broj | šifra______ | Master akademske studije Arhitektura 2017/18 I godina – 1. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A6 | MASA-A11011 |
STUDIO M01A – ProjekatCilj predmeta Osnove rada na kursevima Master akademskih studija postavljene su kroz ravnotežu izbora Studija M01-A (M05), M02-A i M03-A (M07) koji pokrivaju različitost savremenog i inovativnog pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja. Rad u studiju okružen je širokim stručnim interesovanjima arhitekture, urbanizma i tehnologija kao i saznanjima drugih naučnih disciplina. Sva sredstva se udružuju kako bi se formirala složena intelektualna celina koja apsorbuje razumevanje potreba savremenog društva. Obradom sve složenijih arhitektonskih zadataka podstiče se integralno razmišljanje kroz praktičan i teorijski odgovor studenata na kompleksnost urbanog okruženja. |
Lista izbornih projekata: |
Thomas Wright – Celestial Map of the Universe, 1742
STUDIO M01A – PROJEKAT:
4 ELEMENTA : 4 PAVILJONA : JURIJA GAGARINA : NOVI BEOGRAD
Nastavnik:
dr Vladimir Milenković, vanredni profesor
Isprojektovati Paviljon u zoni Bulevara Jurija Gagarina. Obim intervencije izabrati tako da odgovara realnoj prostornoj, ali i stilskoj mutaciji konteksta, u skladu sa zadatim programom. Četiri paviljona tematizovati osnovnim elementima: zemlja, voda, vazduh, vatra, a infrastrukturu posmatrati kao peti element: etar. Program paviljona definisati u polju nauke, obrazovanja, sporta i rekreacije, šire posmatrano i u polju usluga koje su komplementarne savremenom univerzitetskom životu i radu.
“Zamislite kompleksnost u kojoj nije reč samo o tome da se nosi zemlja, voda, vazduh i vatra, već da se, iskreno, zauvek, i univerzalno poseduje gravitacija, elektromagnetizam, jaka nuklearna i slabe nuklearne sile (a da ne pominjemo nijednu posebnu silu koja tek treba da bude otkrivena). Vreme je da se vratimo Etru kao naučno prihvaćenoj sili, pre nego grčkoj mitologiji.”
D. J. O’Donnell, S.E. Bell, Plato and Aristotle’s Ether: Revisited and Redefined, 2013
PIOVENEFABI + Stefano Graziani + YellowOffice – Liqeni i Kasharit, projekat parka, Tirana, Albanija, 2014.
STUDIO M01A – PROJEKAT:
ADA CIGANLIJA – OAZA EDUKACIJE
Nastavnik:
arh. Goran Vojvodić, vanredni profesor
Prostorni okvir zadatka predstavlja Ada Ciganlija – rekreativni centar Beograda. Koristeći se karakterom i bonitetom zatečene infrastrukture, analizom morfologije terena kao i prepoznavanjem nedostajućih sadržaja potrebno je kreirati edukativni kompleks na/pored vode. Ovaj centar bi predstavljao, ne samo „ostrvo edukacije“ u urbanom okruženju, već i relevantan činilac unapređenja same lokacije i društvenu dobit šireg značaja.
Cilj projektnog zadatka je iniciranje analitičkog razmišljanja, razvijanja sposobnosti sagledavanja, kao i prepoznavanja karaktera i osobenosti predložene lokacije. Poseban akcenat je na unapređenju prostora i njegovih kvaliteta kroz projektovanje prepoznatih i inovativnih sadržaja, sa ciljem proširenja edukativne i prateće delatnosti. Osnovni cilj rada je popularizacija edukacije kroz projektovanje formalnih i/ili neformalnih vidova obrazovanja i okupljanja u skladu sa savremenim trendom arhitektonskog oblikovanja.
KURIKULUM: ADA CIGANLIJA – OAZA EDUKACIJEFoto © Ivan Rašković
STUDIO M01A – PROJEKAT:
ARHITEKTURA MIRA: VOJNO VEŽBALIŠTE KOVIN
Nastavnik:
arh. Ivan Rašković, vanredni profesor
Isprojektovati na arhitektonsko-urbanističkom nivou prostorno-programsko okruženje, odnosno pejzaž kojim se ostvaruje veza između zatečene vojne infrastrukture i njene moguće civilne upotrebe u mirnodopskim uslovima.
KURIKULUM: ARHITEKTURA MIRA: VOJNO VEŽBALIŠTE KOVINC3 354: Territory, Beauty And Monument – Stonehenge Visitor Centre, Velika Britanija | Foto © C3 Publishing
STUDIO M01A – PROJEKAT:
VIZITORSKO – EDUKATIVNI CENTAR
OBEDSKA BARA
Nastavnik:
dr Aleksandar Videnović, docent
U skladu sa tematskim okvirom, koji apostrofira areale i prirodu kao kontekst u projektovanju celina, zadatak predstavlja osmišljavanje i sofisticirano uklapanje višenamenskih, prvenstveno vizitorsko – edukativnih sadržaja na lokalitetu i u ambijentima koje karakterišu dominirajuća naturalnost i promenljivost pejzaža.
