број | шифра______ | Мастер академске студије Архитектура 2018/19 II година – 3. семестар ЗАЈЕДНИЧКИ ПРЕДМЕТИ ЗА СВЕ МОДУЛЕ (Модул – А, У, АТ, АК) |
---|---|---|
18 | МАСА-23020 |
Историја и теорија 3Предмети изборног блока: |
Листа изборних предмета: |
Akihisa Hirata, Bloomberg Pavillion, Tokyo, Japan, 2011.
МАСА-23020-01: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ СИМБОЛИЧКЕ И ЕСТЕТСКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ У АРХИТЕКТУРИ
Наставник:
др Владимир Мако, редовни професор
Двадесети век динамички интерпретира области симболичког и естетског у архитектури. Нова врста интерпретације може се посматрати као последица догађања на ширем теоретском плану и уобличења нових тумачења вредности симболичког и естетског у уметничкој креацији и утицају на посматрача. Као саставни део ових процеса, у двадесетом веку се јављају различите контрадикторности, сукоби и противуречни ставови ових тумачења. То се посебно осетило у области архитектонског стваралаштва. На шта је посебно утицало специфично повезивање симболизма и естетике у теоријама о уметничком стваралачком процесу. Обликовни квалитети, значења и друштвена улога архитектуре на тај начин су добиле нове димензије и тумачења у односу на идеје и ставове претходних епоха.
КУРИКУЛУМ: ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ СИМБОЛИЧКЕ И ЕСТЕТСКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ У АРХИТЕКТУРИ
Сабор код Грачанице | Аутор фотографије: Бранислав Нушића, око 1895. Извор: Нова Искра, III, 7 (1901)
МАСА-23020-03: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
АРХИТЕКТУРА И НАЦИОНАЛНИ ИДЕНТИТЕТ
Наставник:
др Александар Игњатовић, ванредни професор
У свом гласовитом огледу о пореклу и проблему нација Бенедикт Андерсон је тврдио да нације нису стварне, већ замишљене заједнице. Оне су настале кроз процес уобличавања модерног субјекта у контексту 19. века и представљају супротност од онога што национални наративи тврде – оне су савремене, инвентоване и инструменталне, а не древне, укорењене и природне. Начин на који архитектура и визуелна култура учествују у замишљању нација јесте тематски оквир наставе на предмету.
КУРИКУЛУМ: АРХИТЕКТУРА И НАЦИОНАЛНИ ИДЕНТИТЕТФото: др Марија Маруна
МАСА-23020-04: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
ТЕОРИЈА ПЛАНИРАЊА
Наставник:
др Марија Маруна, ванредни професор
Савремени градови са својим сложеним проблемима и бројним конфликтима захтевају промену професионалног приступа у усмеравању развоја. Циљ курса је упознавање са улогом струке у измењеном економском, институционалном и културном оквиру. Планирање се посматра као делатност која подразумева управљање како производима тако и процесима планирања. Кроз презентацију и анализу примера урбане интервенције студенти се упознају са улогом различитих актера, приватних и јавних у решавању друштвених проблема и омогућавању и подстицању развоја. Посебан нагласак је на разумевању партиципативног/колаборативног процеса као и институционалног и организационог оквира стратешких и просторних планова и пројеката просторног развоја у условима конфликтних циљева развоја.
КУРИКУЛУМ: ТЕОРИЈА ПЛАНИРАЊАПилот студија оперативних могућности унапређења приступачности физичког окружења у Србији, (2018), Удружење “LIMITLESS”
МАСА-23020-05: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3 (МАСИУ-23050-05):
ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА
Наставник:
др Ксенија Лаловић, ванредни професор
Програм има за циљ да прошири свест студената о развојном току филозофске и теоријске утемељености концепта одрживости и одрживог развоја, пружи основ за разумевање различитих кључних глобалих позиција односа према операционализацији концепта одрживости. Усмерен ка развоју критичке позиције и способности препознавања концептуалних приступа добрим праксама одрживости, студенти ће истраживати начине имплементације концепта универзалног дизајана – Design for All Community у контексту Европске уније. Програм се се реализује у оквиру споразума сарадње Архитектонског факултета и удружења „Limitless”, а под покровитељством Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Републике Србије.
КУРИКУЛУМ: ТЕОРИЈСКЕ ОСНОВЕ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈАHerzog & de Meuron Architekten – Messe Basel New Hall, Базел, Швајцарска | Фото © др Александра Крстић-Фурунџић
МАСА-23020-07: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
ИНОВАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ И СКЛОПОВИ У АРХИТЕКТУРИ
Наставник:
др Александра Крстић-Фурунџић, редовни професор
Дефинисање појма “иновативна архитектура”. Како настаје иновативна архитектура? Филозофија рада у процесу пројектовања који тежи иновативним концептима у архитектури; пројектовање иновативних техничких решења применом савремених материјала и система; иновативни склопови омотача зграда (адаптивни, од композитних материјала, медија фасаде, мембранске фасаде, металне фасаде, еко-фасаде, вегетативне фасаде,..); примена иновативних композитних материјала и конструкција у ентеријеру; интелигентни системи у архитектури, хибридна архитектура.
Знања стечена кроз теоретску наставу на овом предмету доприносе континуалној едукацији студената из области примене напредних технологија у архитектури.
КУРИКУЛУМ: ИНОВАТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ И СКЛОПОВИ У АРХИТЕКТУРИАрхеолошко налазиште Феликс Ромулијана код Зајечара | Фото © др Марко Николић
МАСА-23020-08: ИСТОРИЈА И ТЕОРИЈА 3:
АНТИЧКО НАСЛЕЂЕ У РЕГИОНУ
Наставници:
др Владимир Мако, редовни професор
др Марко Николић, доцент
Циљ предмета је да се студенти упознају са проблемима везаним за проучавање и обнову карактеристичних примера античког наслеђа у региону, како би проширили и усавршили своја теоријска знања стечена на основним академским студијама. Осим продубљивања сазнања везаних за историјски развој, просторне и архитектонске карактеристике и вредности античких локалитета у региону, циљ је да студенти дају властите предлоге њихове заштите, презентације и укључивања у савремени живот.
КУРИКУЛУМ: АНТИЧКО НАСЛЕЂЕ У РЕГИОНУ