broj | šifra______ | Master akademske studije Arhitektura 2016/17 II godina – 3. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A23 | MASA-A23012 |
STUDIO M03A – SeminarCilj predmeta Cilj predmeta je određen pozicijom nastavne oblasti Seminar M01-A (M05) u okvirima Studija M01-A (M05) Master akademskih studija arhitektura (Integrisanih osnovnih i master akademskih studija arhitektura). Potreba da se studentima omogući izbalansirana ponuda različitih i savremenih pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja odredila je da Seminar M01-A (M05) postane autonomna oblast dela rada na Studiju koja u zavisnosti od načina rada na konkretnom kursu razvija visok stepen slobode izbora i unapređenja nezavisnih i individualnih radnih metoda. |
Lista izbornih projekata: |
STUDIO M03A – SEMINAR – 01:
ARHITEKTURA TRANSFORMACIJE I NOVI PEJZAŽ KULTURE GRADA
Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor
Novi objekti savremene arhitekture i zahtevi dinamičnih prestonih gradova u svetu u kojima arhitektura igra važnu ulogu u stvaranju savremenog pejzaža kulture su u fokusu. Beograd kao Metagrad, sada grad sa odlikama koje imaju različite svetske metropole. Teme su – grad i nasleđe, kultura, javni prostor, kontekst, postindustrijsko vreme, napuštene lokacije, nove potrebe, integrisani prostor, promena kulturnog pejzaža. Transformacije grada i artefakta arhitekture su u dinamičnoj funkciji programa, promene i događaja, a arhitektonski gest i transformacija stvaraju kulturni pejzaž metodama kao što su eksperiment, promena, pokret, dinamični i promenljivi sadržaji + aktivni program.
KURIKULUM: ARHITEKTURA TRANSFORMACIJE I NOVI PEJZAŽ KULTURE GRADASTUDIO M03A – SEMINAR – 02:
ARHITEKTURA I NAUKA – MUZEJ NAUKE I TEHNIKE
Nastavnik:
arh. Vladimir Lojanica, redovni profesor
Osnovni cilj seminara je razvijanje kreativnosti i laterarnog odnosa prema projektanskom procesu, tokom kojeg će se sticati dodatna znanja o pojmu nauke, o različitim fenomenima do kojih dolazi usled intenzivnog uticaja nauke na različite oblasti života, kao i o tome u kojoj meri i na koji način je nauka u mogućnosti da vrši uticaj na arhitektonsku teoriju i praksu. Krajnji cilj seminara je izrada finalnog elaborata u formi eksperimentalnog prototipa – modela primene naučno tehnoloških dostignuća na oblast arhitekture, pri čemu je tematski okvir direktno uslovljen radom na izradi arhitektonsko-urbanističkog projekta u okviru studija M03A.
KURIKULUM: ARHITEKTURA I NAUKA – MUZEJ NAUKE I TEHNIKESTUDIO M03A – SEMINAR – 03:
AUDITORIJUM GRADA – SLIKA GRADA
Nastavnik:
arh. Dejan Miljković, redovni profesor
Cilj predmeta je razvijanje sposobnosti za analizu i sintezu programskih i prostornih elemenata objekata namenjenih scenskom izvođenju. Konvencionalne i eksperimentalne metode projektovanja objekata namenjenih scenskom izvođenju istražuju se kroz teorijsku nastavu, gostujuća predavanja, projektantska iskustva, i posete objektima i institucijama. Od studenata se očekuje vođenje dnevnika skica i crteža sa terena, kao formiranje foto-eseja. Istražuje se stepen formalne i sadržajne otvorenosti i neposrednih odnosa između oblika savremenog teatarskog izvođenja i konvencionalnih i eksperimentalnih metoda projektovanja auditorijuma.
KURIKULUM: AUDITORIJUM GRADA – SLIKA GRADASTUDIO M03A – SEMINAR – 04:
URBANA ARHEOLOGIJA
Nastavnik:
dr Dragana Vasiljević Tomić, vanredni profesor
Sadržaj seminara prati metodski rad u Studiju na projektu Panoramski lift: Urbana arheologija Tašmajdana u Beogradu. Teorijska i praktična nastava podeljena je u tri celine koje grade okvir istraživačkog projektovanja: metodologija istraživanja kroz projekat, teorijski okvir istraživanja i tehnološki aspekt projekta.
KURIKULUM: URBANA ARHEOLOGIJASTUDIO M03A – SEMINAR – 05:
TIPOLOGIJA KOMPLEKSNOG PROJEKTA
Nastavnik:
mr Milan Vujović, vanredni profesor
Tipologija kompleksnog projekta je seminar koji je koncipiran kao teorijska baza projektantskog studija u okviru nastave na trećem semestru MASA. Osnovni cilj seminara se odnosi na izučavanje i proveravanje složenih tipoloških oblika u arhitekturi, čime se istovremeno pojačava teorijska i konceptualna tematizacija ovakvog rada. Kroz predavanja, prezentacije i diskusije, seminar nudi otvaranje niza pitanja vezanih za savremene projektantske zadatke u arhitekturi.
https://studioprojekatmv.wordpress.com/
KURIKULUM: TIPOLOGIJA KOMPLEKSNOG PROJEKTASTUDIO M03A – PROJEKAT – 06:
DEELITIZACIJA PROSTORA KULTURE
Nastavnik:
arh. Borislav Petrović, vanredni profesor
Cilj seminara je razumevanje pojmovne osnove kulture u širem smislu, kao i njenog komunikološkog aspekta, koji smatramo dominantnim. Tema se odnosi na analizu transformacije sadržaja tog pojma shodno tranzitivnosti epoha na ovom prostoru, a koja, sama po sebi, uslovljava neophodnost deelitizacije kulture, kao uslova široke prihvatljivosti i održivosti. U tom kontekstu, aktivan odnos arhitekte prema društvu i socijalnim kretanjima u celini, dobija svoj puni smisao.
KURIKULUM: DEELITIZACIJA PROSTORA KULTURESTUDIO M03A – SEMINAR – 07:
CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UMETNIČKE FORME
Nastavnik:
arh. Dejan Miletić, vanredni profesor
Ovim zadatkom se istražuje uspostavljanje odnosa između urbanog tkiva Novog Beograda sa svim svojim specifičnostima i novih prostornih struktura koje bi obavljale ulogu Centra savremene umetnosti – prostora promocije i mesta spoznaje i specifičnosti savremenih umetničkih fenomena.
Cilj je da se studenti upute u elemente istraživačkog rada koji treba da prethodi izradi projekta, i razviju sposobnost analitičkog i kritičkog mišljenja.
KURIKULUM: CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UMETNIČKE FORME