broj | šifra______ | Master akademske studije Arhitektura 2016/17 I godina – 1. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A7 | MASA-A11012 |
STUDIO M01A – SeminarCilj predmeta Cilj predmeta je određen pozicijom nastavne oblasti Seminar M01-A (M05) u okvirima Studija M01-A (M05) Master akademskih studija arhitektura (Integrisanih osnovnih i master akademskih studija arhitektura). Potreba da se studentima omogući izbalansirana ponuda različitih i savremenih pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja odredila je da Seminar M01-A (M05) postane autonomna oblast dela rada na Studiju koja u zavisnosti od načina rada na konkretnom kursu razvija visok stepen slobode izbora i unapređenja nezavisnih i individualnih radnih metoda. |
Lista izbornih seminara: |
Edward Wadsworth – The Beached Margin, 1937 | © Tate
STUDIO M01A – SEMINAR:
ARHITEKTURA I METAMATERIJALNOST*
Nastavnik:
dr Vladimir Milenković, vanredni profesor
Teorijska nastava podeljena je u tri celine koje se odnose na metodološki, fenomenološki i tipološki spekt propjekta dok je praktični deo nastave usmeren na studije slučaja u kojima preovladavaju tehnoliški aspekti projektantskih koncepcija.
KURIKULUM: ARHITEKTURA I METAMATERIJALNOST*Foto © Manfred Werner – Tsui
STUDIO M01A – SEMINAR:
DIGITALNO / ANALOGNO U ARHITEKTONSKOM PROJEKTOVANJU
Nastavnik:
arh. Milan Đurić, vanredni profesor
Istraživanje pojma transformacije kroz teorijske i eksperimentalne modele ima za cilj da razvije istovremeno umetničke i filozofske kritičke aparate kao i da se rezultati istraživanja direktno primene kroz projektantske postupke.
KURIKULUM: DIGITALNO / ANALOGNO U ARHITEKTONSKOM PROJEKTOVANJURolex Learning Center, Lozana, Švajcarska | Foto © Kazuyo Sejima + Ryue Nishizawa / S A N A A
STUDIO M01A – SEMINAR:
DIJAGRAMSKE PLATFORME
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
Arhitektonski dijagram je oblast primene znanja o konceptualizaciji ideje gde se postavkom dijagramske programske celine studenti uvode u prostorno-programske koncepte i modele i njihovo prevođenje u interakciji ideje i realizacije ideje.
KURIKULUM: DIJAGRAMSKE PLATFORMESTUDIO M01A – SEMINAR:
EDUKACIJA, UMETNOST, PROSTOR – ODNOSI I UTICAJI
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, docent
Nastava na seminaru podrška je radu na projektu u Studiju M01A – projekat_Edukatorijum univerziteta umetnosti u Beogradu.
KURIKULUM: EDUKACIJA, UMETNOST, PROSTOR – ODNOSI I UTICAJICedric Price na naslovnoj strani časopisa Architectural Design, 1970. | Izvor
STUDIO M01A – SEMINAR:
IZMEĐU OTVORENOG I ZATVORENOG
Nastavnik:
dr Đorđe Stojanović, docent
Seminar je koncipiran kao sastavni deo Studio Projekta sa istim tematskim okvirom. Kroz seriju diskusija i prezentacija, studenti će imati priliku da prodube istraživački pristup arhitektonskom projektovanju.
Više informacija: http://blog.4ofseven.com/
KURIKULUM: IZMEĐU OTVORENOG I ZATVORENOGC. Barboza, N. Kwee and J. Kennedy – pobednički rad za konkurs 1407 Bway
STUDIO M01A – PROJEKAT:
PROJEKTNI ZADATAK
Nastavnik:
arh. Goran Vojvodić, vanredni profesor
Nastava na seminaru ima za cilj razvijanje sposobnosti da se, kroz analizu i sintezu prostornih i programskih sadržaja, prepoznaju posebnosti objekata obrazovanja. Formiranjem kritičkog stava, istraživanjem relevantnih primera iz savremene arhitektonske prakse, studenti kreiraju projektni okvir za dalji rad na projektu.
KURIKULUM: PROJEKTNI ZADATAKSTUDIO M01A – SEMINAR:
REZERVATI PRIRODE KAO ARHITEKTONSKI KONTEKST
Nastavnik:
dr Aleksandar Videnović, docent
Seminar je posvećen proširenju saznanja budućih projektanata o potrebi temeljnog sagledavanja, opsežne analize i poštovanja konteksta, u intervenisanju u konkretnom prostoru i i vremenu, odnosno uvažavanja složenosti i slojevitosti geneze i karaktera promenljivosti neposrednog, a posebno prirodnog okruženja u kome se projektuje i gradi.
KURIKULUM: REZERVATI PRIRODE KAO ARHITEKTONSKI KONTEKST