KURIKULUM: VIZITORSKO – EDUKATIVNI CENTARFoto: Aleksandar Ristić Rista, 2014.
STUDIO M01A – PROJEKAT:
EKSPERIMENTARIJUM NA ZVEZDARI
Nastavnik:
dr Milan Maksimović, docent
Cilj zadatka je projektovanje idejnog, programskog i arhitektonsko-urbanističkog rešenja novog istraživačko-edukativnog centra na Zvezdari, sa razvijenom programskom i prostornom organizacijom.
KURIKULUM: EKSPERIMENTARIJUM NA ZVEZDARIRyoji Ikeda – C4I, Musée D’Art Contemporain De Montréal, Kanada, 2014. | © Ryoji Ikeda
STUDIO M01A – PROJEKAT:
NASTAVNI HAB U ZEMUNU I DIGITALNE PLATFORME GRADA: START UP CITY
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
Nastavni hab je zamišljen kao mesto razmene znanja studenata, fakulteta, preduzetnika i lokalnog stanovništva. Istražuje fenomen međusobne saradnje kroz zajedničko rešavanje nepredvidivih nastavnih procesa u okruženju novih tehnologija. Sa druge strane, tehnologija stvara uslove za nove interakcije i širenje društvenih mreža uz aktivizam i globalni talas društvenih inovacija.
KURIKULUM: NASTAVNI HAB U ZEMUNU I DIGITALNE PLATFORME GRADA: START UP CITYManuel Casanueva, Escuela de Valparaíso, Giro y realce de triple cortejo sobre volutas, 1975. | Foto © José Vial Armstrong, Escuela de Arquitectura y Diseño, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
STUDIO M01A – PROJEKAT:
NOVA ŠKOLA ARHITEKTURE KAO POKRETAČ OBNOVE GRADSKOG TKIVA
Nastavnik:
dr Đorđe Stojanović, docent
Studenti će imati zadatak da osmisle arhitektonsko rešenje nove arhitektonske škole-fakulteta. Složenost zadatka se ogleda u potrebi za preispitivanjem prinicipa savremnog arhitektonskog obrazovanja i programa kao i njihovoj adekvatnosti u odnosu na trenutne i buduće potrebe društva.
KURIKULUM: NOVA ŠKOLA ARHITEKTURE KAO POKRETAČ OBNOVE GRADSKOG TKIVAPierre Pellegrini – Infinity
STUDIO M01A – PROJEKAT:
SAVREMENA “GIMNAZIJA”
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, vanredni profesor
Tematski okvir – Arhitektura kao učesnik u obrazovanju_Prostori edukacije
Programski okvir – Savremena „Gimnazija“ – prostori za učenje, istraživanje, komunikaciju, izlaganje, sport, performans, predah… sa svim neophodnim pratećim sadržajima namenjeni učenicima srdenjoškolskog uzrasta.
Prostorni okvir – po izboru studenta jedna od dve lokacije u Beogradu:
1. segment bloka 44 u Novom Beogradu, južni deo uz Gandijevu ulicu
2. segment bloka između ulica Teodora Drajzera, Bulevara Vojvode Putnika i Radanske
Veština da se arhitektonskom intervencijom ponudi programski i prostorni model transformacije.
Aeroput, Jugoslavija, 1935.
STUDIO M01A – PROJEKAT:
TURISTIČKI EDUKATORIJUM
Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, docent
Projektni zadatak je postavljen kroz pitanje primene i primenljivosti savremenih oblika edukacije u turizmu i arhitektonskih implikacija koje proizilaze iz istraživanja na relaciji: od edukacije turističkih radnika do edukacije turista.
KURIKULUM: TURISTIČKI EDUKATORIJUMFoto © Katrin Korfmann
STUDIO M01A – PROJEKAT:
FABRIKA OBRAZOVANJA. AUTOPUT E70: BLOK 29, 32, 33, 34
Nastavnik:
arh. Milan Đurić, vanredni profesor
Projektovati FABRIKU OBRAZOVANJA, Auto put E70, kao ideju da je savremeno programski kontrolisano, prostorno promenljivo i vremenski bezgranično. Projektovati novi koncept škole kroz paradoks klasičnog i meta-otvorenog sistema da bi se programirala nova (post)struktura edukacije između ideloškog i samoregulativnog.
KURIKULUM: FABRIKA OBRAZOVANJA. AUTOPUT E70: BLOK 29, 32, 33, 34SANAA – Louvre-Lens Museum, Francuska | Izvor
STUDIO M01A – PROJEKAT:
CENTAR SIMULTANIH STUDIJA UMETNOSTI – ARHITEKTURE – MEDIJA: OBALE KULTURE
Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor
Projektovati umetnički edukativni centar simultanih studija u kome će se sticati nova teorijska i praktična znanja i veštine, usavršavati i proizvoditi dela u kreativnoj atmosferi (srodnih) umetničkih oblasti u kontekstu izuzetnih urbanih i prirodnih karakteristika. Aktiviranje samostalne, autentične i kreativne pozicije studenta u temi.
KURIKULUM: CENTAR SIMULTANIH STUDIJA UMETNOSTI – ARHITEKTURE – MEDIJA: OBALE KULTURE