број | шифра______ | Мастер академске студије Архитектура 2017/18 II година – 3. семестар ЗАЈЕДНИЧКИ ПРЕДМЕТИ ЗА СВЕ МОДУЛЕ (Модул – А, У, АТ, АК) |
---|---|---|
18 | МАСА-23020 |
Историја и теорија 3Предмети изборног блока: |
Листа изборних предмета: |
Akihisa Hirata, Bloomberg Pavillion, Tokyo, Japan, 2011.
МАСА-23020-01: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ СИМБОЛИЧКЕ И ЕСТЕТСКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ У АРХИТЕКТУРИ
Наставник:
др Владимир Мако, редовни професор
Двадесети век динамички интерпретира области симболичког и естетског у архитектури. Нова врста интерпретације може се посматрати као последица догађања на ширем теоретском плану и уобличења нових тумачења вредности симболичког и естетског у уметничкој креацији и утицају на посматрача. Као саставни део ових процеса, у двадесетом веку се јављају различите контрадикторности, сукоби и противуречни ставови ових тумачења. То се посебно осетило у области архитектонског стваралаштва. На шта је посебно утицало специфично повезивање симболизма и естетике у теоријама о уметничком стваралачком процесу. Обликовни квалитети, значења и друштвена улога архитектуре на тај начин су добили нове димензије и тумачења у односу на и идеје и ставове претходних епоха.
КУРИКУЛУМ: ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ СИМБОЛИЧКЕ И ЕСТЕТСКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ У АРХИТЕКТУРИЈерусалим – три симбола религије | Илустрација © Гордана Милошевић-Јевтић
МАСА-23020-02: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
РЕЛИГИЈА И АРХИТЕКТУРА
Наставник:
др Гордана Милошевић-Јевтић, доцент
У току рада на предмету РЕЛИГИЈА КУЛТУРА АРХИТЕКТУРА биће посебно посвећена пажња формирању три велике религије: јудеизма, хришћанства и ислама и њиховим међусобним релацијама, у појединачним и збирним елементима архитектуре. Пажња студената биће усмерена и ка тумачењу утицаја ових религија у стварању културног миљеа и појединих историјских прекретница ове три велике конфесије, као и њихов међусобни утицај на издвајање заједничких елемената у обликовању форме и стила у архитектури. Посебно ће се студенти упознати и са компаративним истраживањима и анализама које се односе на установљавање облика и симболике сакралне архитектуре. У интерактивном раду са студентима требало би да се отворе питања везана за порекло сакралне архитектуре, као и са савременом методологијом и приступом у њиховом пројектовању.
КУРИКУЛУМ: РЕЛИГИЈА И АРХИТЕКТУРА
Сабор код Грачанице | Аутор фотографије: Бранислав Нушића, око 1895. Извор: Нова Искра, III, 7 (1901)
МАСА-23020-03: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
АРХИТЕКТУРА И НАЦИОНАЛНИ ИДЕНТИТЕТ
Наставник:
др Александар Игњатовић, ванредни професор
Какве су биле улоге архитектуре у доба настанка модерних европских нација и националних идентитета у 19. и првој половини 20. века? На који начин архитектуру посматрати не кроз призму историје стилова, форми, типова, ауторских концепата и биографија и др., већ као образац преношења смисла? Одговори на наведена питања могу бити од значаја не само за теоријско проучавање и историзацију односа између архитектуре, друштва и политичког дискурса модерног доба, већ и за критичко промишљање архитектуре као „аутономне” дисциплине. Настава на предмету „Архитектура и национални идентитет” посвећена је потрази за овим одгoворима.
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТУРА И НАЦИОНАЛНИ ИДЕНТИТЕТФото: др Марија Маруна
МАСА-23020-04: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
ТЕОРИЈА ПЛАНИРАЊА
Наставник:
др Марија Маруна, ванредни професор
Савремени градови са својим сложеним проблемима и бројним конфликтима захтевају промену професионалног приступа у усмеравању развоја. Циљ курса је упознавање са улогом струке у измењеном економском, институционалном и културном оквиру. Планирање се посматра као делатност која подразумева управљање како производима тако и процесима планирања. Кроз презентацију и анализу примера урбане интервенције студенти се упознају са улогом различитих актера, приватних и јавних у решавању друштвених проблема и омогућавању и подстицању развоја. Посебан нагласак је на разумевању партиципативног/колаборативног процеса као и институционалног и организационог оквира стратешких и просторних планова и пројеката просторног развоја у условима конфликтних циљева развоја.
КУРИКУЛУМ: ТЕОРИЈА ПЛАНИРАЊАИзвор фотографије: LAG Zagora
МАСА-23020-05: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3 (МАСИУ-23050-05):
ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА
Наставник:
др Ксенија Лаловић, ванредни професор
Програм има за циљ да прошири свест студената о развојном току филозофске и теоријске утемељености концепта одрживости и одрживог развоја, пружи основ за разумевање различитих кључних глобалих позиција односа према операционализацији концепта одрживости. Усмерен ка развоју критичке позиције и способности препознавања концептуалних приступа добрим праксама одрживости, студенти ће истраживати могућности имплементације CLLD – Community Led Local Development у контексту Србије, а на примеру Општина Неготин и Чајетина. Програм се изводи у оквиру међународног пројекта: Learning economies. Modelling Community-Led Local Development for the sustainable economic trajectories of the Negotin and Zlatibor regions, у оквиру билатерарног програма научне и технолошке сарадње Република Италије и Србије.
КУРИКУЛУМ: ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈАHerzog & de Meuron Architekten – Messe Basel New Hall, Базел, Швајцарска | Фото © др Александра Крстић-Фурунџић
МАСА-23020-07: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
ИНОВАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ И СКЛОПОВИ У АРХИТЕКТУРИ
Наставник:
др Александра Крстић-Фурунџић, редовни професор
Дефинисање појма “иновативна архитектура”. Како настаје иновативна архитектура? Филозофија рада у процесу пројектовања који тежи иновативним концептима у архитектури; пројектовање иновативних техничких решења применом савремених материјала и система; иновативни склопови омотача зграда (адаптивни, од композитних материјала, медија фасаде, мембранске фасаде, металне фасаде, еко-фасаде, вегетативне фасаде,..); примена иновативних композитних материјала и конструкција у ентеријеру; интелигентни системи у архитектури, хибридна архитектура.
Знања стечена кроз теоретску наставу на овом предмету доприносе континуалној едукацији студената из области примене напредних технологија у архитектури.
КУРИКУЛУМ: ИНОВАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ И СКЛОПОВИ У АРХИТЕКТУРИ