Osnovne akademske studije prvog stepena.
Trajanje studija: 3 godine – 180 ESPB
5. semestar
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Teorija projekta 1 |
---|---|---|
44 | OASA-35010 |
Metodologija projektaRazvijanje sposobnosti za uočavanje i analizu strukture prostora u odnosu na postupak projektovanja – prepoznavanje elemenata i sklopova, i njihovih |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Organizacija prostora 3 |
---|---|---|
45 | OASA-35020 |
Industrija i trgovinaUpoznavanje studenata sa specifičnostima, karakteristikama, programskim sadržajima i metodima projektovanja trgovačkih i industrijskih objekata. Pored osnovnih načela lociranja, zoniranja, komponovanja i funkcionalnog rešavanja organizacije navedenih programa, studenti se upoznaju i sa njihovim specifičnim oblikovnim i konstruktivnim zahtevima i karakteristikama. KURIKULUM: Industrija i trgovina |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Graditeljsko nasleđe |
---|---|---|
46 | OASA-35030 |
Graditeljsko nasleđe u SrbijiKroz nastavu na predmetu Graditeljsko nasleđe u Srbiji studenti se upoznaju sa uslovima nastanka, uticajima, arhitektonskim karakteristikama i vrednostima nacionalne graditeljske baštine. Kroz proučavanje opštih tokova razvoja i odlika naselja i arhitekture na istorijskim i savremenim prostorima Srbije od praistorije do savremenog doba, studenti će se upoznati sa karakteristikama istorijske sakralne, profane i stambene arhitekture, što će upotpuniti njihova saznanja o vlastitoj graditeljskoj tradiciji i unaprediti njihove kreativne sposobnosti. KURIKULUM: Graditeljsko nasleđe u Srbiji |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Urbana obnova i planiranje 1 |
---|---|---|
47 | OASA-35040 |
Urbana analiza i planiranjeGrad je odraz društveno-ekonomskih i iznad svega političkih okolnosti u kojima se razvija. Fizička struktura kao krajnji i vidljivi proizvod je rezultat delovanja raznolikih učesnika i njihovih interesa. Razumljivo je da su vrednosni okviri učesnika različiti i shodno tome često u međusobnoj suprotnosti. Čiji interesi će se na kraju, u datoj situaciji, ostvariti, odn. koji skup vrednosti će prevagnuti, zavisi od snage moći učesnika. Demokratska društva podrazumevaju obezbeđene uslove za ravnopravno delovanje svih zainteresovanih učesnika. To se, pre svega, odnosi na institucije i načine donošenja i sprovođenja odluka. Institucije moraju obezbeđivati vladavinu prava, a proces odlučivanja držati transparentnim. Procedure donošenja odluka moraju biti jasne, a instrumenti njihovog sprovođenja efikasni. KURIKULUM: Urbana analiza i planiranje |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Arhitektonske tehnologije – Instalacije |
---|---|---|
48 | OASA-35050 |
InstalacijeOsposobljavanje studenata za izradu glavnih projekata vodovoda i kanalizacije za arhitektonske objekte. Upoznavanje sa savremenim instalacionim mrežama i uređajima u arhitektonskim objektima, njihova međusobna koordinacija i prostorne potrebe u objektima, kao i povezivanje na gradsku infrastrukturu. KURIKULUM: Instalacije RASPORED ZA VEŽBE: Instalacije |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Statika arhitektonskih konstrukcija 4 |
---|---|---|
49 | OASA-35060 |
Projektovanje i proračun konstrukcija 2Cilj nastave je sticanje osnovnih znanja u oblasti projektovanja i dimenzionisanja drvenih i metalnih konstrukcija arhitektonskih objekata. Usvojena znanja na ovom premetu doprineće povećanju obima znanja iz oblasti arhitektonskog konstrukterstva. KURIKULUM: Projektovanje i proračun konstrukcija 2 SPISKOVI: Projektovanje i proračun konstrukcija 2 |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Studio 03a |
---|---|---|
50 | OASA-35070 |
Studio 03a – Razvoj projektaCilj predmeta je da se studenti kroz različite faze i elemente arhitektonsko- urbanističkog projekta, kao simulacije postupka projektovanja zgrada, upoznaju sa potrebnim sadržajem tehničke dokumentacije, kao i sa relevantnom regulativom iz domena arhitektonskog projektovanja i građenja, sagledavajući normativne uticaje na sam proces projektovanja. Projektnim zadatkom se predviđa da se na zadatoj lokaciji projektuje TURISTIČKI INFO & MEDIA CENTAR BEOGRADA kao reprezentativni objekat grada. Projektovati centar kao prostor fleksibilne organizacije namenjen različitim vidovima prezentacije, izlaganja, edukacije i informisanja stranih i domaćih turista. Konstruktivni sistem objekta treba da bude usklađen sa njegovom namenom, a oblikovanjem i materijalizacijom centra treba obezbediti energetsku racionalnost, kao i potrebnu vizuelnu prepoznatljivost. KURIKULUM: Studio 03a – Razvoj projekta Projektni zadatak: Studio 03a – Razvoj projekta SPISKOVI PO SALAMA: Studio 03a – Razvoj projekta – korigovanoProjektni materijal se nalazi na Arh.Portalu. |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Studio 03b |
---|---|---|
51 | OASA-35080 |
Studio 03b – Višeporodično stanovanjeOMNIBUS – KRATKE PRIČE NA STAMBENE TEME Prilog kurikulumu u većoj rezoluciji se nalazi na Arh.Portalu. |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Izborni predmet |
---|---|---|
52 | OASA-35090 |
