broj | šifra | Master akademske studije Arhitektura 2014/15 I godina – 1. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A6 | MASA-A11011 |
STUDIO M01A – ProjekatCilj predmeta Rad u studiju okružen je širokim stručnim interesovanjima arhitekture, urbanizma i tehnologija kao i saznanjima drugih naučnih disciplina. Sva sredstva se udružuju kako bi se formirala složena intelektualna celina koja apsorbuje razumevanje potreba savremenog društva. Obradom sve složenijih arhitektonskih zadataka podstiče se integralno razmišljanje kroz praktičan i teorijiski odgovor studenata na kompleksnost urbanog okruženja. |
Lista izbornih projekata: |
STUDIO M01A – PROJEKAT:
APETIT ZA KONSTRUKCIJU: REGIONALNI CENTAR ORGANIZACIJE ZA HRANU UJEDINJENIH NACIJA (FAO)
Nastavnik:
dr Đorđe Stojanović, docent
Koristeći arhitekturu kao sredstvo, a hranu kao prizmu kroz koju se posmatra kvalitet života u gradovima, studenti će razviti projekat Regionalnog centra Organizacije za hranu Ujedinjenih nacija (FAO) i okolnog javnog prostora, na lokaciji pijace Đeram.
Više informacija: http://blog.4ofseven.com/
KURIKULUM: APETIT ZA KONSTRUKCIJU: REGIONALNI CENTAR ORGANIZACIJE ZA HRANU UJEDINJENIH NACIJA (FAO)FORMULAR: APETIT ZA KONSTRUKCIJU: REGIONALNI CENTAR ORGANIZACIJE ZA HRANU UJEDINJENIH NACIJA (FAO)Izvor: Bing Maps
STUDIO M01A – PROJEKAT:
BEOGRADSKA ČUBURA – DISKONTINUITET GRADA
Nastavnik:
mr Aleksandar Videnović, docent
Viši stepen školovanja mladih arhitekata, traga za novim principima rešavanja složenijih problema u urbanoj sredini u projektovanju gradskih poteza i blokova, uvažavajući sve njihove prirodne i stečene odlike. Cilj nastave je upoznavanje budućih arhitekata sa obavezama struke prema budućim korisnicima.
Potrebno je, da se na kreativan, smeo i studiozan način pristupi transformaciji okruženja, zanimljivih a do sada nedovoljno i neadekvatno tretiranih delova grada, koje uprkos atraktivnim pozicijama i značajnim potencijalima, kao posledica okolnosti koje nas zatiču, prati diskontinuitet u formiranju urbane slike.
KURIKULUM: BEOGRADSKA ČUBURA – DISKONTINUITET GRADA FORMULAR: BEOGRADSKA ČUBURA – DISKONTINUITET GRADAIzvor: Kumi Yamashita
STUDIO M01A – PROJEKAT:
E2 : EKOEDU
Nastavnik:
dr Ana Nikezić, docent
E2 : EkoEdu predstavlja platformu za promišljanje projekcije svakodnevnog života grada druge polovine 21. veka. Fokus je na istraživanju potencijala prostorne organizacije koja nije tipološki orijentisana, niti je kruto određena uslovima zatečenog konteksta, već je usmerena na razvoj hiper-senzitivnog predela (performance driven approach).
KURIKULUM: E2 : EKOEDU FORMULAR: E2 : EKOEDUIzvor fotografije: http://www.fresh-agency.co.uk/blog/?p=374
STUDIO M01A – PROJEKAT:
ESTETIKA PRAZNINE: CENTAR ZA NOVU MUZIKU I AKUSTIKU, MITIĆEVA RUPA, SLAVIJA, BEOGRAD
Nastavnik:
dr Vladimir Milenković, docent
Isprojektovati Centar za novu muziku i akustiku u „praznom“ prostoru kadriranom fragmentima fizičke strukture, infrastrukture i parkovskog zelenila kako bi se ispitale mogućnosti savremene arhitekture da odgovori na kontingentnost (nedovršenost, nesigurnost i neodređenost) unutar savremenog društvenog i profesionalnog konteksta. Bira se obim intervencije u kadru realne prostorne i stilske „praznine“ koja odgovara okvirima zadatog programa kulture i obrazovanja. Prostorna intervencija se kreće u rasponu od diskretne rekonstrukcije pripadajuće površine zelenila i infrastrukture do ozbiljnijih projekcija koje podrazumevaju značajniju promenu dinamičnosti urbane sekvence Mitićeve rupe na trgu Slavija u Beogradu. CZNMA može biti projektovan kao depadans Fakulteta muzičke umetnosti ili kao nezavisni institut u ovoj oblasti.
„Takva atmosfera može se u suštini svesti i kondenzovati na jedno providno vazdušasto jezgro, na neophodnost da se doživi iskustvo praznine.“
Estetika praznine, Đanđorđo Paskvaloto, 2004.
STUDIO M01A – PROJEKAT:
ŽIVOT OBLIKA. AKADEMIJA ZA INDUSTRIJSKI DIZAJN I PROIZVODNI POGON
Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, docent
Projektni zadatak je postavljen kroz pitanje primene i primenljivosti savremenih oblika edukacije u polju primenjenih umetnosti, te prostornih (arhitektonskih) implikacija koje proizilaze iz relacije: sticanje znanja / primena tih znanja i veština.
KURIKULUM: ŽIVOT OBLIKA. AKADEMIJA ZA INDUSTRIJSKI DIZAJN I PROIZVODNI POGON FORMULAR: ŽIVOT OBLIKA. AKADEMIJA ZA INDUSTRIJSKI DIZAJN I PROIZVODNI POGONSTUDIO M01A – PROJEKAT:
OTVORENA ŠKOLA
Nastavnik:
arh. Zoran Abadić, docent
Istraživanje uslova za projektovanje modela škole sa specifičnom odlikom otvorenosti kao formalne i programske karakteristike u opštem i posebnom smislu.
KURIKULUM: OTVORENA ŠKOLA FORMULAR: OTVORENA ŠKOLASTUDIO M01A – PROJEKAT:
ŠKOLA ZA PERFORMATIVNE / SCENSKE UMETNOSTI BGD
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, docent
Senjačka padina, Topčider, Beograd
Prostori namenjeni edukaciji iz oblasti performativnih i scenskih umetnosti sa dopunskim sadržajima.
KURIKULUM: ŠKOLA ZA PERFORMATIVNE / SCENSKE UMETNOSTI BGD FORMULAR: ŠKOLA ZA PERFORMATIVNE / SCENSKE UMETNOSTI BGDSTUDIO M01A – PROJEKAT:
ŠKOLA RAŠKOLOVANOG ZNANJA
Nastavnik:
arh. Ivan Rašković, vanredni profesor
Usled promenjenih uslova i metoda edukacije, očigledna je potreba za (re)definisanjem tradicionalnih modela obrazovanih sadržaja i arhitektonsko-urbanističkih sklopova. Neophodno je preispitati kategorizaciju i standardizaciju objekata, tj. generisati nove tipologije arhitektonskih objekata koji prate savremene tendencije u obrazovanju, kao i aktuelne potrebe društva.
KURIKULUM: ŠKOLA RAŠKOLOVANOG ZNANJA FORMULAR: ŠKOLA RAŠKOLOVANOG ZNANJA