broj | šifra______ | Master akademske studije Arhitektura 2018/19 II godina – 3. semestar MODUL ARHITEKTURA |
---|---|---|
A24 | MASA-A23013 |
STUDIO M03A – RadionicaCilj predmeta Osnovni cilj je razvijanje sticanje praktičnog iskustava i razvijanje kreativnosti. Iskustvo koncentrisanih projektantskih radionica kao oblika stručne prakse pruža mogućnost studentima da razviju sposobnosti brzog i efikasnog donošenja projektantskih odluka. Program radionica doprinosi i sticanju dodatnih znanja o praktičnim procedurama, u meri u kojoj one vrše uticaj na kvalitet arhitektonskog projekta. |
Lista izbornih projekata: |
Luna Park © James Gulliver Hancock
STUDIO M03A – RADIONICA – 01:
CRTEŽ KAO KRITIČKI ALAT ISTRAŽIVANJA
Nastavnik:
mr Milan Vujović, redovni profesor
Osnovni cilj radionice je da studenti ispitaju teritoriju efemernog spektakla kroz crtež kao kritički alat istraživanja i time uspostave osnovne parametre za rekonceptualizaciju LUNA-parka.
Istraživanje kroz crtež se sprovodi kroz različite tehnike, u odnosu na interesovanja studenta i specifičnost projekta. Težište je usmereno ka ispitivanju pojma efemernosti kroz crtež, kako bi se ostvarila specifičnost svakog projekta, ali istovremeno i dobila što sveobuhvatnija analiza teme. Rezultat radionice predstavlja skup crteža studenta, koji može da se sagledava i kao pregled kritičkog mišljenja o temi kroz crtež.
Issey Miyake – Just Because. | Izvor: http://testpressing.org/2012/09/just-because-033-issey-miyake/
STUDIO M03A – RADIONICA – 02:
SLIKE U OKU – MULTIMEDIJI I ARHITEKTURA
Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor
Kreativno predstaviti artefakt kulture sa master studio projekta u predviđenom kontekstu, i/ili u jednom novom kontekstu – metagradu. Potrebno je stvoriti ubedljive slike i/ili video animacije uklopljene u izabrani kontekst i/ili više različitih konteksta. Poželjno je stvoriti saznanja i iskustvo o važnosti dinamičnog, efektnog, interaktivnog, multimedijalnog predstavljanja ideja, koncepta i samog projekta, i ukazivanja na posebne vrednosti rada na kreativan, originalan, sažet, estetski, duhovit i dramski način.
KURIKULUM: SLIKE U OKU – MULTIMEDIJI I ARHITEKTURAlongiy – _ROG.RTS_, Cyberpunk character artwork | Izvor ilustracije: From Up North
STUDIO M03A – RADIONICA – 03:
PREZENTACIJA U ARHITEKTURI
Nastavnik:
arh. Vladimir Lojanica, redovni profesor
Cilj radionice je uvežbavanje prezentacionih sposobnosti kao jednog od neizostavnih alata neophodnih za uspešnu arhitektonsku praksu danas. Tokom trajanja radionice studenti će biti podsticani da kroz teorijski i praktičan rad stiču znanja o širokim mogućnostima prezentacije arhitektonskih projekata, ali i da razviju kritički stav prema sopstvenom arhitektonskom ostvarenju. Kroz rad na jednom multimedijalnom prilogu prezentovaće se specifična prostorna situacija, čija će tema i prostorni okvir biti tangentno vezani za rad na studio projektu M03A.
KURIKULUM: PREZENTACIJA U ARHITEKTURIKula od peska, avgust 2018. Kulu modelovao: Miloš Stojković | Foto © Vesna Dobričić
STUDIO M03A – RADIONICA – 04:
KAKO SE GRADI KULA OD PESKA
Nastavnik:
arh. Dejan Miljković, redovni profesor
Radionica „Kako se gradi Kula od peska” istražujuje i nudi apstrahovane i intuitivne načine promišljanja gradnje/pravljenja/modelovanja jednog objekta (strutkure) koja formalno i po temi, pripada elementu vode, a kroz oblikovanje izabranog materijala. U toku radionice istraživaće se pojavnost i manifestacije vode u procesima arhitektonskog promišljanja. Cilj je upoznavanje studenata sa kompleksnim odnosima volumena, struktura i funkcija, izradom fizičkog modela, u cilju savladavanja specifičnih pristupa rešavanju savremenih projektantskih problema akvatekture, a kroz fotografiju modela i foto-esej kao proizvoda istraživanja rada na projektu i seminaru.