Izborni predmet 1Predmet ima za cilj da studentima omogući dalje usavršavanje iz oblasti stanovanja. Nakon teoretskih predavanja iz stanovanja i studijskog rada u prethodnom semestru iz oblasti porodičnog stanovanja i prelaznih oblika stanovanja, na ovom predmetu se kroz serijal predavanja i rad u studiju, studenti upoznaju sa problematikom višeporodičnog stanovanja. Kroz namenska predavanja u vezi sa specifičnostima ovog vida stanovanja, kao i kroz izradu projekta, na konkretnoj lokaciji, studenti se upoznaju sa prednostima i ograničenjima višeporodičnog stanovanja. Rad u studiju, serija diskusija, kao i studije slučaja, a sve to u skladu sa kontekstom, pružaju mogućnost studentima da formiraju savremeni arhitektonski stav o temi i savladavaju veštine neophodne za kreiranje idejnog projekta višeporodičnog objekta. |
6. semestar
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Teorija projekta 2 |
---|---|---|
53 | OASA-36010 |
Proces projektovanjaCilj predmeta je da istraži i tumači ulogu arhitekture kao komunikacijskog i socijalnog fenomena. Teži se shvatanju nastajanja arhitektonskog dela kao niza relativnih stanja, koja se sukcesivno nadovezuju u traganju za jednom od mogućnosti organizacije prostora. Ishod predmeta se ogleda u uspostavljanju mreže uporišnih tačaka, preko kojih će biti moguće kretanje kroz širu sferu fenomena kulture, informacije i komunikacije, uz neophodnu kombinaciju pristupa, kao i izbegavanje isključivosti i stavova koji se unapred podrazumevaju. KURIKULUM: Proces projektovanja |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Urbana obnova i planiranje 2 |
---|---|---|
54 | OASA-36020 |
Urbana obnovaPredmet ima za cilj upoznavanje sa osnovnim znanjima vezanim za integralnu i održivu urbanu obnovu. Uvođenje studenata u oblast urbane obnove, regeneracije i urbane reciklaže. Pregled najnovijih saznanja o urbanoj obnovi i regeneraciji, kroz prilagođavanje globalnim promenama, prihvatanje novih senzacija i fenomena u smislu socijalnih odnosa, novog oblika stanovanja, ekološkog dizajna, kulturnih datosti, graditeljskog nasleđa i njegove zaštite, a sve to unutar konteksta velikih urbanih obnova. KURIKULUM: Urbana obnova |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Arhitektonske tehnologije – Organizacija građenja |
---|---|---|
55 | OASA-36030 |
Organizacija građenja i osnove menadžmentaUpoznavanje studenata sa pojmovima koje se odnose na aktivnosti i obaveze arhitekte kao učesnika u izgradnji, kao i zakonski regulisane procedure u oblasti arhitekture, urbanizma i realizacije objekata. Cilj je, takođe, osposobljavanje budućih arhitekata za preuzimanje aktivne uloge u procesu izgradnje objekata, nadzoru, kontroli kvaliteta, kao i ostalim aktivnostima vezanim za proces realizacije arhitektonskih objekata. KURIKULUM: Organizacija građenja i osnove menadžmenta |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Konstruktivni sistemi |
---|---|---|
56 | OASA-36040 |
Konstruktivni sistemiCilj predmeta je upoznavanje sa različitim tipologijama konstruktivnih sistema, njihovim specifičnim performansama, elementima i metodama povezivanja elemenata sistema kojima se ostvaruju noseće uloge struktura, odnosno obezbeđuju adekvatni načini prenosa opterećenja i zadovoljavaju zahtevi ravnoteže, stabilnosti, čvrstoće i krutosti. Upoznavanje sa sistematskim pristupom izboru konstruktivnog sistema prema projektnom zadatku. Koordiniranje arhitektonskog i konstruktivnog oformljenja objekta u cilju nalaženja optimalnog rešenja i racionalne primene u arhitekturi. KURIKULUM: Konstruktivni sistemi |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Regulativa |
---|---|---|
57 | OASA-36050 |
RegulativaNastava na predmetu ima za cilj da studente upozna sa značajem, razvojem i sadržajem regulativnog okvira u procesima urbanističkog i prostornog planiranja, arhitektonskog i urbanističkog projektovanja i procesu realizacije arhitektonskih objekata, kao i sa sistemom standarda i normativa koji obavezuju arhitekte u njihovom profesionalnom radu. Razvijanje sposobnosti da se stečena znanja primene u praksi, kao i da se prepoznaju obaveze, kompetencije, mesto i vreme uključivanja različitih učesnika u procese planiranja, projektovanja i građenja. Razumevanje uzročno-posledične povezanosti društvenog konteksta i procesa u arhitekturi. KURIKULUM: Regulativa |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 Studijska celina: Studio 04 – Sinteza |
---|---|---|
58 | OASA-36060 |
Studio 04 – SintezaURBANA STRANA |
broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2018/19 |
---|---|---|
59 | OASA-36070 |
Stručna praksaCilj nastave je primena stečenih znanja i njihova provera u praksi. Student se upoznaje sa raznim fazame procesa realizacije objekta, od formiranja tehničke dokumentacije, odnosa sa klijentom, procedurom dobijanja raznih dozvola i saglasnosti, pa do konkretnog rada na izvođenju objekta i uloge arhitekte u nadzoru i kontroli kvaliteta radova. KURIKULUM: Stručna praksa |
* Studijska celina koja ima jednu zajedničku ocenu za grupa predmeta od kojih se sastoji. Kriterijumi na osnovu kojih se formira ocena za Studijsku celinu definisani su specifikacijama predmeta.