UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr

OBAVEŠTENJE ZA STUDENTE II GODINE MAS ARHITEKTURA 2015/16 (01.10.2015)
Spisak studenata za MASA-A23011 Studio M03A – Projekat

broj šifra Master akademske studije Arhitektura 2015/16
II godina – 3. semestar
MODUL ARHITEKTURA
A22 MASA-A23011

STUDIO M03A – Projekat

Cilj predmeta

Osnove rada na kursevima Master akademskih studija postavljene su kroz ravnotežu izbora Studija M01-A (M05), M02-A i M03-A (M07) koji pokrivaju različitost savremenog i inovativnog pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja.

Rad u studiju okružen je širokim stručnim interesovanjima arhitekture, urbanizma i tehnologija kao i saznanjima drugih naučnih disciplina. Sva sredstva se udružuju kako bi se formirala složena intelektualna celina koja apsorbuje razumevanje potreba savremenog društva. Obradom sve složenijih arhitektonskih zadataka podstiče se integralno razmišljanje kroz praktičan i teorijiski odgovor studenata na kompleksnost urbanog okruženja.

Lista izbornih projekata:

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_MIRKOVIC_o
Damien Hirst – Love’s Paradox, 2007.

STUDIO M03A – PROJEKAT – 01:
INTERNACIONALNA GALERIJA MODERNE UMETNOSTI

Nastavnik:
arh. Miodrag Mirković, redovni profesor

Cilj zadatka predstavlja formiranje idejnog rešenja za istraživački centar za prezentovanje moderne umetnosti kroz simulaciju mogućeg internacionalnog konkursa. Težište zadatka je na osmišljavanju eksperimentalnog centra novih tendencija kroz integraciju različitih vidova umetnosti (likovne i izvođačkih umetnosti – film, pozorište, performans…).
U toku rada studenti će istražiti moguće lokacije u skladu sa formiranim programom. Predložene lokacije su: Via Guido Reni, Rim, pozicija starih kasarni (naspram Nacionalnog muzeja MAXXI) i Tadeuša Košćuška, Beograd (pored Pedagoškog muzeja).

KURIKULUM: INTERNACIONALNA GALERIJA MODERNE UMETNOSTI FORMULAR: INTERNACIONALNA GALERIJA MODERNE UMETNOSTI

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_LAZOVIC_o

Peter Cook – Footbridge, Skopje | Izvor: http://www.crab-studio.com/skopja-footbridge.html

STUDIO M03A – PROJEKAT – 02:
EKSPERIMENTALNE MINIJATURE – NOVI PEJZAŽ KULTURE

Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor

Tema je projektovanje HIBRIDA – MIKSA savremene kulture i umetnosti – stalnog ili privremenog objekta kulture i umetnosti uz (re)definisanje konteksta. Mikro-centar kao kulturni i umetnički generator ujedno je i infrastruktura za odvijanje svakodnevne kulture i umetnosti u zatvorenom i/ili otvorenom transformabilnom prostoru, sa višenamenskom multimedijalnom salom (auditorijumom). Rad u studiju obuhvata saznanja o kontekstu, temi, rekonstrukciji, projektovanju objekata kulture i performativnih umetnosti, društvenim uticajima, modernim i avangardnim pokretima i fenomenima u arhitekturi, umetničkim disciplinama i ostvarenjima naše i svetske baštine.

KURIKULUM: EKSPERIMENTALNE MINIJATURE – NOVI PEJZAŽ KULTURE FORMULAR: EKSPERIMENTALNE MINIJATURE – NOVI PEJZAŽ KULTURE

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_LOJANICA_o

Bernard Baschet – Piano for Two Ears, structure sonor, 1968.

