број | шифра______ | Мастер академске студије Архитектура 2016/17 II година – 3. семестар МОДУЛ АРХИТЕКТУРА |
---|---|---|
А23 | МАСА-А23012 |
СТУДИО М03А – СеминарЦиљ предмета Циљ предмета је одређен позицијом наставне области Семинар М01-А (М05) у оквирима Студија М01-А (М05) Мастер академских студија архитектура (Интегрисаних основних и мастер академских студија архитектура). Потреба да се студентима омогући избалансирана понуда различитих и савремених приступа материји архитектонско-урбанистичког пројектовања одредила је да Семинар М01-А (М05) постане аутономна област дела рада на Студију која у зависности од начина рада на конкретном курсу развија висок степен слободе избора и унапређења независних и индивидуалних радних метода. |
Листа изборних пројеката: |
СТУДИО М03А – СЕМИНАР – 01:
АРХИТЕКТУРА ТРАНСФОРМАЦИЈЕ И НОВИ ПЕЈЗАЖ КУЛТУРЕ ГРАДА
Наставник:
арх. Зоран Лазовић, редовни професор
Нови објекти савремене архитектуре и захтеви динамичних престоних градова у свету у којима архитектура игра важну улогу у стварању савременог пејзажа културе су у фокусу. Београд као Метаград, сада град са одликама које имају различите светске метрополе. Теме су – град и наслеђе, култура, јавни простор, контекст, постиндустријско време, напуштене локације, нове потребе, интегрисани простор, промена културног пејзажа. Трансформације града и артефакта архитектуре су у динамичној функцији програма, промене и догађаја, а архитектонски гест и трансформација стварају културни пејзаж методама као што су експеримент, промена, покрет, динамични и променљиви садржаји + активни програм.
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТУРА ТРАНСФОРМАЦИЈЕ И НОВИ ПЕЈЗАЖ КУЛТУРЕ ГРАДАСТУДИО М03А – СЕМИНАР – 02:
АРХИТЕКТУРА И НАУКА – МУЗЕЈ НАУКЕ И ТЕХНИКЕ
Наставник:
арх. Владимир Лојаница, редовни професор
Основни циљ семинара је развијање креативности и латерарног односа према пројектанском процесу, током којег ће се стицати додатна знања о појму науке, o различитим феноменима до којих долази услед интензивног утицаја науке на различите области живота, као и о томе у којој мери и на који начин је наука у могућности да врши утицај на архитектонску теорију и праксу. Крајњи циљ семинара је израда финалног елабората у форми експерименталног прототипа – модела примене научно технолошких достигнућа на област архитектуре, при чему је тематски оквир директно условљен радом на изради архитектонско-урбанистичког пројекта у оквиру студија М03А.
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТУРА И НАУКА – МУЗЕЈ НАУКЕ И ТЕХНИКЕСТУДИО М03А – СЕМИНАР – 03:
АУДИТОРИЈУМ ГРАДА – СЛИКА ГРАДА
Наставник:
арх. Дејан Миљковић, редовни професор
Циљ предмета је развијање способности за анализу и синтезу програмских и просторних елемената објеката намењених сценском извођењу. Конвенционалне и експерименталне методе пројектовања објеката намењених сценском извођењу истражују се кроз теоријску наставу, гостујућа предавања, пројектантска искуства, и посете објектима и институцијама. Од студената се очекује вођење дневника скица и цртежа са терена, као формирање фото-есеја. Истражује се степен формалне и садржајне отворености и непосредних односа између облика савременог театарског извођења и конвенционалних и експерименталних метода пројектовања аудиторијума.
КУРИКУЛУМ: АУДИТОРИЈУМ ГРАДА – СЛИКА ГРАДАСТУДИО М03А – СЕМИНАР – 04:
УРБАНА АРХЕОЛОГИЈА
Наставник:
др Драгана Васиљевић Томић, ванредни професор
Садржај семинара прати методски рад у Студију на пројекту Панорамски лифт: Урбана археологија Ташмајдана у Београду. Теоријска и практична настава подељена је у три целине које граде оквир истраживачког пројектовања: методологија истраживања кроз пројекат, теоријски оквир истраживања и технолошки аспект пројекта.
КУРИКУЛУМ: УРБАНА АРХЕОЛОГИЈАСТУДИО М03А – СЕМИНАР – 05:
ТИПОЛОГИЈА КОМПЛЕКСНОГ ПРОЈЕКТА
Наставник:
мр Милан Вујовић, ванредни професор
Типологија комплексног пројекта је семинар који је конципиран као теоријска база пројектантског студија у оквиру наставе на трећем семестру МАСА. Основни циљ семинара се односи на изучавање и проверавање сложених типолошких облика у архитектури, чиме се истовремено појачава теоријска и концептуална тематизација оваквог рада. Кроз предавања, презентације и дискусије, семинар нуди отварање низа питања везаних за савремене пројектантске задатке у архитектури.
https://studioprojekatmv.wordpress.com/
КУРИКУЛУМ: ТИПОЛОГИЈА КОМПЛЕКСНОГ ПРОЈЕКТАСТУДИО М03А – ПРОЈЕКАТ – 06:
ДЕЕЛИТИЗАЦИЈА ПРОСТОРА КУЛТУРЕ
Наставник:
арх. Борислав Петровић, ванредни професор
Циљ семинара је разумевање појмовне основе културе у ширем смислу, као и њеног комуниколошког аспекта, који сматрамо доминантним. Тема се односи на анализу трансформације садржаја тог појма сходно транзитивности епоха на овом простору, а која, сама по себи, условљава неопходност деелитизације културе, као услова широке прихватљивости и одрживости. У том контексту, активан однос архитекте према друштву и социјалним кретањима у целини, добија свој пуни смисао.
КУРИКУЛУМ: ДЕЕЛИТИЗАЦИЈА ПРОСТОРА КУЛТУРЕСТУДИО М03А – СЕМИНАР – 07:
ЦЕНТАР САВРЕМЕНЕ УМЕТНОСТИ – УМЕТНИЧКЕ ФОРМЕ
Наставник:
арх. Дејан Милетић, ванредни професор
Овим задатком се истражује успостављање односа између урбаног ткива Новог Београда са свим својим специфичностима и нових просторних структура које би обављале улогу Центра савремене уметности – простора промоције и места спознаје и специфичности савремених уметничких феномена.
Циљ је да се студенти упуте у елементе истраживачког рада који треба да претходи изради пројекта, и развију способност аналитичког и критичког мишљења.
КУРИКУЛУМ: ЦЕНТАР САВРЕМЕНЕ УМЕТНОСТИ – УМЕТНИЧКЕ ФОРМЕ