broj | šifra | Master akademske studije Integralni urbanizam 2015/16 – I godina – 2. semestar |
---|---|---|
07 | MASU M2.7. |
Izborni predmet 2 |
Lista izbornih predmeta: |
MASU M2.7. – Izborni predmet 2:
GRADSKI EKSPERIMENT
Nastavnik:
dr Vladimir Mihajlov, docent
Posmatrajući grad kao eksperiment in vivo, dolazimo do zaključka da mnogo varijabli utiče na njegov krajnji rezultat, i da on često ima krajnje neizvestan ishod. Međutim, bez obzira na to što je veštačke (in vitro) uslove u gradu gotovo nemoguće simulirati, postoje izvesne pravilnosti i relacije, “hemijske” reakcije koje se mogu pretpostaviti u živom eksperimentu zvanom grad. Prva grupa pretpostavki odnosi se na veze između fizičkog i društveno ekonomskog fenomena. Druga grupa je u vezi sa planiranjem, projektovanjem i regulativom u prostoru, sa naglaskom na razumevanju različitih interesa, znanja i logike delanja aktera (planeri, arhitekti, inženjeri, država, političari, investitori, advokati, preduzimači, treći sektor, itd.). Treću grupu pretpostavki obuhvataju zakonitosti/teorije razvijene u okviru različitih nauka: filozofije, sociologije, psihologije, geografije, ekonomije, ekologije. Konačno, četvrta grupa obuhvata vizionarske zamisli, utopije i idealne modele u okviru kojih su razvijene brojne zanimljive ideje koje su transformisale naučni i politički pogled na gradove i njihovu strukturu.
KURIKULUM: GRADSKI EKSPERIMENTLondon Eye, London, Velika britanija | Foto © Nataša Čolić
MASU M2.7. – Izborni predmet 2:
STRATEGIJA INTEGRALNOG URBANOG RAZVOJA – NOV INSTRUMENT PLANIRANJA U PROCESU INTEGRACIJE U EU
Nastavnik:
dr Ratka Čolić, docent
Razumevanje teorijskog okvira kolaborativnog planiranja i kritike, kao i njegove primene u savremenoj praksi evropskog planiranja kroz strategiju integralnog urbanog razvoja; Jačanje kritičke svesti studenata o aktuelnim istraživanjima i savremenoj praksi planiranja urbanog razvoja u zemljama EU i Srbiji; Razumevanje izrade strategije integralnog urbanog razvoja kao nove prakse planiranja; Razvijanje prenosivih i profesionalnih veština koje će omogućiti studentima da pokažu inicijativu i ličnu i profesionalnu odgovornost.
KURIKULUM: STRATEGIJA INTEGRALNOG URBANOG RAZVOJA – NOV INSTRUMENT PLANIRANJA U PROCESU INTEGRACIJE U EU