STUDIO M03A – PROJEKAT – 03:
IMAGINARNI GRADSKI PEJZAŽI – CENTAR SAVREMENE MUZIKE

Nastavnik:
arh. Vladimir Lojanica, redovni profesor

Cilj predmeta je da se kroz inkorporiranje savremenih rešenja adaptibilne multifunkcije projektuje arhitektonsko-urbanističko rešenje jedne gradske minijature u funkciji centra za izvođenje dela savremene muzike. Tema studija orjentisana je ka poznavanju i razumevanju niza transformacija kojima je muzika, kao deo savremene umetnosti, bila izložena, a koje su primarno uticale na pomeranje fokusa sa klasičnih formi, značajnije ka eksperimentu. Projektantski proces će se dominantno bazirati na ispitivanjima mogućnosti arhitekture da, kao višedimenzionalna disciplina, bude dovoljno fleksibilna da odgovori na kretanja u okviru druge umetničke oblasti.

KURIKULUM: IMAGINARNI GRADSKI PEJZAŽI – CENTAR SAVREMENE MUZIKE FORMULAR: IMAGINARNI GRADSKI PEJZAŽI – CENTAR SAVREMENE MUZIKE

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_MILJKOVIC_o

Topčiderska letnja pozornica, arkade (iz Zaostavštine Rajka Tatića)

STUDIO M03A – PROJEKAT – 04:
TOPČIDERSKA LETNJA POZORNICA

Nastavnik:
arh. Dejan Miljković, redovni profesor

Tema projektnog zadatka je OTVORENA SCENA. Predmet rada je Topčiderska letnja pozornica u Beogradu, odnosno savremena situacija u kojoj se nalazi: između rekonstrukcije, slobodnog razvoja novih programskih sadržaja i potpunog zaborava. Istraživanje postojećeg stanja predstavlja polaznu tačku projektantskog procesa koji je usmeren od razumevanja konkretne situacije u pravcu kreativnog delovanja na njenoj programsko-prostornoj revitalizaciji.
Osnovni cilj kursa je upoznavanje studenata sa problematikom projektovanja i građenja objekata namenjenih scenskom ili muzičkom izvođenju.

KURIKULUM: TOPČIDERSKA LETNJA POZORNICA FORMULAR: TOPČIDERSKA LETNJA POZORNICA
201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_BOZOVIC_STAMENOVIC_o
Foto © dr Ružica Božović Stamenović

STUDIO M03A – PROJEKAT – 05:
KULTURA SVAKODNEVICE – CENTAR ZA RAZVOJ I PODRŠKU URBOFILIJE

Nastavnik:
dr Ružica Božović Stamenović, vanredni profesor

KULTURA SVAKODNEVICE – život JE spektakl
Iako uobičajen, pejzaž svakodnevice je moćno sredstvo koje može da povredi ili podrži njene aktere. „Kao i zdravlje, moć da unapredimo ili upropastimo prostore u kojima bivstvujemo kao individue, građani ili arhitekti, velika je i puna kontradikcija.“
Koje i kakve tenzije i transformacije u ambijentu svakodnevice utiču na njen kvalitet? Koji sistemi čovekovog tela i prostora u kome obitava artikulišu senzacije kao što su radost, zadovoljstvo, sigurnost, optimizam, sreća? Kakvi prostori i sadržaji grade i unapređuju kulturu svakodnevice u devastiranoj tački na obodu Savskog amfiteatra?

KURIKULUM: KULTURA SVAKODNEVICE – CENTAR ZA RAZVOJ I PODRŠKU URBOFILIJE FORMULAR: KULTURA SVAKODNEVICE – CENTAR ZA RAZVOJ I PODRŠKU URBOFILIJE
201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_VASILJEVIC_TOMIC_o
Foto © Boris Mrđa

STUDIO M03A – PROJEKAT – 06:
PANORAMSKI LIFT: URBANA ARHEOLOGIJA TAŠMAJDANA U BEOGRADU

Nastavnik:
dr Dragana Vasiljević Tomić, vanredni profesor

Specifičnost rada na ovom projektnom zadatku je istraživanje, planiranje i projektovanje kompleksnog gradskog centra u uslovima savremenih funkcionalnih zahteva različite dostupnosti. Zadatak je koncipiran na realnim programskim okvirima Tašmajdanskog parka, grebena, sportskog centra, Crkve Sv.Marka, koji će biti polazna tačka i predmet istraživanja u kontekstu šire problematike razvoja i redefinicije infrastrukture javnog prostora savremenog grada, za čiju paradigmu je izabrana vertikalna pešačka komunikacija: panoramski lift.

