJEKAT_Zoran-Abadic_o

Foto: Zoran Abadić

STUDIO M01A – PROJEKAT:
OTVORENA ŠKOLA

Nastavnik:
arh. Zoran Abadić, docent

Istraživanje uslova za projektovanje modela škole sa specifičnom odlikom otvorenosti kao formalne i programske karakteristike u opštem i posebnom smislu.

KURIKULUM: OTVORENA ŠKOLA FORMULAR: OTVORENA ŠKOLA

STUDIO M01A – PROJEKAT:
ŠKOLA ZA PERFORMATIVNE / SCENSKE UMETNOSTI BGD

Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, docent

Senjačka padina, Topčider, Beograd

Prostori namenjeni edukaciji iz oblasti performativnih i scenskih umetnosti sa dopunskim sadržajima.

KURIKULUM: ŠKOLA ZA PERFORMATIVNE / SCENSKE UMETNOSTI BGD FORMULAR: ŠKOLA ZA PERFORMATIVNE / SCENSKE UMETNOSTI BGD

MASA-A11011-01-07-STUDIO-M01A-PROJEKAT_RASKOVIC_o

The Listening Post on exhibition at the MIT List Visual Arts Center, April 2004

STUDIO M01A – PROJEKAT:
ŠKOLA RAŠKOLOVANOG ZNANJA

Nastavnik:
arh. Ivan Rašković, vanredni profesor

Usled promenjenih uslova i metoda edukacije, očigledna je potreba za (re)definisanjem tradicionalnih modela obrazovanih sadržaja i arhitektonsko-urbanističkih sklopova. Neophodno je preispitati kategorizaciju i standardizaciju objekata, tj. generisati nove tipologije arhitektonskih objekata koji prate savremene tendencije u obrazovanju, kao i aktuelne potrebe društva.

KURIKULUM: ŠKOLA RAŠKOLOVANOG ZNANJA FORMULAR: ŠKOLA RAŠKOLOVANOG ZNANJA

© [2013 - 2018] Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski Fakultet | University of Belgrade - Faculty of Architecture