KURIKULUM: KAKO SE GRADI KULA OD PESKAFoto © Bojan Vasojević
STUDIO M03A – RADIONICA – 05:
GRADSKA GALERIJA – KULTUROLOŠKI PRESEK AMBIJENTA
Nastavnik:
arh. Borislav Petrović, redovni profesor
Cilj radionice je uvođenje, inače neformalnih, načina podučavanja studenata o aplikativnim mogućnostima arhitektonskog projektovanja kroz konkursne prakse, u nastavni program studija arhitekture. Polaznici master programa imaju priliku da se podrobnije upoznaju sa formiranjem potrebnih prethodnih stavova, kao i procesom izrade elaborata jednog arhitektonsko-urbanističkog konkursa.
Smisao ovako postavljene radionice jeste da naglasi značaj “institucije” konkursa u obrazovanju i nadoveže se na pozitivna iskustva koja su studenti generacijama stvarali u kompetitivnoj sferi struke.
KURIKULUM: GRADSKA GALERIJA – KULTUROLOŠKI PRESEK AMBIJENTARees, Casey: 01 Substrate (Everything, Every Detail) / 02 Signal to Noise (Software 1)
STUDIO M03A – RADIONICA – 06:
SONIČKI OTISAK
Nastavnik:
dr Dragana Vasiljević Tomić, vanredni profesor
Osnovni cilj radionice je razvijanje kreativnog i interpretativnog mišljenja o arhitektonskom prostoru u intermedijalnom diskursu, u kontekstu digitalne i postdigitalne teorije. Realizacijom eksperimenta prevođnja, transkripcije, ili superponiranja prostornog koncepta soničkim registrom, ovladava se osnovama dramaturgije i dizajna zvuka, dramatizacije i animacije prostora kao metodama projektantske ‘postprodukcije’ (Bourriaud, 2002) i razvijanja složenog estetskog plana prostora. U domenu reprezentacijskih tehnika komunikacije prostorih ideja, moć višemedijskog predstavljanja i dodeljivanja značenja kulturalnoj ekspresiji (Gooding, 2016) može se istražiti kroz transformativnu praksu ‘objekta-arhitektonskog koncepta’ u soničkom/sonifikovanom registru.
KURIKULUM: SONIČKI OTISAKFabian Franciszkiewicz – Climatic Oasis #464 | Izvor ilustracije: KooZA/rch
STUDIO M03A – RADIONICA – 07:
CENTAR KULTURE: KOMUNIKACIJA PROJEKTOM
Nastavnik:
arh. Goran Vojvodić, vanredni profesor
Cilj radionice predstavlja unapređenje samostalnog istraživačkog rada studenta kroz razvoj grafičkog izražavanja u oblasti arhitekture i prezentovanja arhitektonskog dela. Težište zadatka predstavlja osmišljavanje koncepta grafičke prezentacije gde se kroz ograničeni broj elemenata afirmiše ideja projekta.
KURIKULUM: CENTAR KULTURE: KOMUNIKACIJA PROJEKTOMKomemorativni logo povodom 30 godina javnog prostora El Peine del Viento u San Sebastijanu, Španija | © Eduardo Chillida
STUDIO M03A – RADIONICA – 08:
ARHITEKTONSKI MODEL
Nastavnik:
arh. Aleksandru Vuja, vanredni profesor
Cilj nastave je upoznavanje studenata sa arhitektonskim modelom kao sredstvom istraživanja projektantske ideje. Teorijska nastava izlaže načine korišćenja modela u projektantskom procesu kroz pregled tipova i pristupa izradi arhitektonskih modela kao fizičke prezentacije projektantske ideje.
KURIKULUM: ARHITEKTONSKI MODELNaslovna stranica knjige: Watkin, Christopher. French Philosophy Today: New Figures of the Human in Badiou, Meillassoux, Malabou, Serres and Latour. Edinburgh University Press, 2016.
STUDIO M03A – RADIONICA – 09:
“THE ACTION-IMAGE THE LARGE FORM”
Nastavnik:
arh. Milan Đurić, vanredni profesor
Kroz teorijsku nastava u okviru seminara studentima se nudi filozofski ali i tehnološko-estetski okvir za istraživanje projektantskog procesa kroz različit pregled tipova i pristupa u izradi (post)strukturalnih arhitektonskih modela kroz filmske medijume, tehnologije i estetike.
Praktična nastava se sastoji proizvodnje forme kratkog filma na potezu od akcije odnosno angažovanja (engagement) do nastajanja arhitektonskog imidža, slike ili informacije.
KURIKULUM: “THE ACTION-IMAGE THE LARGE FORM”Annual AA School and UCL Bartlett Graduation Show 2014, London, 2014. | Foto © Architecture for Future
STUDIO M03A – RADIONICA – 10:
KONCEPT / MODEL / TEKST
Nastavnik:
arh. Dejan Miletić, vanredni profesor
Kroz izradu arhitektonskih modela i pisanje teksta definisati jasan odnos prema konceptu konkretnog projektantskog zadatka.
KURIKULUM: KONCEPT / MODEL / TEKST