KURIKULUM: PANORAMSKI LIFT: URBANA ARHEOLOGIJA TAŠMAJDANA U BEOGRADU FORMULAR: PANORAMSKI LIFT: URBANA ARHEOLOGIJA TAŠMAJDANA U BEOGRADU

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_VUJOVIC_o

STUDIO M03A – PROJEKAT – 07:
RE-MIX: KOMBINAT ALTERNATIVNE ARHITEKTURE

Nastavnik:
mr Milan Vujović, vanredni profesor

U toku rada u studiju studenti analiziraju više različitih tipologija arhitektonskih objekata i povezuju ih u (ne)logičnu celinu, podređenu kompleksnom kontekstu, promenama i savremenom tehnološkom diskursu. Ovako nastalu divergentnu tvorevinu treba zasnovati na nameri da se kroz određeno preterivanje i stanje apsurda istakne potreba za istraživanjem budućih, novih, miksovanih i složenih tipoloških stanja u arhitekturi.
https://studioprojekatmv.wordpress.com/

KURIKULUM: RE-MIX: KOMBINAT ALTERNATIVNE ARHITEKTURE FORMULAR: RE-MIX: KOMBINAT ALTERNATIVNE ARHITEKTURE

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_PETROVIC_o

STUDIO M03A – PROJEKAT – 08:
FILMSKI GRAD – KULTURA ZA PONETI

Nastavnik:
arh. Borislav Petrović, vanredni profesor

Zadatak se odnosi na programiranje i arhitektonsko – urbanističko rešenje revitalizacije izabranog prostornog okvira, ranije zvanog “Filmski grad” u Košutnjaku, a koji predstavlja nekadašnji (i sadašnji) akcent urbanosti Beograda.
Odabranu zonu treba prostorno i programski uključiti u tokove očekivanog kontinuiteta šireg opsega i intervencijom prevazići njegovu disfunkcionalnost i inferiornost u odnosu na uočene potencijale.
Programski stav je individualan i njegovo profilisanje predstavlja deo zadatka, ali svaki od njih treba da rezultuje projektom sadržaja kulture i infrasturkture, u navedenom prostoru i sa sledećim osnovnim elementima:
– prostori okrenuti javnosti
– prostori namenjeni edukaciji i istraživanju
– prostori namenjeni produkciji i izvođenju određenih vrsta repertoara (film, tv, video, muzičko-scenska dela i sl.)

KURIKULUM: FILMSKI GRAD – KULTURA ZA PONETI FORMULAR: FILMSKI GRAD – KULTURA ZA PONETI

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_MILETIC_o

STUDIO M03A – PROJEKAT – 09:
CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE

Nastavnik:
arh. Dejan Miletić, vanredni profesor

CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE predstavlja prostor promocije istorijskih dešavanja u umetnosti 20. veka i mesto spoznaje specifičnosti savremenih umetničkih fenomena.
Preporuka je da se u kompleks Centra savremene umetnosti integriše postojeći objekat Muzeja savremene umetnosti, koji predstavlja jednu od najznačajnih građevina savremene srpske arhitekture.
Očekuje se da će Centar savremene umetnosti na Novom Beogradu bude interaktivni prostor, dinamično mesto okupljanja, u kome bi se promovisali stvaranje i istraživanje.

KURIKULUM: CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE FORMULAR: CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE

© [2013 - 2018] Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski Fakultet | University of Belgrade - Faculty of Architecture