broj | šifra______ | Master akademske studije Arhitektura 2017/18 I godina – 1. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A7 | MASA-A11012 |
STUDIO M01A – SeminarCilj predmeta Cilj predmeta je određen pozicijom nastavne oblasti Seminar M01-A (M05) u okvirima Studija M01-A (M05) Master akademskih studija arhitektura (Integrisanih osnovnih i master akademskih studija arhitektura). Potreba da se studentima omogući izbalansirana ponuda različitih i savremenih pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja odredila je da Seminar M01-A (M05) postane autonomna oblast dela rada na Studiju koja u zavisnosti od načina rada na konkretnom kursu razvija visok stepen slobode izbora i unapređenja nezavisnih i individualnih radnih metoda. |
Lista izbornih seminara: |
Ryoji Ikeda – C4I, Musée D’Art Contemporain De Montréal, Kanada, 2014. | © Ryoji Ikeda
STUDIO M01A – SEMINAR:
ARHITEKTONSKI DIJAGRAM
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
Arhitektonski dijagram je oblast primene znanja o konceptualizaciji ideje gde se postavkom dijagramske programske celine studenti uvode u prostorno-programske koncepte i modele i njihovo prevođenje u interakciji ideje i realizacije ideje.
KURIKULUM: ARHITEKTONSKI DIJAGRAMHans Hollein – nosač aviona u pejzažu, 1964.
STUDIO M01A – SEMINAR:
ARHITEKTURA I KONTEKST
Nastavnik:
arh. Ivan Rašković, vanredni profesor
Opšti cilj seminara je razumevanje odnosa arhitekture i konteksta kao mreže kompleksnih interelacija. Tematske jedinice su zasnovane na teorijskim objašnjenjima i postavkama kompleksnih, sveobuhvatnih i međuzavisnih sistema interakcije između korisnika, objekata, koncepta i konteksta.
KURIKULUM: ARHITEKTURA I KONTEKSTRobert Fludd – Teorija četiri elementa, model, 1617.
STUDIO M01A – SEMINAR:
ARHITEKTURA I METAMATERIJALNOST*
Nastavnik:
dr Vladimir Milenković, vanredni profesor
Razvijanje sposobnosti za analizu i sintezu filozofsko-estetskih i prostorno-programskih elemenata od značaja za istraživački projekat u kojem se kosmološko pitanje materijalnosti razrešava kroz geometriju oblika i njegovu arhitektonsku tematizaciju, na liniji između narativa i čiste geometrije.
*termin metamaterijalnost preuzet od dr Ane Vignjević (Arhitektura i pejzažni kod – ogled o transformaciji materijalnog)
KURIKULUM: ARHITEKTURA I METAMATERIJALNOST*Manuel Casanueva, Escuela de Valparaíso, Giro y realce de triple cortejo sobre volutas, 1975. | Foto © José Vial Armstrong, Escuela de Arquitectura y Diseño, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
STUDIO M01A – SEMINAR:
ARHITEKTONSKO OBRAZOVANJE I KONCEPTUALNI / VIZUELNI DOŽIVLJAJ PROSTORA
Nastavnik:
dr Đorđe Stojanović, docent
Seminar ima za cilj da kroz niz primera upoza studente sa metodologijama formiranja arhitektonskog koncepta od vizije, izjave pa do vizualizacije arhitektonske ideje.
Više informacija: http://blog.4ofseven.com/
KURIKULUM: ARHITEKTONSKO OBRAZOVANJE I KONCEPTUALNI / VIZUELNI DOŽIVLJAJ PROSTORAFoto: Aleksandar Ristić Rista, 2014.
STUDIO M01A – SEMINAR:
EKSPERIMENTARIJUM – KOMPARATIVNA STUDIJA PROGRAMA
Nastavnik:
dr Milan Maksimović, docent
Opšti cilj seminara je ispitivanje programskih potencijala i oblika komplementarnih formi edukacije i različitih načina promocije nauke. U posebnom pogledu, cilj je da se kritički preispitaju različiti programski pristupi i da se formira autentična programska koncepcija u odnosu na prostorni i društveni kontekst.
