број | шифра______ | Мастер академске студије Архитектура 2017/18 I година – 1. семестар МОДУЛ АРХИТЕКТУРА |
---|---|---|
А7 | МАСА-А11012 |
СТУДИО М01А – СеминарЦиљ предмета Циљ предмета је одређен позицијом наставне области Семинар М01-А (М05) у оквирима Студија М01-А (М05) Мастер академских студија архитектура (Интегрисаних основних и мастер академских студија архитектура). Потреба да се студентима омогући избалансирана понуда различитих и савремених приступа материји архитектонско-урбанистичког пројектовања одредила је да Семинар М01-А (М05) постане аутономна област дела рада на Студију која у зависности од начина рада на конкретном курсу развија висок степен слободе избора и унапређења независних и индивидуалних радних метода. |
Листа изборних семинара: |
Ryoji Ikeda – C4I, Musée D’Art Contemporain De Montréal, Канада, 2014. | © Ryoji Ikeda
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
АРХИТЕКТОНСКИ ДИЈАГРАМ
Наставник:
арх. Александру Вуја, ванредни професор
Архитектонски дијаграм је област примене знања о концептуализацији идеје где се поставком дијаграмске програмске целине студенти уводе у просторно-програмске концепте и моделе и њихово превођење у интеракцији идеје и реализације идеје.
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТОНСКИ ДИЈАГРАМHans Hollein – носач авиона у пејзажу, 1964.
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
АРХИТЕКТУРА И КОНТЕКСТ
Наставник:
арх. Иван Рашковић, ванредни професор
Општи циљ семинара је разумевање односа архитектуре и контекста као мреже комплексних интерелација. Тематске јединице су засноване на теоријским објашњењима и поставкама комплексних, свеобухватних и међузависних система интеракције између корисника, објеката, концепта и контекста.
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТУРА И КОНТЕКСТRobert Fludd – Теорија четири елемента, модел, 1617.
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
АРХИТЕКТУРА И МЕТАМАТЕРИЈАЛНОСТ*
Наставник:
др Владимир Миленковић, ванредни професор
Развијање способности за анализу и синтезу филозофско-естетских и просторно-програмских елемената од значаја за истраживачки пројекат у којем се космолошко питање материјалности разрешава кроз геометрију облика и његову архитектонску тематизацију, на линији између наратива и чисте геометрије.
*термин метаматеријалност преузет од др Ане Вигњевић (Архитектура и пејзажни код – оглед о трансформацији материјалног)
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТУРА И МЕТАМАТЕРИЈАЛНОСТ*Manuel Casanueva, Escuela de Valparaíso, Giro y realce de triple cortejo sobre volutas, 1975. | Фото © José Vial Armstrong, Escuela de Arquitectura y Diseño, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
АРХИТЕКТОНСКО ОБРАЗОВАЊЕ И КОНЦЕПТУАЛНИ / ВИЗУЕЛНИ ДОЖИВЉАЈ ПРОСТОРА
Наставник:
др Ђорђе Стојановић, доцент
Семинар има за циљ да кроз низ примера упоза студенте са методологијама формирања архитектонског концепта од визије, изјаве па до визуализације архитектонске идеје.
Више инфoрмација: http://blog.4ofseven.com/
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТОНСКО ОБРАЗОВАЊЕ И КОНЦЕПТУАЛНИ / ВИЗУЕЛНИ ДОЖИВЉАЈ ПРОСТОРАФото: Александар Ристић Риста, 2014.
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
ЕКСПЕРИМЕНТАРИЈУМ – КОМПАРАТИВНА СТУДИЈА ПРОГРАМА
Наставник:
др Милан Максимовић, доцент
Општи циљ семинара је испитивање програмских потенцијала и облика комплементарних форми едукације и различитих начина промоције науке. У посебном погледу, циљ је да се критички преиспитају различити програмски приступи и да се формира аутентична програмска концепција у односу на просторни и друштвени контекст.
