Modul 19 – Studio projekat 4 – sinteza
NAZIV PREDMETA:
MODUL 19 – Studio projekat 4 – sinteza: Kurs 19. – Studio projekat 4 – sinteza , 12 ESPB
GODINA STUDIJA:
III godina – 6. semestar Osnovnih akademskih studija Arhitektura – 2015/16.
Prostorni i tematski okvir zadatka:
Arhitektonsko-urbanistički projekat
Kraj g:rada
Arhitektonsko-urbanistički projekat stambene celine višeporodičnog stanovanja sa pratećim sadržajima u naselju Makiš, opština Čukarica, Beograd
Vrtni gradovi budućnosti, Future Spaces Foundation 2015 | © Borja Bonaque
Ciljevi i pristup nastavi:
Zadatak na predmetu Studio projekat 4-Sinteza u prolećnom semestru šk. 2015/16. godine u prostornom i tematskom smislu nadovezuje sa na zadatak iz prethodnog (petog) semestra sa predmeta Studio projekat 3- Urbanizam (Departman za urbanizam). Na taj način se ostvaruje kontinuitet u nastavi na osnovnim studijama i kroz međudepartmansku saradnju daje bolja slika studentima o značaju i osobinama profesije za koju se školuju. U prethodnom semestru obrađivana je zona naselja Makiš, opština Čukarica, kroz zadatak pod zajedničkim naslovom „Makiš – Beograd, novi deo grada“ koji je diferenciran u 12 mentorskih studija sa specifičnim metodološkim pristupom svakog od nastavnika- rukovodilaca studija. Rezultat tog rada predstavljaju studentski, urbanističko- arhitektonski projekti koji su razrađeni od konceptualnog, preko programskog nivoa pa sve do situacionog, saobraćajnog, regulaciono-volumetrijskog rešenja u razmeri 1/1000 i 1/500. Za potrebe rada u prolećnom semestru biće izabrani najuspešniji studentski projekti sa predmeta SP-3 Urbanizam, koji će poslužiti kao podloga za dalju analizu i projektovanje.
Širi tematski i prostorni okvir zadatka:
Širi prostorni okvir zadatka nalazi se na teritoriji opštine Čukarica, u okviru naselja Makiš. U odnosu na strukturu grada, pozicija lokacije na samom rubu, nameće kao istraživačko pitanje temu projektovanja novog gradskog KRAJA. Pojam kraja u kontekstu zadatka predstavlja kako arhitektonsko-urbanističku, tako i sociološku provokaciju, u okviru koje se prepliće niz tema koje mogu poslužiti kao konceptualna podloga za projektovanje novog gradskog bloka. U tom kontekstu, potrebno je preispitati i analizirati karakteristike arhitektonske, urbane, ali i društveno-socijalne fizionomije novog kraja. U prostornom smislu, kraj se sastoji iz više susedstava, prvenstveno određenih funkcijom stanovanja, ali istovremeno, to je i područje, mesto odrastanja ili boravka sa kojim se korisnici identifikuju i koji ih na neki način obeležavaju…
Projektni program:
Projektni program je baziran na tipologiji višeporodičnog stanovanja sa projektantskom proverom njenih savremenih konceptualnih, kontekstualnih i modelskih varijacija. Težište analitičkog rada u studiju je u domenu ispitivanja prostornih i programskih korelacija u novom GRADSKOM BLOKU. U programskom smislu, osim funkcije stanovanja, potrebno je predvideti i niz komplementarnih aktivnosti kao što su: trgovina, ugostiteljstvo, rekreacija, itd. U odnosu na pojedinačna urbanistička rešenja, ove aktivnosti mogu poslužiti kao konceptualna podloga za projektovanje ovih dodatnih sadržaja u sklopu stambenih objekata, ili u okviru posebnih objekata (vrtić, centar mesne zajednice, samoposluge, škola, sportski centar, itd) i to sa idejom da se naselju Makiš u budućnosti omogući održivi ekonomski i prostorni razvoj, sa akcentovanim ekološkim i sociološkim unapređenjima.
Cilj zadatka:
Ispitivanje novih tipoloških modela višeporodičnog stanovanja i njihova arhitektonska interpretacija jesu ključni cilj zadatka. Od studenata se očekuje predani rad uz primenu svih do sada usvojenih znanja sa studija, ali i kreativnost, projektantska hrabrost i odgovornost u pronalaženju novih, modernih pristupa temi koja se obrađuje. Konačni rezultat trebao bi da bude iskazan kroz izradu arhitektonsko- urbanističkog projekta koji je po svom sadržaju, značenju i prezentaciji internacionalno prepoznatljiv, komunikativan i jasan, a po načinu izrade individualan i potkrepljen čvrstim projektantskim i teorijskim stavovima.
Rukovodioci studija i saradnici sa Departmana za arhitekturu:
01. arh. Vladimir Lojanica, redovni profesor
02. arh. Dejan Miljković, redovni profesor
03. mr Milan Vujović, vanredni profesor
04. arh. Borislav Petrović, vanredni profesor
05. arh. Ivan Rašković, vanredni profesor
06. arh. Goran Vojvodić, vanredni profesor
07. dr Vladimir Milenković, vanredni profesor
08. dr Ana Nikezić, docent
09. arh. Miloš Nenadović, docent
10. dr Milan Maksimović, docent
11. arh. Miloš Komlenić, docent
12. dr Marija Milinković, docent
13. dr Đorđe Stojanović, docent
Rukovodioci studija i saradnici sa Departmana za urbanizam:
01. dr Aleksandra Stupar, vanredni profesor
02. dr Vladimir Mihajlov, docent
03. dr Milica Milojević, docent
Rukovodilac studijske celine:
mr Milan Vujović, vanredni profesor