KURIKULUM: EKSPERIMENTARIJUM – KOMPARATIVNA STUDIJA PROGRAMARafael – Atinska škola, detalj
STUDIO M01A – SEMINAR:
INTELEKTUALNA EMANCIPACIJA
Nastavnik:
arh. Milan Đurić, vanredni profesor
Silabusom seminara razmatra se pitanje odnosa zahteva za intelektualnom emancipacijom učenika i mogućnosti adekvatnog arhitekturalnog odgovora na ovakav zahtev za univerzalnim podučavanjem.
KURIKULUM: INTELEKTUALNA EMANCIPACIJAPat Andrea: Construction Workers. Drawing Now, Paris 2014.
STUDIO M01A – SEMINAR:
OBALE KULTURE GRADA : ARHITEKTURA I IDENTITET
Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor
U fokusu su fenomeni koje donose zahtevi dinamičnih prestonih gradova u svetu u kojima arhitektura igra važnu ulogu u stvaranju savremenog pejzaža kulture. Arhitektonski gest i transformacija stvaraju kulturni pejzaž – OBALE kulture pokretom, promenom, sadržajima eksperimentom: dinamični promenljivi sadržaji + aktivni program = permanentni događaj.
KURIKULUM: OBALE KULTURE GRADA : ARHITEKTURA I IDENTITETPierre Pellegrini – Infinity
STUDIO M01A – SEMINAR:
OBRAZOVANJE DANAS – ODNOSI I UTICAJI
Nastavnik:
arh. Vesna Cagić Milošević, vanredni profesor
Nastava na seminaru podrška je radu na projektu u Studiju M01A – projekat_Savremena “Gimnazija”
KURIKULUM: OBRAZOVANJE DANAS – ODNOSI I UTICAJIC3 354: Territory, Beauty And Monument – Stonehenge Visitor Centre, Velika Britanija | Foto © C3 Publishing
STUDIO M01A – SEMINAR:
PRIRODNE I STVORENE VREDNOSTI KAO ARHITEKTONSKI KONTEKST
Nastavnik:
dr Aleksandar Videnović, docent
Seminar je posvećen proširenju saznanja budućih projektanata o potrebi temeljnog sagledavanja, opsežne analize i poštovanja konteksta, kod intervenisanja u konkretnom prostoru i vremenu, odnosno pri uvažavanju složenosti i slojevitosti geneze i karaktera neposrednog, prirodnog ili stvorenog okruženja ili u kome se projektuje i gradi.
KURIKULUM: PRIRODNE I STVORENE VREDNOSTI KAO ARHITEKTONSKI KONTEKSTLaura Berger – ilustracija
STUDIO M01A – SEMINAR:
PROJEKTNI ZADATAK
Nastavnik:
arh. Goran Vojvodić, vanredni profesor
Nastava na seminaru ima za cilj razvijanje sposobnosti da se, kroz analizu i sintezu prostornih i programskih sadržaja, prepoznaju posebnosti objekata obrazovanja. Formiranjem kritičkog stava, istraživanjem relevantnih primera iz savremene arhitektonske prakse, studenti kreiraju projektni okvir za dalji rad na projektu.
KURIKULUM: PROJEKTNI ZADATAKHans Palmboom – dokumentarna fotografija
STUDIO M01A – PROJEKAT:
PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA
Nastavnik:
arh. Nebojša Fotirić, docent
Cilj seminara je kreiranje simulacije projektnog zadatka kao neophodnog elementa u procesu projektovanja. Kroz istraživanje specifičnih arhitektonskih principa, u odnosu na savremene društvene pojave u gradu, studenti stiču znanja koja im omogućavaju stručnu i održivu prednost prilikom projektovanja kompleksnih arhitektonskih struktura.
KURIKULUM: PROJEKTNI ZADATAK – SIMULACIJA