КУРИКУЛУМ: ЕКСПЕРИМЕНТАРИЈУМ – КОМПАРАТИВНА СТУДИЈА ПРОГРАМАРафаел – Атинска школа, детаљ
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
ИНТЕЛЕКТУАЛНА ЕМАНЦИПАЦИЈА
Наставник:
арх. Милан Ђурић, ванредни професор
Силабусом семинара разматра се питање односа захтева за интелектуалном еманципацијом ученика и могућности адекватног архитектуралног одговора на овакав захтев за универзалним подучавањем.
КУРИКУЛУМ: ИНТЕЛЕКТУАЛНА ЕМАНЦИПАЦИЈАPat Andrea: Construction Workers. Drawing Now, Paris 2014.
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
ОБАЛЕ КУЛТУРЕ ГРАДА : АРХИТЕКТУРА И ИДЕНТИТЕТ
Наставник:
арх. Зоран Лазовић, редовни професор
У фокусу су феномени које доносе захтеви динамичних престоних градова у свету у којима архитектура игра важну улогу у стварању савременог пејзажа културе. Архитектонски гест и трансформација стварају културни пејзаж – ОБАЛЕ културе покретом, променом, садржајима експериментом: динамични променљиви садржаји + активни програм = перманентни догађај.
КУРИКУЛУМ: ОБАЛЕ КУЛТУРЕ ГРАДА : АРХИТЕКТУРА И ИДЕНТИТЕТPierre Pellegrini – Infinity
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
ОБРАЗОВАЊЕ ДАНАС – OДНОСИ И УТИЦАЈИ
Наставник:
арх. Весна Цагић Милошевић, ванредни професор
Настава на семинару подршка је раду на пројекту у Студију М01А – пројекат_Савремена “Гимназија”
КУРИКУЛУМ: ОБРАЗОВАЊЕ ДАНАС – OДНОСИ И УТИЦАЈИC3 354: Territory, Beauty And Monument – Stonehenge Visitor Centre, Велика Британија | Фото © C3 Publishing
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
ПРИРОДНЕ И СТВОРЕНЕ ВРЕДНОСТИ КАО АРХИТЕКТОНСКИ КОНТЕКСТ
Наставник:
др Александар Виденовић, доцент
Семинар је посвећен проширењу сазнања будућих пројектаната о потреби темељног сагледавања, опсежне анализе и поштовања контекста, код интервенисања у конкретном простору и времену, односно при уважавању сложености и слојевитости генезе и карактера непосредног, природног или створеног окружења или у коме се пројектује и гради.
КУРИКУЛУМ: ПРИРОДНЕ И СТВОРЕНЕ ВРЕДНОСТИ КАО АРХИТЕКТОНСКИ КОНТЕКСТLaura Berger – илустрација
СТУДИО М01А – СЕМИНАР:
ПРОЈЕКТНИ ЗАДАТАК
Наставник:
арх. Горан Војводић, ванредни професор
Настава на семинару има за циљ развијање способности да се, кроз анализу и синтезу просторних и програмских садржаја, препознају посебности објеката образовања. Формирањем критичког става, истраживањем релевантних примера из савремене архитектонске праксе, студенти креирају пројектни оквир за даљи рад на пројекту.
КУРИКУЛУМ: ПРОЈЕКТНИ ЗАДАТАКHans Palmboom – документарна фотографија
СТУДИО М01А – ПРОЈЕКАТ:
ПРОЈЕКТНИ ЗАДАТАК – СИМУЛАЦИЈА
Наставник:
арх. Небојша Фотирић, доцент
Циљ семинара је креирање симулације пројектног задатка као неопходног елемента у процесу пројектовања. Кроз истраживање специфичних архитектонских принципа, у односу на савремене друштвене појаве у граду, студенти стичу знања која им омогућавају стручну и одрживу предност приликом пројектовања комплексних архитектонских структура.
КУРИКУЛУМ: ПРОЈЕКТНИ ЗАДАТАК – СИМУЛАЦИЈА